Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ‌«محسن رضایی» روز پنجشنبه در توییتر نوشت: سفیر انگلیس با رفتن به مهمانی سفیر روسیه می‌خواهد بگوید که ⁧روسیه‬⁩ و ⁧‫انگلیس‬⁩ منهای آمریکا در موضوع ایران با هم هستند. آن‌ها از صندلی خالی آمریکا در ایران عبرت بگیرند. باید با هر دو سفیر قاطعانه برخورد شود تا بفهمند ایران امروز جای این ژست‌ها و نمایش‌های توخالی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، ‌روز گذشته عکسی از سوی سفیران انگلیس و روسیه در تهران منتشر شد که در آن «سایمون شرکلیف» سفیر جدید انگلیس به سفارت روسیه در تهران رفته و در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال ۱۳۲۲، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند، با «لوان جاگاریان» سفیر روسیه عکس یادگاری گرفته است.  

انتشار این عکس سبب واکنش تعدادی از مقامات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است.

 امروز «سایمون شرکلیف» که به تازگی به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران معرفی شده است و همچنین «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران به وزارت خارجه دعوت شدند.

برچسب‌ها انگلیس جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا لوان جاگاریان مجمع تشخیص مصلحت نظام بریتانیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا انگلیس جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا لوان جاگاریان مجمع تشخیص مصلحت نظام بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره اعزام احتمالی نیرو از ناتو به اوکراین گفت که این اظهارات خصمانه حتی متحدان پاریس را هم متعجب کرده و به خشم آورده است.

زاخارووا در واکنش به فراخواندن سفیر فرانسه به وزارت خارجه روسیه گفت: نه فرانسه و نه نزدیک‌ترین متحدانش نمی‌توانند درک کنند که ماکرون و حلقه نزدیکانش دائما راجع‌به چه چیزی حرف می‌زنند؛ البته اگر منظور از حلقه نزدیکان دیپلمات‌های باشند که البته مدت زیادی از تشکیل آنها هم نمی‌گذرد!

وی تاکید کرد: آنطور که ما در جریان هستیم، متحدان فرانسه در انگلیس و آلمان بیشتر اوقات سعی می‌کنند درباره منظور و مقصود حلقه حاکمیتی فرانسه، شفاف‌سازی شود و هیچوقت هم پاسخی مستقیم دریافت نمی‌کنند.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: با این حال، این اظهارات نه تنها جنجال‌برانگیز است. منظورم این است که اظهارات ماکرون و مقامات ارشد دفاعی و دیپلمات‌های ارشد(فرانسه) اغلب بسیار خصمانه است و به همین دلیل سفیر فرانسه فراخوانده شد.

وزارت خارجه فرانسه دیروز پس از فراخواندن سفیر پاریس در مسکو، به وی اعلام کرد که رویکرد فرانسه مخرب است. همچنین براساس تاکید دستگاه دیپلماسی روسیه، تلاش‌های فرانسه در راستای ایجاد «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهارات و بیانیه‌هایی درباره اعزام احتمالی نیرو به اوکراین، راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر 6099337

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه