Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق گفت: مجالس عزاداری ابا عبد الله الحسین علیه السلام موجب برکت و رحمت است لکن همه باید دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کسی دچار مشکل نشود.

او افزود: مطالبه و خواهش ما از هیئت‌های عزاداری رستاق این است به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گویند و رزمایشات همدلی و مواسات با محوریت مساجد را در ایام محرم گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رستاق با قرائت آیه ۲۶ سوره مبارکه اعراف بیان کرد: انسان دو نوع لباس دارد که یکی ظاهری و دیگری باطنی است و لباس مادی و ظاهری او عیب‌های بدنش را می‌پوشاند و موجب زینت و جمال است اما آنچه مهم‌تر است لباسی که انسان باید بر قامت باطن خود کند و معنوی است و آن لباس تقوا است که آدمی را از گناهان باز می‌دارد و رذایل اخلاقی او را می‌پوشاند.

حجت الاسلام و المسلمین دلاوری ادامه داد: اگر انسان متقی شد محبوب خداوند می‌گردد " ان الله یحب المتقین"؛ و انسانی که خدا او را دوست بدارد در دنیا و آخرت مورد لطف پروردگار است. مزد دنیایی او این است که خداوند همراه اوست و او را تنها نمی‌گذارد " ان الله مع المتقین "؛ و در آخرت هم انسان متقی به مقام قرب الهی می‌رسد که همان مقام "عند ملیک مقتدر" است.

خطیب جمعه رستاق با شرح و تبیین سخنی از امام حسین علیه السلام گفت: دین داری و تدین آنجا مشخص میشود که گرفتاری‌ها و بلا‌ها به سراغ انسان می‌آید و دین دار و دنیا طلب در این مواقع مشخص می‌گردند.

امام جمعه رستاق در پایان با ذکر مصیبت شهادت علی اصغر علیه السلام، حدیثی از امام صادق علیه السلام بیان کرد که آن حضرت می‌فرمایند: "هرکس آب بنوشد و یادی از لب تشنه ابی عبدالله علیه السلام نماید و قاتلان او را لعن کند خداوند صد هزار حسنه به او داده و صد هزار گناه از او آمرزیده و صد هزار درجه به او عطا کرده و ثواب آزاد کردن صد هزار بنده به او عطا میکند و در روز قیامت او را در حالی محشور می‌نماید که قلب و دلش شاد و آرام است. "

انتهای پیام/ غ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه ماه محرم علیه السلام جمعه رستاق صد هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است

امام‌جمعه گلپایگان گفت: تظاهرات در غرب بر علیه استکبار جهانی به مرز بحران رسیده و نظام لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه- در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) پایه‌گذار حوزه علمیه بودند و شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کردند.

وی افزود: امروز به برکت علما و بزرگان و دانشمندان مکتب تشیع شاهد تحولات سیاسی و اجتماعی در جهان هستیم بنابراین نباید این عظمت را نادیده گرفت.

امام‌جمعه گلپایگان ادامه داد: اگر امروز دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و در محکومیت رژیم جنایتکار اسرائیل و حاکمان جنایتکار برخاستند به برکت بیداری اسلامی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و پیام‌ها بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام کرامتی افزود: خوشبختانه تظاهرات در غرب بر علیه استکبار جهانی به مرز بحران رسیده و نظام لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است.

وی با بیان اینکه با مطالعه قرآن و شناخت درست اسلام هرگز تحت تأثیر رسانه‌های غرب قرار نخواهند گرفت، اضافه کرد: دلیل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی حاکم شدن ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 750334

دیگر خبرها

  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • خون کودکان فلسطینی به ثمر نشسته است
  • استکبار جهانی همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می‌کند
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران