Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشت دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای از زاکانی خواستند تا به عنوان وکیل ملت در مجلس شورای اسلامی، پاسخگوی علت استعفا از مجلس و اصرار بر قرارگرفتن در جایگاه شهرداری تهران باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هشت دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از وی خواستند تا به عنوان وکیل ملت در مجلس شورای اسلامی، پاسخگوی علت استعفای خود و اصرار بر قرارگرفتن در جایگاه شهرداری تهران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نامه آمده است:

اخبار قرار گرفتن شما در جایگاه شهرداری تهران، ابهامات فروانی را پیش‌روی جامعه و افکار عمومی ایجاد کرده است. این درحالی است که به عنوان وکیل ملت در مجلس شورای اسلامی، باید پاسخگوی علت استعفای خود و اصرار بر قرار گیری در جایگاه شهرداری تهران باشید.

شما در حالی برای حضور در جایگاه شهرداری تهران داوطلب شده‌اید که طبق تبصره یک ماده ۳ تصویب‌نامه هیات وزیران مورخ ۱۳۹۷، مدرک تحصیلی لازم برای قرار گرفتن در این جایگاه را ندارید. باید پاسخ دهید که چرا علی‎رغم عدم انطباق سابقه و تخصص خود با شرایط قانونی لازم برای این موقعیت، هم‌چنان قصد حضور در این جایگاه را دارید.

زمانی که علی‌رغم سابقه سه دوره نمایندگی تهران در مجلس، در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸ نامتان در لیست ائتلاف شورای هماهنگی اصولگرایان قم قرار گرفت، بیان کردید که برای قم و مردم قم برنامه‌ها دارید. قطعا با حضور شما در این لیست که لیست رای‌آور قم در ادوار مختلف انتخابات مجلس بوده است، از امکان و فرصت حضور سایر نامزد‌ها کاسته شده است. پس از حضور در جایگاه ریاست مرکز پژوهش‌ها نیز عنوان کردید که برنامه‌هایی برای تحول در این مجموعه دارید. حال که با وجود عدم اتمام دوران مسئولیت خود، استعفانامه خود را تقدیم کرده‌اید، شایسته است که جهت اقناع افکار عمومی و رفع ابهامات، نسبت به عملکرد خود در جایگاه نمایندگی ملت در مجلس شورای اسلامی و ریاست مرکز پژوهش‌ها پاسخگو باشید.

شما بیان کردید که با توجه به ضرورت ایجاد تحول، در موقعیت شهردار تهران حضور پیدا خواهید کرد، اما باید پرسید که در این‌سال‌ها که مسئولیت‌های مختلف داشتید، تا چه میزان در تحقق کلیدواژه‌ی تحول موثر بوده‌اید. تاکید شما به ادامه پیگیری امورات مردم قم، حتی در مدت زمان تصدی مسئولیت شهردار، سخن دقیقی به نظر نمی‌رسد. چرا که فارغ از سنگینی مسئولیت شهرداری اساسا حوزه اختیارات جدید شما به گونه‌ای نخواهد بود که امکان پیگیری امورات را داشته باشید.

موارد مذکور بیانی کلی و مختصر از سوالات ما نسبت به موقعیت جدید شما است که علی‌رغم بیانیه منتشر شده از سوی شما، هم‌چنان مبهم است و پاسخ دقیق و روشنی دریافت نکرده است. همان‌طور که مستحضرید طبق قانون اساسی، سمت نمایندگی مجلس قائم به شخص است و قابل واگذاری نیست. این اصل تاکیدی دیگر بر اهمیت انتخاب شخص نماینده توسط مردم است. شما نماینده ملت هستید و نسبت به استعفای خود از جایگاه نمایندگی، باید به ملت پاسخگو باشید. امروز بیش از هر زمانی به ارتباط صادقانه و بی‌پرده مسئولین با جامعه نیاز داریم و از شما دعوت می‌کنیم تا ضمن حضور در جمع دانشجویان در یکی از دانشگاه‌های قم، پاسخگوی سوالات و ابهامات موجود باشید و حداقلی‌ترین وظیفه خود نسبت به مردم که همان پاسخگویی است را ادا کنید. تا زمانی که پاسخ متقنی نسبت به این سوالات دریافت نکنیم این مطلب را از مراجع قانونی هم‌چون سازمان بازرسی کل کشور به جد پیگیری خواهیم کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم (خواهران)
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی قم
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف
انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علیرضا زاکانی علیرضا زاکانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ملت در مجلس شورای اسلامی جایگاه شهرداری تهران پاسخگوی علت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد