Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:27:13 GMT

اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع)+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۳۶۱۶

اولین شب جمعه محرم در حرم امام حسین (ع)+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در اولین شب جمعه ماه محرم و همزمان با شب زیارتی ارباب، خیل عظیم عاشقان حسینی به حرم امام حسین (ع) مشرف شدند و حال و هوای کربلا در این شب با سایر شب‌های جمعه متفاوت بود.

صحن حرم حسینی در اولین شب جمعه محرم

از هر طرفی دسته‌های عزاداری به سوی حرم حضرت عباس (ع) و حرم امام‌حسین (ع) حرکت می‌کردند و در حرم‌ها نیز بخشی را به منظور حضور دسته‌های عزاداری اختصاص دادند تا عزاداران و زائران به راحتی بتوانند به زیارت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صحن حرم امام حسین (ع) خیل ‌جمعیت تا اذان صبح مشغول عزاداری بود و عاشقان اباعبدالله (ع) زنجیرزنان و سینه‌زنان در عزای شهدای کربلا ناله سر می‌دادند. 

 

عزاداری ایرانیان در بین‌الحرمین و دسته‌های عزاداری محرم

در خیابان‌های منتهی به بین‌الحرمین نیز دسته‌های عزاداری بسیاری حرکت می‌کردند که در این بین دسته‌های عزاذاری ایرانیان نیز وجود داشت؛ به طوری که ایرانیان بسیاری در بین‌الحرمین نوحه سر می‌دادند و بر سینه می‌زدند.

همچنین موکب‌های پذیرایی از زائران که در اطراف حرم‌ها راه‌اندازی شده است، در هر ساعتی از شبانه‌روز به زوار خدمت و در حد توان از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این روزها همزمان با دهه اول محرم حرم امام حسین (ع) میزبان عاشقان حسینی است که با وجود ممنوعیت ورود زائر، بسیاری از افراد با ویزای غیرزیاتی به این مکان مقدس مشرف می‌شوند. با این وجود، سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران به عتبات، با توجه به شرایط موجود هیچ کاروانی به عراق اعزام‌ نمی‌‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه محرم امام حسین کربلا عزاداری ایرانیان دسته های عزاداری حرم امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم

امروز بیست و پنجم شوال مصادف با سالروز شهادت ششمین امام شیعیان حضرت جعفر صادق (ع) است. شیعیان همه ساله با فرا رسیدن این روز مراسم عزاداری برگزار می‌کنند و به آن حضرت ادای احترام می‌کنند.

مردم دیندار و مومن شهرستان کرمانشاه به همین مناسبت در خیابان‌ها دسته‌های عزاداری برگزار کردند.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - کرمانشاه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مراسم دسته روی عزاداری شهادت امام صادق(ع) در شهر توپ آغاج
  • عزاداری و دسته‌روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در قروه برگزار شد
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • عزاداری مردم فهرج در عزای امام صادق+فیلم
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود