Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مهدی آذر طوسی سخنران و پژوهشگر مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به یکی از شبهات درباره حقانیت امام حسین (ع) گفت: در روایات نقل است که اباعبدالله (ع) برای در امان ماندن از دشمنان آیه ۲۱ سوره قصص را تلاوت کردند که می‌فرماید: «رَبِّ نَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ»؛ بار الها، مرا از شر (این) قوم ستمکار نجات ده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حوادثی که برای سالار شهیدان اتفاق افتاد، ممکن است این سوال مطرح شود که آیا دعای امام حسین (ع) مستجاب نشده است؟ در تفسیر آیات الهی نقل است هنگامی که حضرت موسی (ع) این دعا را قرائت کردند خداوند ایشان را از دست فرعونیان نجات داد، اما در اینجا چرا خداوند امام حسین (ع) را از دست فرعون زمان یعنی یزید و یزیدیان دور نکرد؟

بیشتر بخوانید

اثبات حقانیت و مظلومیت اباعبدالله (ع) با مصداق قرآنی + فیلم

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بهترین پاسخ برای این سوال از همان قرآن کریم است، هنگامی که یکی از پیامبران به دست فرعون شکنجه می‌شد، خداوند در مورد او فرمود: «فَوَقَاهُ اللَّهُ سَیِّئَاتِ مَا مَکَرُوا»؛ پس خدا از شر و مکر فرعونیان او را محفوظ داشت. در تفسیر همین آیه امام صادق (ع) می‌فرمایند بدانید که آن‌ها بر او چیره شدند و او را کشتند؛ امّا آیا می‌دانید خداوند او را از چه چیزی حفظ کرد؟ از این که او را در دینش دچار انحراف و فتنه گردانند.

حجت الاسلام آذرطوسی در پایان گفت: در اینجا نیز منظور از نجات، نجات ایمان است، زیرا غارت زده کسی است که دینش را به غارت ببرند در نتیجه امام حسین (ع) هنگامی که این آیه (۲۱ سوره قصص) را قرائت کردند در حقیقت به دست پروردگار نجات یافتند، هر چند به شهادت رسیدند ولی اندکی از گرد و غبار کفر و شرک خو گرفته به اسلام در ایشان به وجود نیامد.

در ادامه شما می‌توانید فیلم صحبت‌های حجت الاسلام مهدی آذرطوسی را مشاهده کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم ۱۴۰۰ مناسبت های مذهبی امام حسین امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در اثر سقوط یک دستگاه ون به دره در مسیر شهرستان صیدون به امامزاده عبدالله یک‌ نفر کشته و ۹ نفر مصدوم شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،  عباس نجفی در تشریح این خبر گفت: با سقوط یک دستگاه ون به دره در مسیر شهرستان صیدون به امام‌زاده عبدالله، 2 تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات امام حسن عسکری(ع) شهرستان باغملک و 2 خودرو (آمبولانس و ست نجات) به محل اعزام شدند.

وی افزود: امدادرسانی این عملیات که بعد از ظهر امروز؛ جمعه 7 اردیبهشت رخ داد، سه ساعت به طول انجامید.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: نجاتگران پس از رهاسازی سرنشینان، هشت مصدوم را برای انتقال تحویل اورژانس دادند و یک مصدوم توسط نجاتگران به بیمارستان منتقل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند