Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از وضعیت بغرنج و اسفناک بیماری کرونا و عدم تاب آوری حوزه سلامت شهرستان درصورت ادامه روند افزایشی تعداد مبتلایان به این بیماری خبر داد.

محمد طاهر طیب زادگان اظهار کرد: ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی سبب افزایش بی سابقه موارد ابتلا به بیماری کرونا از زمان شیوع این بیماری تاکنون در سطح شهرستان شده است به نحوی که ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده و توان نیروی انسانی و تجهیزاتی بیمارستان نیز در مواجهه با روند رو به رشد تعداد مراجعین کرونایی کاهش چشمگیری یافته و در آستانه فروپاشی نظام سلامت شهرستان در این زمینه قرار گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عاجزانه از مردم شهرستان کهگیلویه میخواهیم که با رعایت کردن موارد بهداشتی و دستورالعمل ها در جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطرناک و در نتیجه با کاهش یافتن تعداد موارد مبتلا به کادر خسته و رنجور بهداشت و درمان شهرستان کمک کنند.


سخنگوی ستاد مقابله با کرونای شهرستان کهگیلویه از اعمال مقررات سختگیرانه در شرایط کنونی خبر داد و گفت: مقرر گردید متولیان امر، بدون ملاحظه با افرادی که بی تفاوت از کنار این بیماری و شیوع آن در شهر میگذرند برخورد مناسب انجام دهند که در غیر اینصورت شرایط شهرستان کهگیلویه بسیار بغرنج و خطرناکتر میشود.


وی خاطرنشان کرد: پرهیز شهروندان از دورهمی های خانوادگی و رفت و آمدها در کنار استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی راه برون رفت از وضعیت بسیار نامناسب شهرستان کهگیلویه است که روز به روز شاهد فوت افراد و شیوع بیشتر آن در سطح مناطق مختلف شهری و روستایی هستیم.

طیب زادگان اظهار کرد: خدمتگزاران مردم در ستاد مقابله با کرونا، ضمن تأکید بر رفتار مسئولانه در این ارتباط، از عموم خانواده ها میخواهند که با توجه به شرایط بسیار نگران کننده بیماری کرونا در سطح شهرستان ضمن پرهیز از تشکیل و یا حضور در آیین های محلی و سنتی به هر بهانه ای به خصوص مراسمات عزای بستگان و شهروندان، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی،  سنتهای محلی صله ارحام و دید و بازدیدها و ابراز تسلیت ها  را حتی المقدور به صورت مجازی و در سلامت و امنیت کامل محقق کنند.


وی بیان کرد: اگر چه مجموعه بهداشت و درمان مطابق با سند ملی واکسیناسیون با تمام قدرت و سرعت در حال واکسینه کردن شهروندان است با اینحال تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایجاد ایمنی در بخش اعظم جامعه فاصله بسیاری است لذا عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به بهانه واکسیناسیون خود اشتباه بزرگیست که میتواند عواقب جبران ناپذیری را برای شهروندان در پی داشته باشد.


به گزارش ایسنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: حضور پرشور  علاقمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) هر ساله در ایام پر از حزن و اندوه محرم و صفر و در برگزاری مراسمات عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) جلوه های نابی از عشق و دلداگی مردم این خطه از ایران اسلامی به ساحت مقدس دردانه رسول اکرم (ص ) بوده است، لکن در شرایط اضطراری ناشی از شیوع بیماری و به منظور پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان این بیماری، برگزاری هر نوع تجمع و مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس تجربیات قریب به هیجده ماه، عملا امکانپذیر نیست لذا موکدا توصیه میکنیم در حال حاضر و با توجه به شرایط فوق حاد شهرستان، از طریق فضای مجازی این عرض ارادتها و عزاداری ها ادامه یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كهگيلويه و بويراحمد كهگيلويه دهدشت کروناویروس همه باهم علیه کرونا شهرستان کهگیلویه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!