Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در گردهمایی سالیانه آغاز ماه محرم که عصر امروز در میدان خلانی بغداد برگزار شد، اظهار داشت: نمی‌توان سیاست خارجی‌ای داشت که متناسب با سیاسی داخلی کشور نباشد. نمی‌خواهیم روابطمان با کشورهای منطقه مبتنی بر تعارف و منحصر به گرفتن عکس‌های یادگاری باشد. ما روابطی مبتنی بر اولویت‌های منافعمان می‌خواهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر حل مسائل و اختلافات منطقه‌ای عنوان کرد که بسیاری مسائل منطقه‌ای هست که بلاتکلیف مانده که از همه مهم‌تر مسئله آب‌های مشترک است و ما سازوکارهای دیپلماتیک مؤثر و تصمیمات سیاسی شجاعانه لازم داریم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین تصریح کرد که باید به مجادلات بر سر نهادهای امنیتی کشور و اتهام‌زنی به همه نیروهای وفادار در همه شاخه‌های نیروهای مسلح و از همه مهم‌تر حشد الشعبی پایان داد و با هرکسی که به اقتدار حکومت تعرض می‌کند و خارج از چارچوب حکومت سلاح به دست می‌گیرد، برخورد کرد.

حکیم در ادامه تاکید کرد: وقت آن رسیده که کشوری با حاکمیت ارضی کامل شویم که هیچ نیروی خارجی و از همه مهم‌تر نیروی نظامی آمریکایی در آن حضور نداشته باشد.

وی همچنین گفت: از نظر ما گام‌های دولت آقای الکاظمی برای تحقق این هدف، استوار و موفق بوده و برای تحقق کامل نیازمند حمایت مردمی و سیاسی است.

حکیم ادامه داد: تلاش‌های دولت عراق برای بازسازی روابط با کشورهای همسایه و منطقه و جهان شایسته تقدیر است. این تلاش‌ها باعث شده که عراق میدان تفاهم و توافق و گفت‌وگوهای منطقه‌ای و بین‌المللی و نه میدان تسویه ‌حساب و نزاع‌های ویرانگر باشد. همواره از این رویکرد دولت حمایت کرده و می‌کنیم و می‌کوشیم که عراق بازیگر اصلی در پل زدن میان منافع کشورهای منطقه و جهان باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان بار دیگر با دعوت به گفتگو و مذاکره برای حل مشکلات منطقه گفت: بار دیگر کشورهای همسایه و برادر، عراق، ایران، عربستان، ترکیه و مصر را دعوت می‌کنیم که پشت میز مذاکره‌ای جدی برای خدمت به منافع امروز و فردای ملت‌های منطقه بنشینند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: حکیم سید عمار حکیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها

به نقل از رسانه‌های عراقی، وزارت نیروی عراق نیز گزارش داد که به دنبال حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، خدمات پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

دولت اقلیم کردستان عراق ساعتی پیش نیز در این ارتباط اعلام کرد که در نتیجه حمله به میدان گازی کورمور در سلیمانیه انتقال ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق به منطقه متوقف شده است.

این در حالی است که مقامات شهرداری چمچمال که محل حمله موشکی قرار گرفت در این باره گفتند: این حمله با یک پهپاد انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور اصابت کرد.

ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • عکس یادگاری پسر علیرضا بیرانوند با رونالدو