Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، تاریخ ورق می‌خورد و یادآور می‌شود که بیش از هزار و 400 و چهل سال قبل که از مبدأ تاریخ قمری یعنی هجرت پیامبر مهر و مهربانی می‌گذرد و اکنون آغاز دیگری بر تحول قمری است که تحویل می‌شود و سال قمری در این زمان شب و روز جاری به 1443 تبدیل و بدل شده است و تقویم آن آبستن تمامی رخدادهایی است که به تقدیر خداوند گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین روز سال جدید قمری، اولین روز از محرمی است که ندای «هل ناصر من ینصرنی» سرور و سالار شهیدان کربلا را در گوش رهروانش نجوا می‌کند و این آغاز مکرر، هیچ سالی تکرار نخواهد شد، چرا که تحویل سال نو قمری، عطرآگین به نام حسین (ع) و تربت ناب کربلا است و «تحویل دل به نام حسین» می‌تواند تعبیر سال نو قمری باشد.

اگر چه سال نو دیگر تقویم‌ها در سایه آذین‌بندی‌ها و چراغانی‌ها و شادی‌هاست، اما سال نو قمری تحت لوای پرچم عزای امام حسین (ع) و یاران باوفایشان به تحویل می‌رسد و من به این تقویم و تاریخ تحویل سالش حسادت می‌ورزم چرا که مزین است به نام نامی ابا عبدالله الحسین(ع) و چه برکتی خواهد داشت این سال‌ها در تقویم قمری...

محرم به نام امام حسین (ع) معنا می‌یابد و گرنه شاید یک ماه قمری ساده بود و از آن می‌گذشتیم اما اکنون که مزین به نام سرور و سالار شهیدان است قداستش برای ما بیش از پیش است.

شاید این تحویل سال نو قمری در محرم و ثبت آن به نام امام حسین (ع) تعبیرش این باشد که عشق معرفت و بینش امام حسین (ع) پرچمدار دلمان باشد و روزگار با نگاه کریمانه او گره خورد و این چه تعبیر زیبایی است که اگر دل را به حسین (ع) تحویل دهیم و روزگارمان را به اصحاب کربلایش، این دلسپردگی راه به بهشت خواهد داشت...

و اکنون محرم حسین (ع) فرا رسیده است، محرم که می‌رسد بیرق‌های عزا به اهتزاز در می‌آید؛ کربلاییان اذن می‌گیرند از حسین بن علی (ع) تا برایش برپا کنند مجلس عزایی و دل‌هایشان را بسپارند به کرم مولایشان حضرت حسین(ع)...

اینجا کردستان و دیار گروس است فرسنگ‌ها دور از کربلا، دین و مذهب و همه عزت و آزادگی می‌شوند و این راه و روسم پیروان هیچ مذهبی نیست، راه و رسم عاشقان ابا عبدالله است، شهرها و خیابان‌های دیار گروس همچون سایر نقاط ایران‌زمین سیاه‌پوش می‌شود در عزای سالار شهیدان؛ اصلا فرقی نمی‌کند در هر نقطه از این کره خاکی که باشی یا با هر دین و مذهبی، با آغاز سال قمری و محرمش، کربلا کربلاگویان، واژه‌هایشان معنا می‌یابند و با تکرار عاشورا عاشورا و حسین‌گویان، دعایشان رنگ و بوی آزادگی می‌گیرد.

شهرها و خیابان‌های بیجار گروس که سیاه‌پوش می‌شود، دیگر تمام محله‌ها و خیابان‌ها می‌شود کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا... و این عزاداری‌ها آغازگر و نشانه‌ای کوچک از ارادات مردمان خطه کردستان و بیجار گروس به امام حسین (ع) و یاران باوفایشان است...

دو سال پیاپی، سال عجیبی است، نمی‌دانم چرا اما تمام توجه‌ها به ما و حماسه‌ای است که می‌خواهیم بسازیم حماسه‌ای دیگر از شور و شوق حسینی؛ می‌دانید خون غیرت عاشورایی باید در ما بجوشد این ایام را ما وظیفه‌ای خطیر در پیش داریم مگر می‌شود ویروس کرونا ما را از عاشورا و محرمش دور سازد...

محبان اهل بیت و دوست‌داران حضرت امام حسین و مریدان قمر بنی‌هاشم در تمامی نقاط جهان و ایران زمین به احیای عاشورا می‌پردازند؛ درست است شرایط خاصی در ارتباط با شیوع ویروس کرونا ایجاد شده که این مسئله باعث شده تا ساز و کارهای احیای مراسم عاشورایی متفاوت از سنوات گذشته باشد، اما محرم همان محرم و ارادت‌ همان ارادت‌هاست.

مگر می‌شود این شور و اشتیاق و عشق عاشقان اهل بیت و به ویژه بازگویی حماسه کربلا را در محرم خاموش کرد؟ اما همانگونه که قافله کربلا با قافله سالارشان منزلگاه‌هایی بسیاری را طی کردند، قرار است با شرایط ایجاد شده به دلیل ویروس کرونا عاشقان ابا عبدالله نیز منزلگاه‌های متعددی را سپری کنند.

می‌خواهم بگویم ارادات به امام حسین و تجلی آن در مراسم‌های عاشورایی و محرم خاموشی ندارد و تعطیل‌بردار نیست...

انتهای پیام/75/2330

منبع: فارس

کلیدواژه: کربلا عشق محرم امام حسین سال نو قمری امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟

پس از محرومیت سیدحسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر از دیدار‌های حساس این هفته لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان، اخباری درخصوص اعتراض باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این احکام شنیده شد که حالا عضو کمیته استیناف از قطعی بودن این حکم می‌گوید.

مهدی دادرس در واکنش به خبر اعتراض استقلال نسبت به محرومیت سیدحسین حسینی به آنا گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی‌هایی می‌کنند، اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی‌تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه‌ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می‌کند، دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

او ادامه داد: رای کمیته انضباطی اسماعیلی فر هم همین طور است و، چون یک جلسه محرومیت قطعی است، قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و رای قطعی نباشد، می‌توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند. در غیر این صورت، رای محرومیت یک جلسه‌ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد، دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.
عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا درخواستی از پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته انضباطی اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است. 


منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور