Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین درخواست سازمان جهانی بهداشت را برای تحقیق جدید در خاک این کشور در جستجوی منشاء‌های کووید-۱۹ رد کرد و رویکردی «علمی» و نه «سیاسی» را خواستار شد.

فشار بر پکن در ساعات اخیر در خصوص همه گیری که جهان بیش از چهار میلیون نفر را در جهان گرفته و بخش قابل توجهی از اقتصاد‌های جهانی را دچار مشکل کرده، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت پنجشنبه از همه کشور‌ها خواست همه داده‌ها درباره ویروس را منتشر کنند. درخواستی به ویژه خطاب به چین جایی که فرار ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان، شهری که این ویروس اواخر سال ۲۰۱۹ در آنجا کشف شد، همچنان یک احتمال است.

تیمی از کارشناسان بین المللی که از سوی سازمان جهانی به چین فرستاده شده بودند، ژانویه ۲۰۲۱ به ووهان فرستاده شدند. گزارش آن‌ها که با همکاری متخصصان چینی نوشته شد، امکان نتیجه گیری دقیق درباره منشاء ویروس را فراهم نکرد.

چین جمعه در پاسخ به سازمان جهانی بهداشت، بر موضع خود در چند ماه گذشته مبنی بر اینکه تحقیق ابتدای چین-سازمان جهانی بهداشت کافی است و درخواست‌ها برای داده‌های اضافی پیش زمینه‌های سیاسی دارد، تأکید کرد.

ما ژائوکشو، معاون وزیر امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی مجازی اعلام کرد: «ما از تحقیق مبتنی بر علم حمایت می‌کنیم.»

او تصریح کرد: ما با سیاسی کردن تحقیقات در مورد منشاء ویروس و کنار گذاشتن گزارش مشترک چین و سازمان جهانی بهداشت مخالفیم.

این مطالعه به ویژه اعلام می‌کند انتقال ویروس کرونا از خفاش به انسان از طریق یک حیوان واسطه محتمل‌ترین سناریو است. فوق العاده بعید است که ویروس از یک آزمایشگاه درز کرده باشد. ما ژائوکشو درخواست‌های سازمان جهانی بهداشت را برای تحقیق پیشرفته‌تر رد کرد.

او گفت: نتایج و توصیه‌های گزارش مشترک از سوی جامعه بین الملل و جامعه علمی به رسیمت شناخته شد.تحقیقات آتی باید بر پایه این گزارش باشند و نمی‌توانند به غیر از این ادامه پیدا کنند. به هیچ وجه موضوع از نو شروع کردن مطرح نیست.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

اگر چه ویروس کرونا برای نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در شهر ووهان مشاهده شد، چین از آن پس، به لطف قرنطینه ها، نرم افزار‌های موبایل برای دنبال کردن جابجایی‌های یک فرد و قرنطینه‌های اجباری هنگام ورود به این کشور به میزان زیادی همه گیری را مهار کرده بود. زندگی از بهار ۲۰۲۰ در این کشور تقریبا به حالت عادی بازگشته و این کشور از ماه آوریل سال گذشته تنها دو مورد مرگ را گزارش کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منشا کرونا ویروس کرونا دولت چین سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق