Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، «فاطمه جیلانی» عضو هیات مذاکرات صلح افغانستان در قطر به شبکه خبری روسیا الیوم گفت که این جنگ از 43 سال قبل تاکنون ادامه دارد. کشور بی وقفه می‌سوزد. افغانستان فقط طی سال‌های اخیر رنگ و بوی صلح را به خود دید، اما اکنون جنگ بار دیگر شعله ور شده است.

وی تصریح کرد: ما به تفکرات و نظرات آمریکا کاری نداریم، بلکه آنچه برای ما اهمیت دارد، تفکر ملت افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به حل و فصل سیاسی برای تحقق صلح در کشورمان نیاز داریم.

سفرای روسیه، آمریکا، چین و دیگر کشورها در پایان مذاکرات صلح افغانستان که روز پنجشنبه در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، بر تسریع عملیات صلح افغانستان تأکید کردند.

این سفرا در بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت توقف فوری حملات به شهرها و مراکز استان‌های افغانستان تأکید کردند.

سقوط مراکز استان های افغانستان بطور غیر قابل پیش بینی اتفاق افتاد که حتی جامعه جهانی و کشورهای منطقه را نیز متحیر ساخته است و اکنون طالبان بیش از نیمی از استان های این کشور را بطور کامل در اختیار دارد.

سقوط مراکز استان ها از هفته گذشته از شهر زرنج مرکز استان نیمروز آغاز شد و پس از آن شهر شبرغان، سرپل، قندوز، تخار، سمنگان، بغلان، بدخشان، فراه غزنی، هرات، قندهار، لشکرگاه بدست طالبان افتاد و اکنون گفته می شود که شهرهای فیروزکوه و قلعه نیز سقوط کرده اند.

ساعاتی پیش گروه طالبان مدعی شد که شهرهای قندهار و لشکرگاه مرکز استان هلمند به تصرف آن‌ها درآمده است و نیروهای دولتی از این شهرها عقب نشینی کردند.

سازمان ملل هشدار داده است که پیشروی طالبان به سمت پایتخت و رسیدن اعضای این گروه به کابل، تاثیر فاجعه باری بر غیرنظامیان خواهد داشت.

برچسب‌ها افغانستان طالبان مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان مذاکرات صلح افغانستان افغانستان طالبان مذاکرات صلح افغانستان صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید