Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:40:10 GMT

استفاده از زبان هنر برای نقد، بسیار کارساز است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۱۲۳۴

استفاده از زبان هنر برای نقد، بسیار کارساز است

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر ظرفیت ویژه هنر برای نقد موضوعات مختلف، گفت: هرگونه اختلال در زمینه اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانع توسعه در تمام اشکال آن می‌شود.

احمد حسین فتایی در آیین تجلیل از شاعران پیشکسوت و فعال استان  که به همت معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل و با حضور محدود تعدادی از شاعران و ادبای استان در سالن جلسات شهید حیدریان اداره کل برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و آرزوی صحت و سلامت برای اصحاب فرهنگ و هنر استان، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های که موفق به تحقق آن در نزدیک به دو سال گذشته شده‌ایم، تغییر نگاه مسئولین وزارتی نسبت به استان لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه هیچ بهانه‌ای برای ما پذیرفته نیست و همان‌گونه که استان‌های برخوردار کشور میزبان رویدادهای ملی هستند، ما نیز باید باشیم، تصریح کرد: در دیدارها و مکاتباتی که طی این مدت با وزیر و معاونین وزارت داشته‌ایم، علاوه بر تبیین و معرفی فرهنگ غنی، پیشینه، ظرفیت‌ها، پیشکسوتان و فعالان فرهنگ و هنر استان که در خط اعتلای فرهنگی استان هستند، زمینه میزبانی لرستان از رویدادهای مختلف ملی و منطقه‌ای را فراهم آورده‌ایم و در دو سال گذشته شهرستان‌های استان از جمله بروجرد، الیگودرز و خرم‌آباد میزبان رویدادهای مهمی بوده‌اند. 

وی افزود: تأثیر یک بیت شعر، یک سطر نثر و یک صفحه کتاب در بسیاری موضوعات از ساعت‌ها خطابه و سخنرانی بیشتر است و همه ما باید برای اعتلا و توسعه استان، همدل و متحد باشیم، واقعیتی که در لرستان با تنوع قومیتی گسترده به بهترین شکل ممکن محقق شده است.

فتایی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی امروز با تلاش هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه استان، فعالیت‌های بسیاری هرچند به‌صورت محدود برگزار شد که موجب افزایش باورمندی مسئولین استان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تأثیر آن در سطح جامعه گردید.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: تعدادی از مدعوین و شاعران استان به دلیل شرایط کرونایی استان، در جلسه حضور ندارند که به این عزیزان و اساتید نیز دست مریزاد می‌گوییم.

رضا نیازی افزود: از سال گذشته و با نگاه و حمایت‌های ویژه مدیرکل و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب استان، اقدامات متنوعی را انجام داده‌ایم که یکی از این آنها تجلیل و تقدیر از مفاخر، پیشکسوتان و فعالان استان است که انشاالله با مساعدتر شدن شرایط، در قالب آیین‌های گسترده تجلیل و در جریان برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها ادامه خواهد داشت.    

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی الیگودرز استان لرستان لرستان بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند