Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@14:11:47 GMT

فولاد هرمزگان و تولید فولادهایی با ارزش افزوده بیشتر

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۹۳۲۵

فولاد هرمزگان و تولید فولادهایی با ارزش افزوده بیشتر

فولاد هرمزگان در بخش نخست با تولید تختال با کیفیت و در رده استاندارد جهانی، قدرت رقابت خود در بازارهای صادراتی را افزایش داد. - اخبار بازار -

به گزارش تسنیم، فولاد هرمزگان در بخش نخست با تولید تختال با کیفیت و در رده استاندارد جهانی، قدرت رقابت خود در بازارهای صادراتی را افزایش داد اما در ادامه برای حفظ این حضور و همچنین توسعه بازارهای هدف ،تنوع محصول و تولید محصولات استراتژیک و با ارزش افزوده بیشتر همچون گرید S690Q را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید فولادهای آلیاژی و استراتژیک نقش مهمی در توسعه صنایع پایین دستی ایفا می کند. تولید فولاد های به کار رفته در سدها، پل ها و سکوهای حفاری می تواند از خروج ارز جلوگیری کرده و در کنار تامین نیاز داخلی در ارز آوری و افزایش صادرات غیر نفتی اثر گذار باشد.
تولید فولاد آلیاژی گرید S690Q، را باید در دسته تولیدات مهم صنعت فولاد کشور قرار داد که فولاد هرمزگان آن را محقق کرده است. این محصول استراتژیک با استحکام بالا علاوه بر بخش های یاد شده در ساخت تجهیزات معدنی نیز کاربرد دارد.تجهیزاتی که می تواند به توسعه بخش معدن سرعت داده و به نوعی گذر از تحریم ها باشد.
اما شاید کاربرد این نوع فولاد در سکوهای حفاری از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد آن هم در شرایطی که صنعت نفت کشور با تحریم جدی مواجه است.
آن طور که پیداست فولاد هرمزگان در راستای اهداف پیش بینی شده برای تبدیل شدن به قطب سوم فولاد کشور، در کنار افزایش سهم خود در بازارهای داخلی و خارجی، به دنبال توسعه سبد محصولات خود و تولید فولادهایی با ارزش افزوده بیشتر است.
اما این اتفاق چه تاثیری بر عملکرد فولاد هرمزگان خواهد داشت؟ بدون شک تولید محصولات استراتژیک از سوی فولاد هرمزگان به عنوان یکی از مهمترین فولادسازان کشور، نقش مهمی در افزایش درآمدهای این شرکت خواهد داشت.
این افزایش درآمد به معنای توسعه هرچه بیشتر در این واحد فولادسازی خواهد بود. درواقع با افزایش در آمد و فروش بیشتر فولاد هرمزگان اطمینان سهامداران به این مجموعه نیز بیشتر خواهد شد و به دنبال این اتفاق استقبال از نماد «هرمز» نیز بیشتر خواهد شد.
اما اتفاق دیگر توسعه صادرات مجموعه فولاد هرمزگان خواهد بود. امروز برای حفظ حضور در بازارهای صادراتی باید به دو فاکتور مهم یعنی کیفیت و تنوع محصول تولیدی توجه ویژه داشت.
فولاد هرمزگان دربخش نخست با تولید تختال با کیفیت و در رده استاندارد جهانی، قدرت رقابت خود در بازارهای صادراتی را افزایش داد. اما در ادامه برای حفظ این حضور و همچنین توسعه بازارهای هدف ،تنوع محصول و تولید محصولات استراتژیک همچون گرید S690Q در دستور کار قرار گرفت و امروز فولاد هرمزگان برای تولید این محصول برتر در همایش حاتم مورد تقدیر قرار گرفت.
نکته مهم در تولید این محصول آن است که نگاه مدیریتی در فولاد هرمزگان در راستای تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر است. تغییر در نگاه مدیریتی از موضوعات مهمی است که می تواند منجر به توسعه فعالیت ها در حوزه معدن و صنایع معدنی شود.
رهایی از تولید محصولات فولادی و حرکت به سمت تولید فولاد های آلیاژی را باید محصول تغییر نگاه مدیریتی در مجموعه های فولادی دانست که فولاد هرمزگان نیز در این راستا در حرکت است و می تواند در بازارهای صادراتی خوش بدرخشد.
البته در این میان موقعیت جغرافیایی این واحد نیز مزید بر علت شد تا برنامه های صادراتی آن با قدرت بیشتری اجرایی شود. دسترسی به بنادر صادراتی کشور می تواند در کاهش هزینه تولید به کمک فولاد هرمزگان آمده تا صادرات این محصول استراتژیک سودآوری بیشتری به همراه داشته باشد.
به طور کلی حرکت به سمت تولید محصولات استراتژیک با ارزش افزوده بیشتر باید در اولویت فولادسازان بزرگ کشور قرار گرفته تا صنعت فولاد بیش از پیش در درآمدهای ارزی کشور نقش آفرینی داشته باشد.

از سویی دیگر تولید محصولات استراتژیک به کمک کاهش وابستگی به واردات خواهد آمد. به همین دلیل دولت نیز باید از تولید چنین محصولاتی حمایت و زیرساخت های لازم به جهت افزایش تولید را فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید محصولات استراتژیک ارزش افزوده بیشتر بازارهای صادراتی فولاد هرمزگان خود در بازارهای تولید فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد