Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیدا شدن گورهای جمعی کودکان بومی در کانادا باعث مطرح شدن اتهاماتی علیه دولت این کشور و کلیسای کاتولیک شده است.

خبرگزاری میزان - آمار‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد از کودکان بومی کانادا، به اجبار از خانواده‌های خود جدا شده و به مناطق دور افتاده روستایی و به مدارس شبانه روزی فرستاده شده و هرگز به خانواده‌های خود بازنگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند بسیاری از نسل کشی‎ها، این داستان هولناک مدت‎هاست به پایان رسیده است؛ این در حالی است که انتشار این موضوع سال‌ها به طور فعال سرکوب شد.

به گزارش «پاتریکینکا مدیوم»، ۵۰ درصد از کودکان بومی کانادا که به اجبار به مدارس شبانه روزی فرستاده شدند هرگز به خانواده‌های خود بازنگشتند و سپس جان خود را از دست دادند.

این گزارش می‎گوید «ما آن را قتل عام فرهنگی نمی‌نامیم؛ آن را نسل کشی می‌نامیم که توسط دولت کانادا، کلیسای کاتولیک و کلیسای انگلیکان-کانادایی انجام شده است.»

سوء استفاده در همه سطوح وحشتناک بوده است؛ هنگامی که مدارس شبانه روزی در کانادا دایر بودند، نام‌های بومی کودکان برداشته می‌شد و نام‌های انگلیسی برای آن‌ها انتخاب می‌شد.

کودکان بومی هرگز نمی‌توانستند به زبان خود صحبت کنند؛ در صورت شنیدن صحبت به زبان مادری، مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند؛ به آن‌ها تجاوز می‌شد؛ آن‌ها عمداً در معرض سرمای شدید و بیماری‌های واگیردار قرار می‌گرفتند تا این ویروس‌ها به طرز وحشیانه‌ای در مدرسه گسترش پیدا کنند.

برخی می‌گویند این اقدامات آگاهانه برای افزایش تعداد کودکانی که بازگردانده نمی‌شوند انجام شده است؛ بدرفتاری و بی پروایی به راحتی مرگ و میر این کودکان آسیب دیده را چند برابر می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: کشف گورهای جمعی در کانادا و اقدامات ضد حقوق بشری اتاوا واقعیت کشتار کودکان بومی در مدارس شبانه روزی کانادا

این میزان نفرتی است که مراقبان کودکان بومی در کانادا نسبت به آن‌ها داشتند؛ نه نگرانی، نه محافظت والدین گونه، بلکه نفرت و انسانیت ستیزی.

کودکانی که بازگشتند دچار مشکلات روحی و جسمی زیادی و متعاقب آن به الکل معتاد شدند؛ این وضعیت خوب برنامه ریزی شده بود؛ دولت کانادا به دنبال این بود که از زیرساخت‌ها و پرسنل کاتولیک تقلید کند، زیرا این کلیسا یک نهاد ماهر و با تجربه در نسل کشی بود.

کلیسای کاتولیک در طول قرن‌ها سیاست‌هایی را برای محو هر کسی که از پذیرش رفتار کاتولیک امتناع می‌کرد، داشت.

گزارش می‎گوید «این نابودی شرم آور یک نسل کامل بود که فرزندان و نوه‌های آن‌ها همچنان تحت تاثیر این آسیب قرار دارند؛ حتی اگر آن‌ها به مدارس شبانه روزی نرفته باشند، تحت تاثیر افسردگی والدین یا الکلیسم یا خودکشی قرار می‌گیرند.»

نگارنده معتقد است «آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی ویرانگری وجود دارد که ناشی از سیاست دولت کاناداست و همچنان ادامه دارد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: کانادا جاستین ترودو حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا کانادا جاستین ترودو حقوق بشر مدارس شبانه روزی دولت کانادا کودکان بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند