Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل صغیر امام حسین (ع) و در راستای تبیین فرهنگ عاشورا در فضای باز در اردبیل برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، همزمان با چهارمین روز از ماه محرم‌الحرام  همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل صغیر امام حسین (ع) و در راستای تبیین فرهنگ عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز در پارک بانوان شهر اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادران در روزهای کرونایی نیز نگذاشتند یاد طفل 6 ماهه کربلا از یادها برود و با حضور در برنامه‌ها بصورت محدود و رعایت پروتکل‌ها به برگزاری مراسم عزاداری پرداختند.

امروز جای جای استان اردبیل حال و هوای معنوی به خود گرفته بود و مادران اردبیلی در این مراسم عظیم معنوی به یاد طفل 6 ماهه کربلا کودکان خود را در آغوش گرفته و نوای لالایی سر دادند و هم ناله با زنان کربلا برای قربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گریستند.

 این مراسم از ساعت 8:30 تا 10 برگزار و حجت‌الاسلام حسین نوری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان اردبیل به عنوان سخنران مراسم در این همایش حضور داشتند و اباصلت ابراهیمی و میثم افتخاری مداحان اهل بیت(ع) نیز به مداحی در رثای شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اصغر(ع) پرداختند.

همایش شیرخوارگان حسینی اولین جمعه ماه محرم از رسانه ملی پخش می‌شودهمایش شیرخوارگان حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شیراز برگزار می‌شودمراسم شیرخوارگان حسینی در استان بوشهر برگزار می‌شودهمایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در سایر شهرهای این استان نیز برگزار شد تا مادران به همراه فرزندانشان اوج ارادت، محبت و انس قلبی خود را به آرمان بلند امام حسین(ع) نشان دهند که قرائت زیارت عاشورا، بیان احکام شرعی، عزاداری جوانان عاشورایی و اجرای مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) از جمله برنامه‌های اجرا شده در این همایش‌ها بود.

تصاویر و لحظات بسیار زیبایی امروز در همایش شیرخوارگان حسینی ثبت شد و از اشک و گریه‌های مادران گرفته تا لالایی‌هایی که برای فرزندان‌ و شیرخوارگان خوانده می‌شد همه و همه باشکوه و دیدنی بود.

 

 

انتهای‌پیام/131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همایش شیرخوارگان حسینی امام حسین برگزار شد یاد طفل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد

محمد حسن توشکان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: این برنامه به منظور گرامیداشت رشادت‌های معلمان و مربیان عرصه تعلیم و تربیت با حضور اقشار مختلف مردم شهر آبدان در مسجد امام حسین (ع) این شهر برگزار شد.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت معراج آبدان بیان کرد: در این محفل نورانی قاری نوجوان ممتاز شهرستانی برادر سید علی حسینی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

وی در ادامه افزود: مؤسسه قرآن و عترت معراج شهر آبدان در طول سال با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی‌های تلاوت تدبری قرآن در مساجد و محافل، با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با مفاهیم قرآنی اقدام به برگزاری محافل قرآنی با همکاری، فعالان قرآنی شهر آبدان، امور فرهنگی مسجد امام حسین (ع)، کانون فرهنگی خورشید ولایت و کانون تخصصی قرآن کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر برگزار می‌کند.

کد خبر 6100192

دیگر خبرها

  • نخستین همایش هوش مصنوعی در برخوار برگزار شد
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • جشن بزرگ «دختران ایران» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • رتبه اول اردبیل در مدیریت ورزشی
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • ورزش در سلامت سازمانی و بهره وری نقش ممتاز دارد
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد