Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@03:13:43 GMT

دلنوشته ربیعی برای بازیگر معروفی که درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۱۳۴۳

دلنوشته ربیعی برای بازیگر معروفی که درگذشت

علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم در پی درگذشت زنده‌یاد علی سلیمانی که صبح امروز ۲۱ مرداد ماه بر اثر ابتلا به کرونا از دنیا رفت، در یادداشتی کوتاه با عنوان ««سفر بخیر» علی»، نوشته است:

«امروز شنیدم علی سلیمانی، بازیگر تئاتر و سینما هم با کرونا از میان ما رفت.

آخرین‌بار در مراسم افتتاح موزه جوادیه و نازی‌آباد در کنار هم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود از بچه‌های جنوب شهر که به آوازه‌ای رسیده‌اند تقدیر شود. در این مراسم از خانواده‌های شهدا و سرداران جنگ، ورزشکاران در رشته‌های مختلف، نخبگان تا سیاستمداران قرار بود تجلیل به عمل آید. اسامی را که از دهه چهل به این سو مرور می‌کنم می‌بینم به راستی چه پربرکت بود سفره‌های کارگری و خاک این محله‌ها. ناخودآگاه از هم تقدیر کردیم.

یادم آمد بچه‌های محل برای اولین فیلم سینمایی‌ علی «سفر بخیر» چه شور و شوقی داشتند. در محله‌های قدیمی و جنوب شهر اگر یک نفر موفق‌ شود انگار همه موفق شده‌اند، گویی همه در آن سهیم بوده‌اند همان‌طور که در شادی‌ها و غم یکدیگر شریک می‌شدند. علی هم با خصلت جنوب‌شهری‌اش آن‌چه در توان داشت برای خیر جمعی به کار می‌گرفت.

می‌دانم که کلاس‌های رایگان بازیگری برای بچه‌های جنوب شهر برگزار می‌کرد تا بچه‌های بااستعداد هم فرصت حضور در این عرصه را داشته باشند. چند وقت پیش، مرا به تماشای کار تئاترش «مکعب» دعوت کرد. علی درباره نمایش «مکعب» می‌گفت: «مکعب دغدغه‌ها، خاطرات، تفکرات و اندیشه آدم‌های خاص محله ما (جوادیه) است. این کار خاطرات زندگی‌ام از زمان تولد تا زمان فوت مادرم و رسیدن به شهرت است.»

کرونا همچنان بی‌رحمانه جان می‌گیرد و عاطفه‌کشی می‌کند و این‌بار علی عزیز را از ما گرفت. مرگ حق است اما مرگ‌هایی این‌چنین دل را می‌فشرد و جان را افسرده می‌کند. این فقدان تاثرانگیز را به همسر گرانقدرش سرکار خانم سهیلا جوادی و فرزند هنرمندش سبای عزیز، جامعه هنری و همچنین بچه‌های خوب محله جوادیه تسلیت می‌گویم.»

عکس خبر مربوط به ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷، آیین نکوداشت علی سلیمانی از هنرمندان محله جوادیه همزمان با اجرای نمایش «مکعب» توسط این هنرمند است.

27215

کد خبر 1544583

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کوثر گچساران پر شد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی‌های اخیر حجم ذخیره سد چمشیر ۲۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم نیز یک میلیون متر مکعب افزایش داشته و هم اکنون میزان ذخیره سد چمشیر به بیش از ۷۳۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم به ۹ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی عنوان کرد: سد کوثر نیز ۱۴ فرودین ماه امسال سرریز آن شروع شد که با توجه به پیش بینی بارندگی‌های اخیر قبل از آغاز بارش‌ها، مجدد خروجی کوثر را ۶۰ متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم که بتواند سیلاب‌های احتمالی را کنترل کند.

مصلح با بیان اینکه هم اکنون سد کوثر با ۱۰۲ مترمکعب برثانیه در حال رهاسازی آب است، ابراز کرد: حجم سد کوثر گچساران ۵۸۰ میلیون متر مکعب بوده که  آب ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور شامل مردم ۲۰ شهر و دو هزار روستا در استان‌های مختلف را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد شاه قاسم یاسوج ۱۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره دارد که در بارش اخیر حدود یک میلیون متر مکعب وارد مخزن شد و اکنون تا سرسریز شدن یک میلیون متر مکعب حجم خالی دارد.

مصلح با اشاره به اینکه بیشترین بارش در سامانه اخیر طبق اطلاعات ایستگاه باران‌سنجی طسوج، در بالادست سد کوثر و به میزان ۱۲۷ میلیمتر بوده است، افزود: همچنین بیشترین بارش ثبت شده در سال آبی جاری در ایستگاه طسوج شهرستان چرام به وقوع پیوسته که به میزان ۱۴۳۶ میلیمتر بوده است.

وی این را هم گفت که میانگین بارش استان هم‌اکنون به بیش از ۷۰۳ میلیمتر رسیده که نسبت به دراز مدت بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است

دیگر خبرها

  • سد کوثر گچساران پر شد
  • سد کوثر پر شد
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود
  • نبرد حساس صدرنشینی در آزادی؛ ذوب آهن، کابوس آبی‌پوشان در خارج از خانه؟
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد