Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره بستری بودن ۱۹۶ بیمار بدحال در مراکز درمانی، گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست و دوم مردادماه سال جاری ۱۶ بیمار کرونایی در قم جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر افزود: در این مدت ۱۵۷ نفر با علایم بیماری پذیرش و ۱۴۹ بیمار بستری شدند.

وی با اشاره به ترخیص ۱۱۷ بیمار طی شبانه روز گذشته، ادامه داد: در حال حاضر ۸۳۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدیر با اشاره به تزریق ۲۶۱ هزار و ۳۲ دوز واکسن کرونا در قم، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از یک هزار و ۷۰۵ تست انجام شده، ۷۴۶ تست مثبت گزارش شده است.

۱۲ هزار دوز واکسن کووبرکت وارد قم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از ورود حدود ۱۲ هزار دوز واکسن ایرانی کووبرکت دیگر به‌ این استان خبر داد.

سیامک محبی در گفت و گویی اظهار داشت: تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون با قدرت ادامه دارد و هیچ خللی در کارها به‌وجود نیامده ‌است.

وی افزود: حدود ۱۲ هزار دوز واکسن ایرانی کووبرکت امروز وارد قم شد که به ‌همشهریان تزریق می‌شود.

وی با رد تمام شایعه‌ها، بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۲ هزار دوز واکسن در قم تزریق شده که اغلب آن ها ایرانی بوده ‌است.

سپاه قم برای کمک به مهار کرونا اعلام آمادگی کرد

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم با اشاره به‌ نقش نیروهای سپاه و بسیج در کنترل و مدیریت بحران کرونا، همراهی مردم را در این خصوص ضروری دانست و گفت: سپاه استان با تمام بضاعت در خدمت حفظ سلامت مردم است و برای کمک به مهار کرونا آماده است.

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی در حاشیه ویدیو کنفرانس مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت بهداشت، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد آنچه در بضاعت استان‌ها از نیروهای فنی، تاسیساتی و خدماتی است، برای کمک آماده باشند.

وی همچنین در ادامه از آغاز گام پنج طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: در ادامه طرح شهید سلیمانی نظارت بر اماکن عمومی، اصناف، اداره‌ها و سازمان‌ها تشدید می‌شود.

فرمانده سپاه قم با اشاره به‌ایام عزاداری محرم، نظارت بر هیات‌های مذهبی با نگاه ارشادی و ایجابی را از دیگر اقدام‌های گام پنجم طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: مراجعه به‌خانه‌ها برای هر نوع کمک نیز ادامه خواهد داشت.

شاه چراغی تاکید کرد: همه اقدام‌هایی که در خصوص مقابله با کرونا صورت خواهد گرفت، با توجه به‌ضرورت‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت تخصصی اعلام خواهد کرد، انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه با اشاره به ‌اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است، گفت: روزانه علاوه بر بیماران بستری، یک هزار نفر بستری موقت داریم که مدیریت این بحران جز با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف امکان پذیر نیست.

محمدرضا قدیر، سپاه و بسیج را از همیاران و همکاران دانشگاه علوم پزشکی در طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: در چهار گام نخست این طرح همکاری‌های بسیار خوبی صورت گرفت و دستاوردهای خوبی داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه حرف اول و آخر را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌زند، افزود: اضافه کردن تخت راهکار کنترل این موج نیست، ما باید این تناقض را حل کنیم از یک طرف بیمارستان‌ها پر است، در طرف دیگر تجمع‌ها، نزدن ماسک، و رفت و آمدهای غیرضروری ادامه دارد.

مدیر حوزه‌ها برای کمک حوزویان به مهار کرونا فراخوان داد

مدیرحوزه‌های علمیه در پیامی ضمن درخواست از همه حوزویان برای کمک به‌ بیماران کرونایی و کادر درمان، آورده است: حرکتی جدید، جهادی و گسترده برای مهار و پیشگیری از کرونا، خدمت به ‌مردم و همکاری با کادر درمان و سلامت آغاز شود.

در بخشی از پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده است: حوزه‌های علمیه و گروه‌های جهادی و فرهنگی و اجتماعی و انقلابی، بر اساس سنت و سیره دیرینه حوزه و روحانیت و با الهام گیری از تعالیم والای اسلام عزیز در تعاون و تکافل اجتماعی  و برپایه پیام حیات بخش عاشورای حسینی(ع) و وظیفه اسلامی و انسانی و اخلاقی و در کنار مردم و جوانان عزیز، به ‌ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته، به‌ یاری مردم شریف ایران و نیروهای بهداشت و درمان و سلامت خواهند شتافت.

پیام حاکیست: طلاب، فضلا و استادان حوزه و گروه‌های جهادی طلاب و نیز نهادها و مراکز و موسسه‌ها و تشکل‌های حوزوی در مراحل گوناگون و حوادث متعدد و در طول دوره بلای جهانگیر کرونا درکنار مردم و گروه های جهادی و مسوولان و کارگزاران سلامت و پزشکان و پرستاران ارجمند، به‌ ارائه خدمت خالصانه و صادقانه پرداختند و برگ‌های زرین آفریدند و در این راه سختی ها و محنت‌ها و شهادت را به جان خریدند و به ‌آن افتخار می کنند.

در ادامه تصریح شده‌است: اکنون متواضعانه و فروتنانه در برابر همه گروه‌های جهادی و مردمی و جوانان عزیز و نیکوکاران و خیران و نیز طلاب و فضلا و گروه‌های جهادی و فرهنگی حوزوی سر تعظیم و تکریم فرود می‌آورم و سپاس می‌گزارم و همه عزیزان را به‌پاسخ سریع به‌فراخوان رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام فرا می‌خوانم و انتظار می‌رود حرکتی جدید و جهادی و گسترده برای مهار و پیشگیری کرونا و خدمت به مردم و مبتلایان به‌آن و حضور در عرصه کمک‌های مومنانه و مشاوره و آرام بخشی جامعه و همکاری و همیاری کادر درمان و سلامت آغاز گردد.

اعرافی همچنین تاکید کرده ‌است: ترغیب به‌رعایت شیوه نامه‌های سلامت و پیشگیری از گسترش کرونا در همه برنامه‌ها و عزاداری‌های سرور آزادگان و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت و هماهنگی با مسوولان و برنامه‌ریزی هوشمندانه نکته‌هایی است که دوستان روحانی و حوزوی به‌آن اهتمام خواهند ورزید و به ‌فضل الهی همه عزاداران حسینی و مردم شریف نیز در این زمینه و در گسترش کمک‌های مومنانه و رسیدگی به ‌نیازمندان و آسیب دیدگان بذل توجه و مراقبت خواهند کرد.

نماینده مردم قم برای دومین بار کرونا گرفت

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای دومین بار به کرونا مبتلا شد.

کانال اطلاع رسانی رسمی دفتر این نماینده مجلس در شبکه‌های اجتماعی با انتشار اطلاعیه ای در بامداد روز پنجشنبه از ابتلای این نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به کرونا خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن آرزوی سلامتی و قبولی سوگواری عزاداران حسینی؛ به دلیل ابتلای حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی به بیماری کرونا دیدار مردمی ایشان امروز پنجشنبه ۲۱ مرداد برگزار نمی‌شود.

این در حالی است که ذوالنوری در همان روزهای ابتدایی شناسایی اولین موارد ابتلا به کرونا در کشور به این ویروس مبتلا شده بود. مجتبی ذوالنور هشتم اسفندماه ۱۳۹۸ با انتشار ویدیویی از مثبت بودن تست کرونای خود خبرداد و گفت: تست کرونای بنده مثبت شده است، این فعلا فراگیر است البته جای نگرانی نیست در قرنطینه هستم.

فهرست مراکز تجمیعی واکسیناسیون در قم اعلام شد

روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه‌ای فهرست مراکز واکسیناسیون تجمیعی ۱۲ گانه استان را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: کلیه متولدان سال ۱۳۵۷ و ماقبل می‌توانند با ثبت نام و مراجعه به‌ مراکز واکسیناسیون تعیین شده واکسن خود را دریافت نمایند.

اطلاعیه حاکیست: ساعت‌های کاری این مراکز همه روزه حتی روزهای تعطیل ۸:۳۰ لغایت ۲۰ است.

اطلاعیه ادامه یافته‌است: مرکز شماره یک خیابان معلم میدان روح الله، مرکز شماره ۲ ابتدای بلوار کارگر، روبه‌روی چشم پزشکی جوادالائمه، مرکز شماره سه انتهای نیروگاه امامزاده سید معصوم، مرکز شماره چهار انتهای خاکفرج: نمایشگاه دائمی، مرکز شماره پنج بلوار نیایش مصلی قدس، مرکز شماره ۶ شهرک پردیسان بلوار آزادی، خیابان ۲۲ بهمن خیابان اردیبهشت است.

همچنین در ادامه مکان مراکز هفت تا ۱۲ نیز به ‌ترتیب در شهرک پردیسان دانشگاه آزاد اسلامی، مدرس دبیرستان محمدی کاشانی، بلوار الغدیر دانشگاه قم، طفلان مسلم ۲۰ متری سواران سالن ورزشی امام خمینی، انتهای نوقطار جنب پمپ گاز سالن ورزشی برجعلی زاده و مجموعه ورزشی شهید امجدی میدان روح الله ویژه فرهنگیان ذکر شده‌ است.

اطلاعیه در پایان یادآور شده‌است: پایگاه خودرویی نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در پارکینگ مصلی فعال می‌باشد.

رییس علوم پزشکی قم بار دیگر خواستار تعطیلی یک هفته‌ای استان شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بابا تاکید بر صعودی بودن آمار کرونا در این استان گفت: امروز باردیگر نامه‌ای به ‌استاندار قم نوشته و درخواست تعطیلی همراه با اجرای مقررات را دادیم، تا به ‌ستاد ملی منعکس شود.

محمدرضا قدیر اظهار داشت: وضعیت ابتلا و بستری در قم همچنان صعودی است و روزانه میانگین ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر در قم بستری می‌شوند و روزی حدود ۹۰۰ تا یک هزار نفر بستری موقت شده و دارو دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۱۸۰ بیمار بدحال داریم و تخت‌ها کاملا پر است و اضافه کردن تخت راه حل نیست. تولید بیماری باید متوقف شود.

وی تصریح کرد: وضعیت شهر با بیمارستان‌ها همخوانی ندارد، در بیمارستان‌ها کادر بهداشت و درمان در حال استهلاک هستند و مردم با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و در جای دیگر شهر تجمع‌ها را شاهد هستیم.

قدیر خاطرنشان کرد: امروز مجدد نامه‌ای به‌استاندار قم نوشته و درخواست تعطیلی همراه با اجرای مقررات را دادیم، تا به‌ ستاد ملی منعکس شود.

وی بیان کرد: ۲۳۰ هزار دوز واکسن در قم تزریق شده و مراکز تزریق واکسن به‌ منظور تسریع کار در حال افزایش است.

کنترل نسبی کرونا در قم نیازمند واکسیناسیون دست‌کم ۹۶۰ هزار نفر

در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم که روز چهارشنبه با حضور استاندار ترتیب یافت بر ضرورت دریافت دست‌کم ۲ دوز واکسن توسط ۹۶۰ هزار نفر از جمعیت قم برای مهار و کنترل نسبی کرونا تاکید شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم روزانه به حدود یک هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی بستری و موقت خدمات درمانی ارائه می دهد و تاکنون بیماری در پشت درهای بیمارستان معطل نمانده است.

محمدرضا قدیر ادامه داد: اگر مداخله جدی برای محدودیت های کرونایی اعمال نشود به زودی تراژدی غمگین هند و برزیل در قم و سایر استانهای کشور تکرار خواهد شد.

قم هنوز به نوک قله کرونا نرسیده است

وی اضافه کرد: ۹۶۰ هزار نفر در قم مشمول دریافت واکسن هستند و برای ایمنی جمعی باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان دو دوز واکسن کرونا دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در حالی ظرفیت مراکز درمانی قم در مقابله با کرونا در حال اشباع شدن می باشد که هنوز قم به قله این بیماری نرسیده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۰۳ هزار دوز واکسن کرونا در قم تزریق شده و روزانه بین ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر در قم واکسینه می شوند.

به گفته وی، چیزی به اسم سرماخوردگی در رابطه با بیماری کرونا وجود ندارد و علائمی مانند تب، آبریزش بینی، سر درد و غیره نشانه قطعی ابتلا به کروناست.

قدیر یادآور شد: ۹۰ درصد بیماران بدحال قم از کسانی هستند که هنوز واکسن دریافت نکرده اند و در گروه سنی بالای ۶۰ سال درصد واکسینه شدن نامطلوب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه ابراز کرد: با هماهنگی هیات های مذهبی نباید اجازه هیچگونه دسته روی در خیابان های شهر داده شود.

وی افزود: از صداوسیمای مرکز قم انتظار داریم از پخش تصاویر محافل عزاداری که در آن پروتکل های بهداشتی مورد بی مهری قرار می گیرد، خودداری کند.

تخت‌های درمانی در آستانه تکمیل شدن است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز ابراز داشت: با روند کنونی بیماری طی چند روز آینده تخت‌های بیمارستانی بصورت کامل تکمیل خواهد شد.

سیامک محبی تاکید کرد: یک هزار و ۹۲ نفر در هفته اخیر در قم بستری شدند و تاب آوری نظام سلامت در قم مانند اغلب شهرهای کشور به مرحله اشباع رسیده و کادر درمان بشدت فرسوده شده است.

محبی گفت: بیش از ۲۰ هزار تست کرونا طی هفته اخیر در قم انجام شده و رکورد تست گیری در این استان از ابتدای شیوع این بیماری شکسته شده و از این بین پنج هزار و ۷۰۰ بیمار جدید شناسایی شده است.

پیش‌بینی افزایش فوتی‌های کرونایی

رییس مرکز بهداشت قم ابراز کرد: با افزایش تعداد بیماران بدحال کرونایی طی ۲ هفته آینده تعداد فوتی‌های کرونایی در این استان با روند صعودی همراه خواهد شد.

به باور وی، قم در حال نزدیک شدن به نوک قله ابتلا به کرونا است اما پیش‌بینی می شود دامنه استمرار قم در نوک قله طولانی مدت باشد.

محبی افزود: با روند فعلی قم در فاصله زمانی ۵ تا ۱۲ شهریورماه احتمالا به نوک قله ابتلا به کرونا خواهد رسید اما اگر شرایط بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی استمرار یابد زمان رسیدن به نوک قله و فوتی‌های کرونایی بیشتر خواهد بود.

محبی عنوان کرد: پنهان کردن بیماری پدیده ای است که طی روزهای اخیر بشدت در قم افزایش یافته و بسیاری از مبتلایان تمایلی برای حضور در مراکز درمانی نشان نمی دهند.

رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به روند نامطلوب واکسیناسیون گروه سنی سالمندان، گفت: این افراد برغم اینکه در معرض اصلی خطر قرار دارند اما تمایلی زیادی برای دریافت واکسن از خود نشان نداده اند.

به گفته محبی، هفته گذشته شاهد مراجعه مردم سایر استان ها برای دریافت واکسن به قم بودیم که این مساله طی روزهای گذشته مدیریت شده است.

محبی گفت: درصد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی قم، کردستان و آذربایجان غربی پایین تر از میانگین کشوری است اما طی روزهای اخیر روند دریافت واکسن در قم سرعت بیشتری گرفته است.

وضعیت نگران کننده عادی انگاری کرونا

رییس مرکز بهداشت قم ادامه داد: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در قم نزدیک ۵۰ درصد است و تجربه نشان داده هر موقع که شیوه نامه های بهداشتی با بی توجهی همراه می شود درصد مبتلایان افزایش می یابد.

وی یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی در قم وضعیت بشدت نگران کننده ای دارد و با استمرار وضعیت کنونی گروه های سنی کودکان و نوجوانان نیز درگیر این بیماری مرگبار خواهند شد.

اقامه عزای حسینی بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه ابراز داشت: هم اکنون قم از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی با چالش اساسی روبه رو است.

بیژن سلیمان پور ادامه داد: اقامه عزای حسینی(ع) باید بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی باشد و اولویت استان در این رابطه در مرتبه اول اقدامات فرهنگی و توصیه است.

به گفته وی، تمام دستگاه های اجرایی قم باید امکانات خود را در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای پیشبرد روند واکسیناسیون قرار دهند.

سلیمانپور اضافه کرد: فرسایش کادر درمان، مشکلات معیشتی، عادی انگاری و طولانی شدن زمان مقابله و غیرقابل پیش‌بینی بودن ویروس، روند مبارزه با کرونا را دشوار نموده است.

عملکرد رضایت بخش هیات های مذهبی

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه، گفت: در ۲ روز اول ماه محرم وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات مذهبی، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران رضایت بخش بوده است.

حمید خرمی رییس اتاق اصناف قم نیز در این جلسه، بیان کرد: برای واکسینه کردن افراد شاغل در ۸۰۰ نانوایی قم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن نیاز است.

رییس مجمع خیرین سلامت قم نیز در ادامه گفت: روز گذشته برای تامین اقلام سرمایه ای و مصرفی واکسیناسیون کرونا جلسه ای با نماینده آیت الله سیستانی از مراجع تقلید در ایران با حضور جمعی از خیرین سلامت استان برگزار شد.

سیدمحمدجواد آل احمد افزود: هدف مجمع خیرین سلامت قم کمک به نظام درمان استان برای تزریق روزانه دست کم ۳۰ هزار دوز واکسن به گروه های هدف است.

استقبال مردم قم از واکسن ایرانی بیشتر است

استاندار قم گفت: استقبال از واکسن ایرانی برکت در قم رضایت‌بخش است و حدود ۶۰ درصد افرادی که واکسینه شدند از واکسن ایرانی استفاده کرده‌اند.

بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به تامین بیشتر واکسن ایرانی از وزارت بهداشت رایزنی بعمل آورد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز تجمیعی تزریق واکسن، گفت: تعداد مراکز دریافت واکسن تا پایان مردادماه سالجاری باید به ۲۵ مرکز برسد.

استاندار قم اظهار داشت: تزریق واکسن در قم طی روزهای گذشته با سرعت بالایی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید قرائت بومی و محلی برای واکسیناسیون گروه‌های پرخطر شغلی طراحی و در زمان کوتاهی مجوزات لازم را از وزارت بهداشت دریافت نماید.

استاندار قم ابراز داشت: خیرین سلامت در طول ۱۸ ماه گذشته ثابت کرده‌اند هرجا که نظام درمانی به آنها نیاز داشته پای کار آمده و آمادگی خود را برای پشتیبانی از مراکز تجمیعی اعلام نموده‌اند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم باید تا پایان مردادماه تعداد مراکز دریافت واکسن را به ۲۵ مرکز و تعداد تزریق واکسن را حداقل به ۲۵ هزار دوز برساند.

استاندار قم گفت: مجموعه مدیریت استان تلاش دارد تا پایان مردادماه سن واکسیناسیون در این استان را به ۳۵ سال کاهش دهد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه ابراز داشت: در این شرایط رویکرد اصلی استان توسعه واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌های فعالیت اصناف است.

سرمست ادامه داد: باید از عادی انگاری وضعیت کرونایی جلوگیری به عمل آید و نسبت به خطرات این ویروس مرگبار بر حجم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌ها افزوده شود.

۲ خطیب معروف کشور به‌ کرونا مبتلا شدند

حجج اسلام ناصر رفیعی و سیدحسین حسینی قمی از خطبای معروف کشور به‌ویروس کرونا مبتلا شدند.

ججت‌الاسلام ناصر رفیعی از منبری‌ها معروف کشور به ‌بیماری کرونا مبتلا شد و از برگزاری مراسم در دهه اول محرم بازماند.

این گزارش می‌افزاید: عضو هیات علمی جامعه المصطفی دهه نخست ماه محرم بنا بود در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس و شب‌ها در مسجد جامع امام صادق در اقدسیه منبر برود که با این وجود در این برنامه‌ها حضور پیدا نخواهد کرد.

همچنین، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی سخنران مذهبی و کارشناس مسائل دینی به‌ کرونا مبتلا شده است.

این منبری چند روزی است که به‌کرونا مبتلا شده و متاسفانه بر اساس اعلام اعضای خانواده‌اش حال نامساعدی دارد.

قم برای افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا به ۲۰ مرکز آماده است

استاندار قم گفت: قم برای افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا به ۲۰ مرکز و تزریق روزانه ۲۰ هزار دوز واکسن آماده‌است.

بهرام سرمست در جلسه ستاد مردمی کرونا که با حضور گروه ها و موکب های مردمی، نیروهای جهادی و نیز خیرین سلامت در عرصه مبارزه با کرونا برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم و لزوم توجه بیش از پیش به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بیان کرد: برگزاری جلسه مردمی مبارزه با کرونا در راستای جلب کمک‌های مردمی خیرین سلامت و نیز سازمان‌های ذیربط موضوع مشارکت‌های مردمی است تا در زمینه مقابله با کرونا و انجام واکسیناسیون گام های موثرتری برداشته شود.

استاندار قم با بیان لزوم هماهنگی و هم افزایی عمومی در موج پنجم شیوع کرونا، افزود: خوشخبتانه در استان قم این همدلی و روحیه مواسات و نیز کمک های مومنانه به‌خوبی دیده می‌شود که جای تقدیر و تشکر از همه گروه‌ها، مراجع و نیروهای جهادی دارد.

سرمست اضافه کرد: با توجه به استقبال مردم قم برای انجام واکسیناسیون و لزوم کاهش تجمعات در مراکز واکسیناسیون، برنامه ریزی برای افزایش مراکز واکسیناسیون از ۱۳ مرکز به ۲۰ مرکز صورت گرفته و مقرر شده‌است تا تعداد دوز تزریقی به هم استانی‌های عزیز تا ۲۰ هزار دوز واکسن افزایش یابد.

وی ادامه داد: در مسیر افزایش مراکز واکسیناسیون و افزایش دوز تزریقی روزانه در استان، ملزومات و تجهیزات مختلفی از جمله نیروی انسانی، وسائل رفاهی و امکانات و تجهیزات اداری، وسایل ایاب و ذهاب، تجهیزات بهداشتی و تزریق واکسن و نیز ژنراتور برق، لازم است که مجمع خیرین سلامت، موکب‌های مردمی و گروه‌های جهادی تقبل کنند تا اقدام‌های لازم را در این راستا صورت دهند.

استاندار قم همچنین گفت: اولویت اصلی اجرای سریع و به دقت فرآیند واکسیناسیون است و باید از تمام ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی و پشتیبانی معاونت بهداشت و درمان استان استفاده شود و با تقسیم کار و همراهی گروه‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی این کار عملیاتی شود.

وی به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری و کنترل کرونا در قم اشاره کرد و گفت: باید همه گروه های مردمی و ظرفیت های خیرین و نیروهای جهادی به‌کار گرفته شود تا تاب آوری نظام سلامت در مواجهه با موج پنجم کرونا و همزمان انجام واکسیناسیون سراسری حفظ شده و با تجمیع امکانات و توانمندی‌ها از این بحران به سلامت و با کمترین تلفات عبور کنیم.

تزریق واکسن کرونا در قم فقط به ساکنان استان انجام می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واکسن کرونا در قم فقط به افرادی که دارای پرونده بهداشتی در این استان و ساکن قم باشند، تزریق می‌شود.

محمدرضا قدیر در این زمینه افزود: ۶ استان کشور به دلیل بافت خاص آن استان‌ها، سن واکسیناسیون را ۱۰ سال کاهش دادند که یکی از آن استان‌ها قم است.

وی اضافه کرد: لذا شاهد هستیم که از استان‌های مجاور برای واکسیناسیون به قم مراجعه می‌کنند که این افراد باید بدانند واکسن به افرادی تزریق می‌شود که دارای پرونده بهداشتی استان قم باشند و به همین دلیل از مردم استان‌های دیگر درخواست می‌کنیم که به قم مراجعه نکنند تا شرمنده آن‌ها نشویم.

حذف شرط سنی دریافت واکسن کرونا در قم تکذیب شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با رد برخی شایعات نسبت به برداشته شدن محدودیت سنی در واکسیناسیون کرونا در این استان، گفت: فقط افراد بالای ۴۳ سال و گروه‌های خاص در سند ملی واکسیناسیون امکان دریافت واکسن دارند.

سیامک محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم‌اکنون ۱۲ مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در شهر قم و ۵ مرکز در شهرهای تابعه فعال بوده و روند واکسیناسیون مردم این استان در حال انجام است.

محبی ادامه داد: در حال حاضر برای دو گروه افراد بالای ۴۳ سال و مشاغل خاص مانند فرهنگیان، اساتید دانشگاه‌ها، رانندگان حمل‌ونقل عمومی و ریلی امکان تزریق واکسن کرونا فراهم است و برای سایر گروه‌های سنی امکان تزریق واکسن وجود ندارد.

وی با اشاره به یک تصور اشتباه از برداشته شدن محدودیت سنی واکسیناسیون در قم، اظهار داشت: محدودیت سنی تزریق واکسن در برخی مشاغل خاص مانند فرهنگیان وجود ندارد و وقتی یک معلم جوان برای دریافت واکسن به یکی از مراکز مراجعه می‌کند بعضی از شهروندان از آن به‌عنوان برداشته شدن محدودیت سنی تعبیر می‌کنند که تصور اشتباهی است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی به‌صورت روزانه عملکرد و نحوه تزریق واکسن به گروه‌های هدف را رصد می‌کنند و هیچ‌گونه امکان انحراف از سند ملی واکسیناسیون وجود ندارد.

محبی ادامه داد: گروه‌های هدف در واکسیناسیون کرونا در قم برای افراد بالای ۴۳ سال در مقایسه با استان تهران که ۵۷ سال به بالا است، ۱۰ سال جوان‌تر است و ازاین‌رو برخی شهروندان تهرانی برای تزریق واکسن تمایل سفر به شهر قم دارند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نه‌ چندان مطلوب واکسیناسیون و استقبال افراد سالمند از دریافت واکسن، گفت: سالمندان در معرض اصلی مرگ‌ومیر کرونا قرار دارند اما به دلیل برخی شایعات و سخنان غیرعلمی جمعی از این افراد هنوز تمایلی برای تزریق واکسن نشان نداده‌اند.

وی تاکید کرد: ما بشدت نگران سلامتی سالمندان هستیم و تجربه علمی کشورهای دنیا نشان داده افراد و سالمندانی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند درصد مرگ‌ومیر در بین آن‌ها بشدت پایین آمده است.

به گفته رییس مرکز بهداشت قم، تا صبح امروز در مجموع حدود ۱۷۷ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

افراد غیرمجاز از تجمع در مراکز واکسیناسیون پرهیز کنند

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: در روزهای اخیر شاهد تجمعات گسترده در مراکز تجمیعی واکسیناسیون هستیم که از مردم شریف قم انتظار می‌رود از این امر پرهیز کنند.

باقر محمودی افزود: به دلیل اشکالات به وجود آمده در سامانه ثبت‌نام برای واکسیناسیون در روزهای اخیر شاهد افزایش حضور و تجمع گروه‌های سنی مختلف در مراکز تجمیعی و واکسیناسیون بودیم که این امر خود عامل انتشار ویروس کرونا خواهد بود.

وی تصریح کرد: افراد واجد شرایط بر اساس ثبت‌نام در سامانه، نوبت‌گیری و اعلام پیامکی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور پیدا کنند و از تجمع و ازدحام جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: غیر از گروه‌های سنی بالای ۴۳ سال(متولدین ۱۳۵۷ و قبل از آن) و همچنین گروه‌های شغلی خاص(بدون در نظر گرفتن سال تولد) مطابق با سند ملی واکسیناسیون اعلامی از وزارت بهداشت و درمان، تزریق واکسن برای سایر گروه‌های سنی در شهر قم انجام نمی‌شود.

محمودی اظهار کرد: شایعات مبنی بر تزریق واکسن به گروه‌های جوان‌تر در قم صحت ندارد و پیشنهاد می‌کنیم همشهریان اخبار را فقط از منابع موثق و معتبر و یا مراجعه به سایت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم به آدرس https://phc.muq.ac.ir/ دنبال کنند.

وی در مورد فعالیت مراکز اخذ تست کرونا در استان قم، افزود: با توجه به بروز علایم ویروس دلتا کرونا در برخی از افراد و شیوع این بیماری، تعداد مراجعات افزایش یافته و ما روز گذشته یک‌هزار و ۸۰۰ مراجعه را به این مراکز شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: وضعیت حاد کرونایی را با بستری شدن ۷۷۵ نفر در استان قم شاهد هستیم که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلوگیری از دورهمی‌ها و  زدن ماسک، کنترل بیماری را در روزهای آینده شاهد باشیم.

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم بیان کرد: تعدادی از بیماران نیز به‌صورت بستری موقت با دریافت دارو قرنطینه خانگی می‌شوند که در این زمینه نیز انتظار می‌رود دوران قرنطینه در منزل به‌دقت مراعات شده تا از گستردگی ویروس کرونای دلتا جلوگیری شود.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزایش مراکز واکسیناسیون رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم رییس مرکز بهداشت قم واکسیناسیون کرونا واکسن کرونا در قم طرح شهید سلیمانی گروه های جهادی گروه های جهادی دوز واکسن کرونا کرونا مبتلا شد مراکز تجمیعی بهداشت و درمان هزار دوز واکسن ابتلا به کرونا انقلاب اسلامی شیوه نامه بیمارستان ها دریافت واکسن واکسن ایرانی وزارت بهداشت مراکز درمانی نماینده مردم محمدرضا قدیر گروه های هدف گروه های سنی بالای ۴۳ سال تزریق واکسن محدودیت سنی خیرین سلامت استاندار قم ویروس کرونا روزهای اخیر قم با اشاره واکسن در قم وجود ندارد مهار کرونا مرکز شماره کادر درمان نوک قله تزریق شده دستگاه ها طی روزهای مردم شریف برای مهار تست کرونا یادآور شد یک هزار قم نیز هزار نفر استان قم استان ها برای کمک بر اساس مردم قم قم گفت ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا