Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بر اساس پیشنهاد‌های کارشناسی این کمیسیون به دولت برای کنترل کرونا، تجدید نظر در دستورالعمل‌های درمانی و تخصیص اعتبارات برای تامین 100 میلیون دوز واکسن ضرورت دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم زهرا شیخی با اشاره به پایان زمان دستور 48 ساعته رئیس مجلس به کمیسیون بهداشت برای ارائه راهکار‌های کارشناسی برای مدیریت کرونا به دولت اظهار داشت: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به شکل ویژه هفت ساعت جلسه برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه روز اول مسئولان لشکری و کشوری و مسئولان حوزه بهداشت برای رسیدن به راهکار‌هایی سریع برای مبارزه با کرونا حضور داشتند و در نشست دوم کمیسیون بهداشت این پیشنهادات تجمیع و در قالب 20 مصوبه به رئیس مجلس تقدیم شد تا به دولت ارائه و در صحن علنی مجلس قرائت شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس، تاکید بر لزوم تغییرات اساسی در کمیته ملی مبارزه با کرونا؛ بازبینی در پروتکل‌های درمانی، تسریع در واکسیناسیون و افزایش تعداد واکسیناتور‌ها و حمایت آن‌ها به لحاظ مالی، تاکید بر اجرای توصیه‌های دوازده گانه رهبری به ستاد ملی کرونا، ممنوعیت جدی مسافرت‌های بین شهری و استانی در وضعیت قرمز، احیای طرح شهید سلیمانی و تفیض اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا به ستاد‌های استانی را از جمله پیشنهادات این کمیسیون عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در تشریح مصوبات این نشست و نامه رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به آقای قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در متن این نامه آمده است در صورت عدم تغییر فوری وضعیت موجود، شیب صعودی شیوع ویروس منحوس کرونا و بالتبع تعداد مرگ و میر بیماران طی هفته‌ها و روز‌های اخیر همچنان روند صعودی خواهد داشت و در صورت عدم اتخاذ تدابیر فوری تاب آوری نظام سلامت به شدت در مخاطره خواهد افتاد و این امر می‌تواند خدای ناکرده با اندکی غفلت به یک بحران تلخ و بسیار ناگوار در تاریخ پر افتخار سلامت کشور بدل گردد، در این راستا ضرورت دارد که موارد ذیل با تاکید بسیار زیاد مورد توجه و امعان نظر قرار گیرد:
1. تاکید موکد به اجرایی نمودن توصیه‌های 12 گانه مقام معظم رهبری به ستاد ملی کرونا
2. محدودیت و مدیریت کلیه تجمعات که باعث افزایش شیوع بیماری کرونا می‌گردد
3. ممنوعیت جدی مسافرت‌های بین شهری و استانی که وضعیت آن مناطق توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا قرمز اعلام می‌گردد
4. احیاء وتقویت طرح محله محور شهید سلیمانی و تامین بودجه مورد نیاز آن توسط سازمان برنامه و بودجه
5. تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های انجام حداقل 200 هزار تست‌های روزانه PCR و Rapid که توسط معاونت‌های بهداشتی انجام می‌شود
6. تفویض اختیار وظائف ستاد ملی مقابله با کرونا به ستاد‌های استانی با توجه به تفاوت اقلیم و شرائط اجتماعی واقتصادی استان‌ها و پاسخگو کردن استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در قبال مسئولیت تفویض اختیار شده به آنان
7. به روز رسانی و بازنگری پروتکل‌های درمان کرونا بر اساس مستندات علمی موجود و تجارب سایر کشور‌ها
8. جهت ارتقاء سطح سواد سلامت مردم در پیشگیری از بیماری کرونا، سازمان صدا وسیما موظف گردد با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، نسبت به تولید تیزر‌های فاخر، عموم مردم را در جریان چگونگی مقابله با این بیماری قرار داده ونیز با گسترش برنامه‌های آموزشی خود به میزان حداقل 10 ساعت در هفته از طریق شبکه سراسری و استانی رادیویی وتلویزیونی، فرهنگ سلامت را بالاخص در ارتباط با این بیماری به شدت مسری افزایش دهد.
9. تخصیص 1500 میلیارد تومان اعتبار جهت انجام واکسیناتوری حداقل 100میلیون دوز واکسن توسط سازمان برنامه وبودجه ودر اختیار قرار دادن آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی جهت خرید سرنگ، پد الکل و پرداخت هزینه ها‌ی واکسیناتوری
10. تاخیر وتعویق در بازگشایی مدارس و موسسات آموزش عالی تا حصول اطمینان از پوشش 100درصدی واکسیناسیون کادر اداری و آموزشی و دانش‌آموزان بالای 12 سال و دانشجویان و نیز تمهیدات سخت افزاری آموزش شامل فضا‌های آموزشی مناسب ودارای تهویه مطلوب و نیز عنداللزوم تلفیق آموزش‌های مجازی و حضوری
11. پرداخت حق الزحمه و کارانه کادر درمان اعم از پزشک، پرستار و سایر کارکنان با قید فوریت و در اسرع وقت
12. اعطا مجوز استخدام دوبرابری کادر درمانی جدید، قراردادی، طرحی و شرکتی نسبت به سال 99 طی دو ماه آینده با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های دولتی به علت افزایش تخت‌های جدید بیمارستانی و مراکز جامع سلامت
13. اخذ اذن مقام معظم رهبری جهت بهره مندی از اعتبارات در اختیار آستان قدس رضوی، امام زادگان و بقاع متبرکه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد علوی و خیرین کشور برای خرید بسته‌های حمایتی و لوازم یکبار مصرف و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های دولتی درگیر در درمان بیماران کرونایی و اعطا تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه به اقشار محروم و مشاغل و نیز کارگاه‌های کوچک که به علت شیوع بیماری تعطیل گردیده‌اند
14. تشکیل کمیته بحران در ستاد ملی مقابله با کرونا با محوریت و مسئولیت سازمان پدافند غیرعامل
15. الزام صنایع، اصناف، سازمان ها، نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی به پرداخت هزینه واکسن نیروی انسانی در اختیار خود با قید فوریت و در حداقل زمان ممکن
16. الزام به استفاده از توانمندی‌های طب سنتی ایرانی در تمام سطوح ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا اعم از طرح‌های پیشگیرانه، مراکز سرپایی و بیمارستان‌ها بر اساس برنامه ریزی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی
17. ضمانت اجرایی و رعایت دقیق پروتکل‌هایی که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌گردد
18. تسریع و تشدید واکسیناسیون عمومی کرونا و تمهید بودجه مورد نیاز جهت واردات واکسن، پیش خرید واکسن تولید داخلی با اخذ ضمانت‌نامه حقوقی مورد نیاز و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تسهیل در صدور مجوز‌های مورد نیاز
19. استفاده از زیرساخت‌های هوشمند شامل ردیابی بیماران از طریق تلفن همراه جهت قطع زنجیره انتقال
20. تامین مطالبات پرسنلی، دارویی، تجهیزاتی و جاری مراکز بهداشتی، درمانی اعم از بیمارستان‌ها و مراکز جامع سلامت با قید فوریت از هر محل ممکن توسط سازمان برنامه و بودجه.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تجدید نظر دستورالعمل کمیسیون بهداشت وزارت بهداشت بیمارستان ها آموزش پزشکی مورد نیاز ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از خرمشهر، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته، اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند.

وی افزود: نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجاست و چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است، از دستگاه قضایی می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین، اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به برکت وجود این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها باید تامین شود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه به روز شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: شوراها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود. ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شوراهای قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شوراها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد.


حجت الاسلام عادل‌پور در پایان ضمن تشکر از فعالان عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

خبرنگار: امید صاحب نژاد
انتهای خبر/

کد خبر: 1228494 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • زالو درمان می‌کند؟
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند