Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد جعفر صادقی با بیان اینکه، از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا کنون حدود۲۷۹هزار رپید تست در میان مراکز زیر پوشش این دانشگاه توزیع شده است افزود: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم هستند قبل از روز پنجم پس از علامت دار شدن انجام شود دقت بیشتری دارد ولی پس از آن تاثیرش به شدت کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور سه نوع تست برای تشخیص بیماری کرونا وجود دارد که عبارتند از تست مولکولی یا پی سی آر PCR، تست سرولوژیک و تست رپید آنتی ژن.

او اضافه کرد: تست مولکولیPCR برای تشخیص قطعی بیماری استفاده می‌شود و تست سرولوژیک برای بررسی سطح آنتی بادی و ابتلای قبلی افراد استفاده می شود.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تست سرولوژیک مشخص می کند آیا فرد قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده است یا نه؟ گفت: تست سرولوژیک برای بررسی وضعیت سطح ابتلای جامعه به عفونت و انجام مطالعه به منظور تعیین الگوی بیماری در کشور و پیشگوئی شرایط آینده گسترش بیماری در جامعه استفاده می شود.

صادقی با بیان اینکه تست رپید در مقایسه  با پی سی آر  ارزش تشخیصی کمتری دارد و برای تشخیص سریع بیماری استفاده می شود، افزود: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا که فاقد علامت هستند قبل از روز پنج تا هفت پس از تماس با بیمار مبتلا به کرونا  انجام شود دقت بیشتری دارد اما پس از آن به شدت افت می کند.
وی ادامه داد: رپید تست زمانی انجام می شود که شیوع بیماری زیاد است و امکانات انجام تست پی سی آر پاسخگو نیست و در صورتی که نتیجه رپید تست در افراد دارای علامت کرونا منفی باشد باید ۲ روز دیگر تکرار شود و اگر باز هم منفی بود انجام تست پی سی آر ضروری است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست رپید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد تست کرونا ویروس کرونا مشهد تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست رپید استفاده می شود تست سرولوژیک تست رپید پی سی آر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد