Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:40:03 GMT

نذورات محرم به سمت بهداشت و معیشت مردم هدایت شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۴۷۰۰

نذورات محرم به سمت بهداشت و معیشت مردم هدایت شود

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: نذورات محرم باید به سمت بهداشت و معیشت مردم هدایت شود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز (۲۲ مردادماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، با اشاره به ۲۶ مردادماه سال ۶۹، اظهار کرد: در این روز میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافراز بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارت‌گاه‌های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آزادگان با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند، ادامه داد: آزادگان سرافراز از شکنجه مزدوران بعثی هراسی به خود راه ندادند، آزادگان صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین افراد به قضای الهی بودند. آن‌ها سینه‌های فراخ‌تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و  همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند و آزاده نامیده شدند.

خطیب نماز جمعه ابهر با تاکید بر اینکه آزادگان از قید نفس و نفسانیت رهایی یافته بودند، تصریح کرد: آزادگان سرافراز اسلام از اسارت نفس و دنیا آزاد گشتند. این‌ها به ظاهر اسیر بودند ولی دلی آزاد داشتند، به همین خاطر امروز همه ما وظیفه داریم از خط و فرهنگی که آن‌ها به خاطر آن اسیر شدند، محافظت و مراقبت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این فرهنگ‌ و خاطرات فقط در سینه آزادگان بماند، بلکه باید تلاش کنیم این فرهنگ را به بطن جامعه بیاوریم، افزود: آزادگان، ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستند که در دست دشمن غصب شده بودند و خداوند متعال آن‌ها را آزاد و به ملت ایران اسلامی بازگرداند.

خطیب نماز جمعه ابهر در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به بیماری کرونا اشاره و از آحاد مردم درخواست کرد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس بوده و در تزریق واکسن نسبت به هم سبقت بگیرند.

رحیمی با تاکید بر اینکه همه باید نسبت به مشارکت در طرح مواسات مومنانه حساس بوده و نذورات ماه محرم را به سمت مسائل معیشتی و بهداشتی مردم روانه کنیم، بیان کرد: از همه هیئت‌های مذهبی که همیشه گوش به فرمان مقام ولایت بوده‌اند، انتظار این است این دفعه نیز ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه را به این معروف دعوت کنند.

وی همچنین با اشاره به انتشار عکسی از سفیر انگلیس در کنار سفیر روسیه، متذکر شد: سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد، در آغاز ماموریتش باید تنبیه شده تا مراقب رفتارش باشد. رفتار سفیر روسیه نیز دور از انتظار بود و انتشار یک متن دوپهلو، این رفتار بی‌ادبانه را جبران نمی‌کند.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه دولت روسیه باید سفیرش را توجیه کند تا مراقب باشد در دام اطلاعاتی و جاسوسی سفیر انگلیس خبیث نیفتد، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب با این گستاخی، تدبیری اتخاذ کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان نذورات محرم استانی سیاسی جمعه ابهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است

به گزارش ورزش سه، میثم تیموری درباره پیروزی مس رفسنجان مقابل پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به خبرنگار ما گفت: بازی خیلی خوبی بود. توانستیم باکیفیت بازی کنیم و فوتبالی که مدنظر آقای نویدکیا بود، ارائه بدهیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. درست است که پیکان با تیم جوانش مقابل ما بازی کرد اما من این تیم را تیم خیلی خوبی دیدم و به آقای عنایتی بابت بازی دادن به جوان‌ها تبریک می‌گویم. با این شرایط ما شناخت کاملی روی بازیکنان پیکان نداشتیم و همین موضوع کار را برایمان سخت کرده بود. موقعیت‌های زیادی روی دروازه پیکان ایجاد کردیم اما توپ‌هایمان وارد دروازه نشد و روز خوب گلر پیکان بود.

او ادامه داد: این بازی برایمان تمام شده و توانستیم از این مرحله عبور کنیم و به مرحله بعد برویم. در جام حذفی هر تیمی که از تک موقعیت‌ها استفاده کند، به دور بعد می‌رود. خدا را شکر ما هم توانستیم در ضربات پنالتی با تمرکز کامل پنالتی‌هایمان را بزنیم تا به مرحله بعدی صعود کنیم. الان هم فعلا جام حذفی برایمان تمام شده و تمرکزمان را برای لیگ گذاشته‌ایم. روز چهارشنبه یک بازی سنگین با گل‌گهر داریم که یکی از تیم‌های باکیفیت لیگ است. بازی خیلی سختی داریم و امیدوارم روز چهارشنبه بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم و همین کیفیتی که در حال حاضر داریم، روز به رور بالاتر ببریم.

تیموری در خصوص شرایط مس در نیم فصل دوم توضیح داد: نیم فصل دوم شرایط‌مان بهتر شده و توانستیم فوتبالی را که آقای نویدکیا دوست دارند، در زمین اجرا کنیم. ما واقعا یک تیم کامل بودیم و هستیم و بازیکنان خوبی هم به ما اضافه شدند که توانستند خیلی خوب به ما کمک کنند. ما بازیکنان زیادی از دست دادیم اما بازیکنان باکیفیتی جذب کردیم که خدا را شکر کمک کردند. شرایط خیلی بهتر شده و مدیران قول‌هایی داده‌اند که امیدواریم زودتر انجام شود. تمام دلخوشی مردم رفسنجان همین تیم است و انشالله بتوانیم دل‌شان را شاد کنیم.

او در پایان درباره تاثیر محرم نویدکیا بر روی مس گفت: آقای نویدکیا توانستند از لحاظ روحی و روانی به ما کمک کنند تا شرایط تیم به روزهای خوب برگردد. ایشان یک آدم جنتلمن و باشخصیت هستند و نیاز به تعریف من نیست. خدا را شکر خیلی خوب توانستیم خودمان را با تاکتیک آقای نویدکیا هماهنگ کنیم تا مشکلی در بازی‌هایمان پیش نیاید. روز به روز در حال پیشرفت هستیم و فوتبال خوبی بازی می‌کنیم که این برایمان امیدوارکننده است.

دیگر خبرها

  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد