Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد، برخی طرف‌های خارجی در صدد سوءاستفاده از بحران‌ها و اتفاقات لبنان هستند تا انتقام شکست از مقاومت را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه البناء، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی سخنانی در مراسم سوگواری امام حسین (ع) در ایام محرم اعلام کرد، اولین نوع فساد این است که با دشمنان بیگانه بر خلاف منافع کشور خود تعامل کنید و در این میان یک عامل خارجی وجود دارد که از اتفاقات لبنان با هدف توطئه علیه ما سوء استفاده می‌کند و هدف این دشمن انتقام گرفتن از شکستی است که در لبنان متحمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، کسانی که از شعار فساد سوءاستفاده می‌کنند خودشان فاسد هستند و بنابراین ما فریب شعارها و گفته‌های آنها را نمی‌خوریم.

محمد رعد تصریح کرد که ما مالک نفت یا شرکت‌های انحصاری دارو و بانک‌هایی که ارز و معیشت مردم توسط آنها کنترل می‌شود نیستیم. برخی کسانی که شعار اصلاح امور و جلوگیری از سقوط کشور را سر می‌دهند خودشان بزرگترین احتکار کنندگان در لبنان هستند و ما اسم آنها را می‌گوییم.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان ادامه داد، ما تا زمانی که موفق به تسکین درد مردم شویم همچنان بیدار خواهیم ماند. کسانی که در خارج از کشور علیه ما توطئه می‌کنند می‌خواهند از بحران‌های لبنان سوء استفاده و زخم مردم راعمیق تر کنند. همچنین هدف آنها ایجاد تفرقه میان مردم و برانگیختن آنها علیه یکدیگر است تا عرصه تسویه حساب میان برخی گروه‌ها با یکدیگر باز شود.

وی تاکید کرد، آنچه که لبنان اکنون با آن مواجه شده نتیجه سیاست‌های اشتباه در گذشته است؛ اما این نمی‌تواند تنها دلیل بحران باشد بلکه عامل مهم دیگر سوء استفاده طرف‌های خارجی برای انتقام از شکست‌هایی است که در منطقه توسط مقاومت و ملت‌های آن متحمل شدند.

حزب‌الله: بحران لبنان نتیجه سیاست آمریکا و مهره‌های آن است/ عمر موجودیت اسرائیل طولانی نخواهد بودسید حسن نصرالله: حزب‌الله به تأثیرگذارترین حزب محلی و حتی منطقه‌ای تبدیل شده استشیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی کاملا حساب شده بود/ برجام از پرونده‌های منطقه‌ای جداست

محمد رعد اشاره کرد، ملت‌های مقاومت چگونه توانستند رژیم صهیونیستی را شکست دهند و سرویس‌های امنیتی و نظامی آن را از بین برده و اعتماد صهیونیست‌ها را به مقامات این رژیم متزلزل کنند و کارکرد سیاسی موجودیت صهیونیستی در منطقه را از بین ببرند. این مقاومت و ملت‌های آن چگونه در جنگ 2006 بر دشمن صهیونیستی پیروز شدند؛ در حالی که این جنگ با تصمیم و برنامه ریزی آمریکایی‌ها انجام شد. آنها صهیونیستها را وادار کردند تا ما را نابود کنند، بنابراین ما چگونه توانستیم در این جنگ پیروز شویم و در واقع چگونه توانستیم بر تروریسم تکفیری که از سراسر جهان علیه ما جمع شده بودند پیروز گردیم.

این مقام وابسته به حزب الله در ادامه اظهار داشت که لبنان بخشی از عرصه قاچاق برای مسلح کردن تروریست‌ها در سوریه بود و چگونه حزب‌الله و محور مقاومت و همپیمانان آن توانستند بر این توطئه تروریسم تکفیری پیروز شوند. پیروزی مقاومت در جنگ جولای و پیروزی بر تروریسم دو پیروزی استراتژیک بود که پروژه‌های آمریکا در منطقه را نابود و ناتوانی و توطئه‌جویی رژیم‌های منطقه که با هدف شکست مقاومت از تروریسم حمایت می‌کردند را فاش کرد و اهدافشان نابود شد.

انتقاد از تصمیم رئیس بانک مرکزی برای حذف یارانه‌های سوخت

از طرف دیگر «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنانی با تاکید بر اینکه تصمیم «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی برای حذف یارانه‌های سوخت قابل قبول نیست اظهار داشت که حذف یارانه به معنی سخت تر شدن زندگی مردم در این شرایط دشوار است و این تصمیم شتابزده بوده و باید در آن تجدید نظر گردد.

وی همچنین تاکید کرد که حذف یارانه‌ها باید به شکل تدریجی و بر اساس برنامه منظم صورت بگیرد تا علاوه بر حل بحران اقتصادی حمایت از فقرا و اقشار کم درآمد نیز مورد توجه قرار داشته باشد.

رئیس بانک مرکزی لبنان چهارشنبه شب اعلام کرد که یارانه سوخت این کشور حذف می‌شود و مردم باید سوخت را با نرخ آزاد دریافت کنند و قیمت‌گذاری فرآورده های سوختی نیز به عهده وزارت انرژی است.

اعتراضات مردمی به حذف یارانه سوخت در مناطق مختلف لبنان نیز همچنان ادامه دارد و شماری از مردم اقدام به بستن راه‌ها و اعتصاب در مقابل مراکز عمومی کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان حذف یارانه ها حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به گزارش ایسنا، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به نقل از النشره، وی گفت: صحنه سرکوب تحصن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا نقاب را از چهره واقعی آمریکا بر انداخت و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره آزادی بیان را در مقابل دنیا آشکار کرد اما غزه ‌بی باک بر جامعه بین‌المللی که با دشمن همدست است و کشورهایی که با رژیم صهیونیستی در منطقه سازش کرده‌اند حساب باز نمی‌کند بلکه به جبهه‌های مقاومت در لبنان عراق و یمن تکیه می‌کند.

وی گفت: ادامه فعالیت جبهه‌های پشتیبان غزه بعد از ۲۰۰ روز از درگیری‌ها از کریات تا ایلات و دریای سرخ و مابعد آن، نشان دهنده قدرت جبهه‌های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق افزود: رسیدن پهپادهای مقاومت به عمق اراضی اشغالی در عکا، بیت هیلل و عرب العرامشه نشان دهنده قدرت این پهپادها برای عبور از تمام سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل است. پهپادهای مقاومت از سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل عبور کرده‌اند و به جایی که مقاومت بخواهد می‌رسند و این یک موفقیت استراتژیک برای مقاومت در این درگیری است.

وی گفت: کثرت تهدیدات رژیم صهیونیستی دلیل قدرت نیست بلکه دلیل آشفتگی و ترس و نگرانی دشمن است. دشمن قبل از اینکه به فکر جنگ با حزب‌الله در لبنان بیفتد بیش از هزار محاسبه انجام می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: میانجی‌گری‌ها و پیام‌های بین‌المللی به خاطر نجات غزه یا کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات دشمن جنایتکار صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس