Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد کافی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مخاطراتی که برای دانشجویان رشته های مختلف آموزشی وجود دارد، واکسیناسیون دانشجویان دانشکده دامپزشکی، که در کلینیک‌های درمانی حضور دارند، نیز دارای اهمیت است.

وی اقدامات دانشگاه فردوسی را برای حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس درس از جنس آماده‌سازی ضروریات لازم ذکر و بیان کرد: چالش بزرگ در این میان تاکید بر آموزش غیرحضوری با تعطیلی کلاسها به خاطر رعایت شیوه نامه های پیشگیرانه بود ولی با اجرای واکسیناسیون، به برگزاری حضوری کلاسها و روند آموزش دانشگاهی امیدوار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خراسان رضوی عنوان کرد: هم اکنون برخی از دانشجویان مقاطع تحصیلی دکتری و تحصیلات تکمیلی برای فعالیتهای کارگاهی و آزمایشگاهی خود طبق هماهنگی و بر اساس مجوز دریافتی می‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند که ضروری است تدبیری نیز برای واکسیناسیون این افراد اندیشیده شود.
دکتر کافی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد، نخستین دانشگاه ایرانی است که کار واکسیناسیون تمام اعضای هیات علمی خود، شامل ۸۳۰ نفر را به پایان رساند و اکنون کارکنان دانشگاه نیز در حال واکسینه شدن در مقابل ویروس کرونا هستند.
وی افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه های خیام، سجاد، تربت جام، قوچان‌ و دانشگاه‌های غیرانتفاعی شهر مشهد در مرکز درمان دانشگاه فردوسی مشهد انجام می‌گیرد.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: امیدوار هستیم با تکمیل واکسیناسیون دانشگاهیان، شاهد بازگشایی بدون محدودیت فیزیکی در این دانشگاه برای انجام فعالیت آموزشی و به صورت حضوری باشیم.
او  ادامه داد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تاکنون دانشجویان ورودی این دانشگاه در چند ترم گذشته تجربه همزیستی در محیط دانشگاه را نداشته اند و دانشجویان نوورود به صورت مجازی با دانشگاه آشنا شده اند که تمام تلاش ما این است که این دانشجویان به همراه ورودی های مهر و بهمن ۱۴۰۰ با فضای دانشگاه آشنا شده و ارتباط تنگاتنگ علمی و آکادمیک برقرار کنند.

دکتر کافی گفت: در دوران آموزش مجازی ضعف‌هایی در آموزش آکادمیک وجود داشت و برخی از دروس که نیاز به آموزش مهارت داشت، با مشکل مواجه شد که با فراهم شدن زمینه حضور فیزیکی دانشجویان، امکان جبران این نواقص فراهم می‌شود.

‌وی افزود: از مهمترین اقدامات، پس از حضور دانشجویان، پایش سلامت روان و جسم آنان است زیرا آنها بعد از وقفه ای طولانی در محیط دانشگاه حضور پیدا می‌کنند و به همین دلیل باید بستر فعالیت جسمی و همچنین ورزشی برای دانشجویان مهیا شود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: دانشجویان بین‌الملل پذیرش شده این دانشگاه بیش از یکسال است که حضور فیزیکی اندکی در دانشگاه داشته‌اند و باید موضوعات مرتبط با این دانشجویان همچون اقامت، تردد و مباحث کنسولی آنها نیز پیگیری شود.

وی گفت: از سویی در تلاش هستیم تا روش‌های جدیدی را برای ارائه خدمات رفاهی مانند توزیع غذای آماده و بسته بندی شده برای چندین هزار دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد به کار بگیریم.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز، با بیش از ۶ دهه قدمت، هم اکنون دارای ۲۵ هزار دانشجو است که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، حدود ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

بیش از ۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت دارند که حدود ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک دکتری تخصصی و بیش از ۱۲۰ نفر دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

واحد بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجوی غیرایرانی را جذب کرده است.

برچسب‌ها محمد کافی ویروس کرونا مشهد خوابگاه طرح واکسیناسیون کرونا دانشجو ریاست دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد کافی ویروس کرونا مشهد محمد کافی ویروس کرونا مشهد خوابگاه طرح واکسیناسیون کرونا دانشجو ریاست دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 

 به گزارش قدس خراسان، ظهر شنبه هشتم اردیبهشت ماه همزمان با خیزش جهانی جامعه دانشگاهیان علیه جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و پس از برخورد شنیع پلیس آمریکا با جامعه اساتید و دانشگاهیان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد برای محکومیت این اقدام دولت آمریکاف جلوی درب دانشگاه فردوسی مشهد تجمع ضداستکباری برگزار کردند. 

در این مراسم که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مشهد برگزار شد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از نوشتن نامه‌ای به نمایندگی از جامعه دانشگاهی مشهد خطاب به رؤسای ۳۸ دانشگاه آمریکا، در حمایت از دانشجویانی که شجاعانه با وجود سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، خبر داد. 

در متن نامه مسعود میرزایی شهرابی آمده است « به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.» 

در خلال این مراسم که با رجزخوانی، شعرخوانی و شعارهای ضدصهیونیستی دانشجویان مشهدی ادامه پیدا کرد، بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی نیز قرائت شد و پس از آن، رسول نوروزی، رئیس ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی ضمن سخنرانی به نقش دانشگاه‌های حامی فلسطین در آینده آمریکا اشاره و تاکید کرد: این خیزش جامعه نخبگانی همه معادلات آینده جهانی را برهم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد