Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تنها راه کنترل و مدیریت ویروس کرونا، شناسایی به هنگام بیماران در مراکز نمونه‌گیری در استان است.

او افزود: در خیز پنجم شیوع ویروس کرونا، بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در یک شبانه روز به مراکز بهداشتی و درمانی، سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه و همکاران‌ما در این مراکز اقدام به نمونه گیری از شهروندان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تزریق ۱۸۳ هزار و ۶۶۳ دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری

جزایری اضافه کرد: عملیات نمونه گیری کرونا، تشخیص مولکولی، CPR و رپید‌تست در دورترین و سخت گذرترین نقاط استان انجام می‌شود و در این مناطق تمامی امکانات لازم جهت انجام فرایند نمونه گیری کووید_۱۹ و از همه مهمتر رهگیری و رصد بیماران کرونایی فراهم شده است.

او اظهار داشت: سیستم بهداشت و درمان به گونه‌ای طراحی شده است که پس از تشخیص بیماران کرونایی، فرایند رسیدگی به آنان آغاز می‌شود و این بیماران را رها نخواهند کرد.

جزایری تصریح کرد: خودمراقبتی، خودقرنطینگی، رصد و پیگیری بیماران مبتلا به کووید_۱۹، درب منزل ایشان و همچنین آمورش و جداسازی بیماران از اقداماتی است که توسط بهورزان، مراقبین سلامت، پزشکان و سایر گروه‌های مشخص شده، در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

او گفت: بیماری کرونا، تنها یک بیماری نیست بلکه پدیده‌ای اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی است که شغل، زندگی و فعالیت افراد را در بر گرفته است.

جزایری بیان کرد: در گام چهارم طرح شهید سلیمانی در استان، با ایجاد گروه‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی و با مشارکت دستگاه‌های مربوطه این بیماری را تا حدودی کنترل کنیم.

او افزود: در این طرح، مسئولیت نظارتی برعهده هلال‌احمر، مسئولیت مراقبتی برعهده دانشگاه علوم‌پزشکی و مسُولیت حمایتی برعهده بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که توانستیم در قالب قرارگاه‌های ۱۰ گانه طرح شهید سلیمانی محله به محله، خانه به خانه و با طرح مدیریت کنترل مبتنی بر محله محور، خانواده محور و هرخانه یک پایگاه سلامت همه گیری ویروس کرونا را در استان مدیریت کنیم.

جزایری اظهار داشت: در گام پنجم طرح شهید سلیمانی، اهداف دیگری تدوین و بر همین اساس پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان راه اندازی شد.

او تصریح کرد: درحال حاضر در سطح استان ۱۴ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون وجود دارد که با مشارکت سپاه، هلال‌احمر، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها راه اندازی شد.

جزایری ادامه داد: همچنان تا زمانی که جامعه به پوشش ۷۵ درصدی واکسیناسیون نرسیده است و تا اعلام رسمی وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی مهمترین راه حفاظت از خود در برابر کرونا و بهترین واکسن، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و فیزیکی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا در ایران مدیریت و کنترل نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق ایوانکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  در این اطلاعیه آمده است:
به مـنظور انجام تعمیرات پیشگیرانه تأسیسات توزیع و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، خاموشی‌های برنامه ریزی شده در برخی نقاط استان سمنان به شرح ذیل انجام می‌شود.

ایوانکی
حدفاصل خیابان پارک تا میدان بخشداری در ضلع شمال خیابان انقلاب از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵

دیگر خبرها

  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق ایوانکی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام