Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان  با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس فتا استان فردی که با ایجاد پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.  

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، در تشریح این خبر ‌گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی در پلیس فتا استان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع بصورت ویژه در دستور کارآگاهان سایبری این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: براساس مستندات ارائه شده توسط شاکی و طی بررسی های به عمل آمده مشخص شد این کلاهبردار سایبری با برقراری ارتباط با شاکی و جلب اعتماد وی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است. 

سرگرد احسان بهمنی اظهار کرد: با انجام اقدامات تحلیلی و بررسی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا استان مجرم سایبری شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد. 

رییس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متهم پس از مشاهده شواهد به صراحت به بزه ارتکابی اعتراف کرد و معترف شد با ایجاد پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و برقرری ارتباط با افراد و معرفی خود به عنوان یکی از دوستان دوران قدیمی از آنان تقاضای وجه و کلاهبرداری کرده است.
 
این مسئول انتظامی استان باتوجه به افزایش استفاده از فضای مجازی خصوصا برنامه های کاربردی و ارتباطی، کلاهبرداری مجازی با عنوان دوستان وآشنایان نیز افزایش یافته به عموم شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: جهت پیشگیری از وقایعی نظیر کلاهبرداری مذکور چنانچه‌ هر فردی با آنان جهت واریز وجه‌پیام ارسال کرد وی نیز تماس گرفته و از صحت موضوع مطلع و اطمینان حاصل کنند تا زمینه و فرصت ارتکاب جرم از کلاهبرداران و سودجویان فضای سایبری و مجازی فراهم نگردد همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیcyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را گزارش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پلیس فتا استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های قبل که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و با این روش از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان افزود: هموطنان توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است.

 به دانش آموزان و داوظلبان کنکور هشدار داده می‌شود فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخوردند و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری