Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد میلانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جرقه راه اندازی موسسه تسکین با بازدید از مؤسسه درمانی محک زده شد و هسته اولیه دانشجویی آن شکل گرفت و سرانجام  سال ۹۳ موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز فعالیت رسمی خود را به عنوان تنها موسسه رسمی فعال استان در این حوزه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دوران فعالیت این مؤسسه را به دو بخش تقسیم و عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود در بخش خون و آنکولوژی بیمارستان کودکان به عنوان قطب درمان کودکان سرطانی شمال‌غرب کشور تا اوایل مرداد ۹۸ تمرکز مؤسسه تسکین بر روی ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در درمان بیماری سرطان بود تا زمان مناسب و امکان دسترسی به خدمات درمانی را برای بیماران فراهم کند که خرید ۴۵ تخت بیمارستانی مجهز و مخصوص کودکان سرطانی، ساخت کمد و کابینت های مورد نیاز، آشپزخانه و امکانات بازی و سرگرمی مانند تلویزیون و هودهای مخصوص شیمی درمانی در بخش بستری در همین راستا صورت گرفت.

مدیرعامل مؤسسه تسکین ادامه داد: از مرداد ۹۸ با عقد قرارداد با مؤسسه محک برای تأمین هزینه های درمان بیماران، تغییر رویه ای در مؤسسه به وجود آمد و در نتیجه آن در سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد ، در سال گذشته ۳۰ درصد و و در حال حاضر ۴۵ درصد هزینه های درمانی بیماران تحت پوشش پرداخت می شود تا هیچ کودک و خانواده ای تا حد ممکن از دریافت درمان محروم نماند.

۴۱۴ کودک سرطانی تحت پوشش مؤسسه تسکین

وی تصریح کرد: موضوع اصلی در این زمینه تداوم این روند حمایتی و درمانی است و سال ۹۸ با همت خیران ۴۴۲ کودک تحت پوشش قرار گرفتند و ۶۴ مورد قطع درمان و رهایی از بیماری داشتیم اما متاسفانه ۲۰ نفر از کودکان سرطانی تحت پوشش نیز فوت شدند که این تعداد در سال ۹۹ به تحت پوشش درآمدن۴۱۴ کودک بیمار، ۵۳ مورد قطع درمان و ۲۵ فوتی رسید.

میلانی در خصوص فرآیند انجام خدمات حمایتی و درمانی تسکین نیز اظهار داشت: تا سال ۹۹ پس از شناسایی و تشکیل پرونده برای کودکان مبتلا  در دفتر مؤسسه، ارزیابی هایی در خصوص سرپرست، شرایط معیشت، مسکن ‌و ابتلای کودک دیگری از خانواده به سرطان یا بیماری های دیگر صورت می گیرد و بر این اساس بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های درمانی خدماتی را پوشش می دادیم اما از سال ۹۹ با توجه به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی بوجود آمده برای خانواده کودکان سرطانی این بازه درصد حمایتی را به ۸۰ تا صددرصد تغییر دادیم البته این درصد حمایتی شناور است و با توجه به شرایط خانواده ها و کودکان تحت حمایت تغییر می کند تا روند درمان با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: البته این اواخر با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ها شاهد افزایش هزینه های دارو و درمان به خصوص در حوزه بیماری های سرطانی بودیم و بر همین اساس چهار بخش هزینه بیماران شامل هزینه دارو، شیمی درمانی، بستری و رادیوتراپی تحت پوشش صد درصدی مؤسسه هستند و هزینه های درمانی شامل تمام مراحل تشخیص تا درمان از مرحله نخست همگی در چتر پوششی تسکین است و هزینه رفت و آمد، سکونت، لوازم و اقلام بهداشتی نیز در حوزه هزینه های حمایتی به ویژه برای بیماران دیگر شهرها و استانها را پرداخت می کنیم تا تمام دغدغه خانواده و سرپرستان بیمار معطوف به موضوع درمان و فرآیند آن باشد و نه مباحث دیگر.

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان سرطانی تبریز تصریح کرد: شعار سازمانی ما این است که درمان سرطان تسکین می خواهد و امیدواریم هر کس به سهم و حوزه کاری خود 
نقشی در تسکین آلام و دردهای این بیماران داشته باشد چرا که با ادامه روند فعلی افزایش هزینه ها به ویژه در بخش دارو، به تنهایی حتی امکان پاسخگویی به نیازهای بیماران تحت پوشش فعلی را نیز نخواهیم داشت چرا که بدلیل عدم تحت پوشش بودن بیماری های خاص در سیستم بهداشت و درمانی کشور، امکان دریافت حمایت های نقدی از سازمان ها و نهادهای دولتی را نداریم و تنها از طرقی مانند تخفیف در هزینه های بیمارستانی مراکز دولتی و یا به طرق غیرمستقیم در حوزه هایی مانند دریافت مجوزها یا محل فعالیت حمایت هایی می شود و همه اینها دست به دست هم داده تا مهمترین دغدغه فعلی مؤسسه تامین هزینه های مالی برای ادامه روند درمانی کودکان تحت پوشش باشد.

هزینه ۵۷۰ میلیون تومانی موسسه تسکین

وی میزان هزینه کرد مؤسسه تسکین در سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ را به ترتیب ۲۳۰، ۹۵۰ و ۵۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: محل تأمین بخش اعظمی از این هزینه ها، واریزی نقدی خیران است و قلک های خانگی بهار، قلک های فروشگاهی پلکسی و قلک های سازمانی دیگر منبع ثابت و متوسط  مؤسسه است که در کنار نمادهای تبریک و تسلیت بخش دیگری از هزینه ها را پوشش می دهند و شوک حاصل از کاهش منابع درآمدی از مساجد و مراسم ترحیم به دلیل شیوع کرونا را پوشش داد و علاوه بر آن فروش کارت های عروسی طراحی شده توسط کودکان سرطانی، طرح نوآورانه بازیافت زندگی از طریق بازیافت پسماندها و صرف درآمدهای آن برای درمان، اتفاقات و رویدادهای سالانه مانند نمایشگاه نقاشی کودکان مبتلا نیز تأمین کننده بخش دیگری از هزینه ها هستند.

۹۸ درصد کودکان سرطانی مبتلا به سرطان خون هستند

میلانی بر لزوم تقویت حس مسئولیت اجتماعی در قبال بیماران سرطانی و مواردی نظیر آن تأکید و تصریح کرد: هر چند هر از گاهی اقداماتی مانند اهدا چهار رقم آخر فیش حقوقی کارکنان هواشناسی استان به درمان کودکان سرطانی صورت می گیرد اما وقتی بدانیم آمار ابتلا به سرطان در کشورمان حداقل یک و نیم تا دو برابر بیشتر از نرم های جهانی است و طبق اطلس سرطان ایران ۹۸ درصد کودکان سرطانی استان مبتلا به سرطان خون هستند و در حالی که در سال ۸۹ تعداد بیماران سرطانی ما ۱۱۰ نفر بود و در همین ۱۴۰۰ علاوه بر دلایل عمومی ابتلا نظیر ژنتیک، تغذیه و محل رشد و زندگی افراد در سایه موضوعاتی مانند آلودگی های زیست محیطی در اثر فعالیت نیروگاه تبریز و نظایر آن به بالای ۴۰۰ مورد رسیده، به راحتی متوجه می شویم که متأسفانه در تبریز نوعی بی خبری و عدم حس مسئولیت اجتماعی در چنین موضوعاتی حاکم است.

مدیرعامل مؤسسه تسکین با اشاره به اینکه در سال ۹۹ متوسط هزینه درمان مبتلایان ماهانه یک و نیم میلیون تومان بوده است، افزود: در حالی که در شهرهایی مانند مشهد مؤسسات حمایتی با صنایع در ارتباطند و بخشی قابل توجه از هزینه های خود را از این طریق پوشش می دهند، در شهر تبریز نوعی بی خبری در چنین حوزه هایی حاکم است و نتوانسته ایم از ظرفیت های چنین شهری با انبوهی از نهادهای خیریه و خیران متعدد استفاده کنیم و این امر به نوعی با همان حس مسئولیت اجتماعی در ارتباط مستقیم است و باید صادقانه بگوییم که اگر نرخ ابتلا و ورود مبتلایان جدید افزایش یابد، در آینده در خصوص اقدامات حمایتی از این بیماران با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد چون این بیماری مجال اندیشیدن نمی دهد و باید در لحظه هزینه و اسباب درمان آن تأمین شود و ما نیز با وجود افزایش سرسام آور هزینه های درمان، بیماران تحت پوشش فعلی را با مشکلات بسیار حمایت می کنیم.

انتهای پیام/60015

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان درمان سرطان تبریز کودکان سرطانی خبرگزاری فارس فارس تبریز محک شیمی درمانی هزینه های درمان کودکان سرطانی تحت پوشش هزینه ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مدیسن نت، یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آن ها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جست و جو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • اقدام خیرخواهانه این دروازه‌بان برای کودکان سرطانی | ویدئو
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده