Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روند بیماری در سیستان و بلوچستان به صورت کلی در حال کاهش است اما عدم رعایت کافی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان و عدم بهبود وضعیت در شهرستان‌های جنوبی مهمترین تهدید در هفته‌های آتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمد هاشمی شهری ظهر امروز در نشست استانی ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر کارخانه تولید بیماری کرونا را در سیستان و بلوچستان تعطیل نکنیم موج‌های بعدی هم در انتظار  ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هر چند روند بیماری در سیستان و بلوچستان به صورت کلی در حال کاهش است اما عدم رعایت کافی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کل استان و عدم بهبود وضعیت در شهرستان‌های جنوبی مهمترین تهدید در روزها و هفته‌های آتی است.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود این وضعیت چاره‌ای جز  رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نداریم و این دستورالعمل‌ها برای شهروندان و مسئولان کاملاً روشن و شفاف است.

هاشمی شهری بیان کرد: روند واکسیناسیون، بیماریابی، تشخیص و درمان بیماران در نظام بهداشت و درمان در حال اجراست و لازم است تا نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های ابلاغی با محوریت فرمانداران تشدید شود.

پیشنهادات کرونایی باقری لنکرانی| تهیه واکسن از داخل و واردات سریع در دستورکار دولت سیزدهم قرار داردکرونا در کشور عادی انگاری شده است/تدوین بسته مدیریتی برای مقابله با کروناسرلشکر سلامی: نگرانی امنیتی در مرزها نداریم / بر دشمنان مشرف هستیم / همه امکانات سپاه را برای مهار کرونا پای کار آورده‌ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه پیشگیری و انجام واکسیناسیون کرونا در حال حاضر بهترین راه حل برای کنترل همه‌گیری است، گفت: یکی از مشکلات و نگرانی‌هایی که در سطح بین‌الملل وجود دارد جهش‌هایی است که در ویروس کرونا اتفاق افتاده و باعث شده تا این بیماری برای هر سن و سال خطرناک‌تر از گذشته شود.

وی افزود: بهترین راه حل تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. با شروع واکسیناسیون نسبت موارد فوت به مبتلایان کاهش چشمگیری داشته است. امیدواریم با تشدید طرح بیماریابی «شهید سلیمانی» و همکاری تمامی سازمان‌ها و ارگان گ‌ها بتوانیم نتیجه مطلوب‌تری نسبت به گذشته بدست آوریم.

هاشمی شهری با بیان اینکه احیای طرح خانه و محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی نیاز اصلی ما برای مدیریت موج اخیر بیماری است. گفت: فعالیت‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مبنای‌ کاملاً علمی دارد و در اوج اجرای این طرح، عملاً  کارایی این طرح در کاهش موارد ابتلا به کرونا به اثبات رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: شناسایی میدانی بیماران بدون علامت و پیگیری تماس‌های نزدیک موارد مثبت مهمترین محور  فعالیت‌های مراقبتی در طرح شهید سلیمانی بود که با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و سپاه پاسداران اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: در زمان اجرای این طرح، متوسط شناسایی اطرافیان فرد بیمار در استان ما به 1.4 نفر بیشتر از متوسط کشوری رسید. احیا و تشدید این طرح مجدداً در دستور کار وزارت بهداشت و سپاه پاسداران قرار گرفته و نسخه جدید این طرح را با قدرت و با کمک همه نهادهای مرتبط ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا سیستان و بلوچستان واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان

  روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان،  مجتبی میرحسینی در سفره یک روزه خود به سیستان با حضور در کارخانه سنگ نرم بر جنوب شرق کشور، تصفیه آب دیجیتال، مجتمع تجاری راه ابریشم و خوراک دام از این مراکز اقتصادی که متعلق به ایثارگران استان سیستان و بلوچستان می باشد بازدید و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرد. 

 بازدید از مسقف کردن گلزار شهدای شهرستان زابل، زیباسازی بقعه شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی از دیگر برنامه های این سفر بود.

 در پایان با حضور در منزل شهید مدافع امنیت محمد امین آب درشکر که در ناآرامی های مهرماه ۱۴۰۱ زاهدان به شهادت رسیده بودباخانواده این شهید معظم دیدار و گفتگو کردند .
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان