Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@23:59:42 GMT

۲۰ روستای گناباد با تانکر آبرسانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۳۰۵۷

۲۰ روستای گناباد با تانکر آبرسانی می‌شود

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: به دلیل استمرار معضل خشکسالی و کمبود منابع آبی، ۲۰ روستای این شهرستان همچنان با مشکل کم‌آبی مواجهند که آب مورد نیاز آنها از طریق آبرسانی سیار و با تانکر تامین می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، جواد سالاری  افزود: چهار میلیون و ۶۴۱ هزار لیتر آب آشامیدنی در قالب بیش از ۳۵۸ سرویس تانکر در چهار ماهه ابتدایی سال جاری در ۲۰ روستای گناباد با هزار و ۷۵۰ خانوار توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی عمده دلایل نیاز روستاها به آبرسانی سیار را برخوردار نبودن از آب با کیفیت، کمبود آب شرب، خشک شدن یا کاهش آب قنوات و یا بروز اتفاقات متعدد در شبکه آبرسانی روستایی و کاهش سطح مخازن ذخیره آب عنوان کرد. مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: با شیوع ویروس همه گیر کرونا و نیاز مردم به رعایت مسائل بهداشتی و نیز افزایش زودهنگام گرمای هوا، میزان مصرف آب در شهر و روستاهای تابعه به شدت افزایش یافته و باعث شده تا نیاز آبی، به ویژه در روستاهایی که پیشتر نیز با تنش آبی درگیر بوده اند، تشدید شود. سالاری ادامه داد: کمبود آب تنها مختص به روستاها نبوده و در شهر گناباد هم با توجه به علل مذکور و نیز بروز اتفاقات متعددی در خط انتقال فرسوده این شهر، سطح آب مخازن به طور قابل توجهی کاهش یافته است که با تعدیل فشار شبکه موفق شدیم تا حدودی تنش‌های آبی شهر را مدیریت کنیم. وی افزود: آبرسانی سیار به برخی از نقاط شهر گناباد در دستور کار قرار گرفته و در برخی نقاط نیز اجرا شده است. مدیر امور آب و فاضلاب گناباد تصریح کرد: مجتمع آبرسانی روستای فجر گناباد که روستاهای دیسفان، خانیک، محمدآباد، فخ، سنجتک و کلات را زیر پوشش قرار می دهد با دریافت هزار و ۹۰۰ مترمکعب آب تانکری در قالب ۱۲۵ سرویس از ابتدای امسال تاکنون بیشترین میزان آبرسانی سیار را داشته است. ۲۴۹ لیتر آب در هر ثانیه از ۲۲ حلقه چاه عمیق برای مصرف مشترکان شهری در گناباد برداشت می‌شود. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گناباد تانکر آبرسانی آبرسانی سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : بر اساس مصوبات جلسه کمیته هماهنگی مرز پرویزخان و در راستای نظم‌دهی به ترافیک کامیون‌های عبوری این مرز این لاین برای تردد تانکر‌های سوخت رسان ایجاد می‌شود.

وی افزود: ایجاد این مسیر برای تانکر‌ها کمک زیادی به ترافیک روان این مرز خواهد کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: پرویزخان از مرز‌های مهم و راهبردی کشور است که روزانه ۲ هزار کامیون صادرات کالا و ترانزیت سوخت در آن تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی ادامه داد: مرز پرویزخان، مرز نوظهور ترانزیت در کشور است که سال گذشته حجم مبادلات تجاری آن نزدیک به ۶ میلیارددلار رسید. مهم‌ترین کالا‌های ترانزیتی گمرک پرویزخان شامل نفتا، مازوت، روغن صنعتی و بیتومین است که از این گمرک به بنادر جنوبی کشور ترانزیت می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان