Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به پیام مقام معظم رهبری در رابطه با مدیریت ویروس منحوس کرونا اشاره و اظهار کرد: معظم‌له صبح چهارشنبه در سخنانی تلویزیونی درباره وضعیت و طغیان بیماری کرونا، آن را مسئله اول و فوری کشور خواندند و با تأکید در خصوص انجام قاطع وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله با بیماری، توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسؤولان و مردم بیان کردند که باید مد نظر قرار گیرد تا اوضاع بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قیدار به انتشار عکس سفیر انگلیس و روسیه در سفارت روسیه اشاره و تصریح کرد: در روزهای اخیر عکسی از سوی سفیران انگلیس و روسیه در تهران منتشر شد که در آن سفیر جدید انگلیس به همراه سفیر روسیه در سفارت روسیه و در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال ۱۳۲۲، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند، عکس یادگاری گرفتند.  

وی با نادرست خواندن و غیردیپلماتیک دانستن اقدام دو سفیر در انتشار عکس مربوطه گفت: این اقدام در واقع خواسته یا ناخواسته روزهای اشغال و تحقیر ملت ایران را یادآوری کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه انگلیس و روسیه باید از صندلی خالی آمریکا بین سفرای روسیه و انگلیس، درس عبرت بگیرند که صاحبش در عین الاسد ضربه مغزی شد، ادامه داد: سفیر کم فهم و بی‌شعور حامی صندلی خالی، سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو این رفتار بی‌ادبانه را توجیه نمی‌کند باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند، افزود: دولت روسیه باید سفیر خود را توجیه کند تا در دام اطلاعاتی سفیر انگلیس خبیث نیفتد.

وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب این گستاخی تدبیر کرده و هر چه سریع‌تر به مسئولیت خود عمل کند.

موسوی با یادآوری و گرامیداشت ایام پیش‌رو افزود: سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهمن اسلامی هم باید گرامی داشته شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه روز 23 مرداد به عنوان روز مقاومت اسلامی نام‌گزاری شده است، ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیست وسوم مرداد ماه، سالگرد مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به‌عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است. 

وی با بیان اینکه عاشورا برای مقاومت امروز ما پیام‌هایی دارد، تصریح کرد: عدم سازش و تسلیم در برابر ظالم و مستکبر و هزینه داشتن مقاومت در برابر دشمنان از جمله پیام‌های عاشورا است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه روسیه مقام معظم رهبری امام جمعه قیدار حجت الاسلام علی موسوی مدیریت کرونا پیام های عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است