Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:53:03 GMT

۴۲ روستای شهرستان مرزی سردشت از گاز برخوردار است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۸۹۴۴

۴۲ روستای شهرستان مرزی سردشت از گاز برخوردار است

محمد عمری روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه ۱۸۱ روستای این شهرستان قابلیت گازرسانی دارند، اظهار داشت: هم اکنون گازرسانی به ۲۲ روستای این شهرستان در قالب پنج محور با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است .

وی افزود: گازرسانی به این روستاها در قالب هفت روستای محور "زوران"، هفت روستای محور "ملاشیخ"، پنج روستای محور "دارساوین"، ۲ روستای محور "آلواتان" و یک روستای "بیوران" در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره گاز سردشت، افزود: در حال حاضر از مجموع روستاهای این شهرستان ۴۲ روستا از نعمت گاز بهره‌مند بوده و ۱۳۹ روستا فاقد این انرژی پاک هستند که براساس برنامه‌ریزی شرکت گاز استان، آنها نیز به تدریج به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.

عمری، با اشاره به ضریب نفوذ ۲۵ درصدی گاز در میان خانوارهای روستایی این شهرستان گفت: تلاش می‌شود با گازرسانی به روستاهای مدنظر این میزان تا بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است یکی از مناطق محروم آذربایجان غربی به شمار می رود.

آذربایجان غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است ؛ هم اینک این استان با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.  

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران آذربایجان غربی گاز رسانی سردشت توسعه روستایی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران آذربایجان غربی گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران آذربایجان غربی گاز رسانی سردشت توسعه روستایی گاز آذربایجان غربی روستای محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت : در محور ارومیه _ سلماس  ( روبروی سیلو روستای کریم آباد) دو دستگاه سواری پژو پارس و پژو SLX باهم برخورد و از جاده منحرف و واژگون شدند.

 محبوبی  افزود: نجاتگران پایگاه امداد و نجات چند منظوره واکنش سریع هلال احمر استان بلافاصله با خودروی نجات و آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی در پایان گفت :این حادثه ۳ مصدوم داشت که مصدومین بعد از رهاسازی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی، به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

 

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • ۶ فوتی و مصدوم در تصادف پراید و پارس در محور سرو ارومیه
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت