Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:45:13 GMT

تاخیر بیشتر در آغاز تعطیلی جایز نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۹۸۶۸

تاخیر بیشتر در آغاز تعطیلی جایز نیست

رییس بیمارستان رسول اکرم (ص) تاکید کرد که تاخیر بیشتر در آغاز تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی، جایز نیست.

دکتر تقی ریاحی درباره وضعیت بیماران کرونایی در بیمارستان رسول اکرم (ص)، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان رسول اکرم در اختیار بیماران مبتلا به کرونا است و در این فاز برخلاف پیک‌های قبلی بخش‌های غیر کرونا هم مملو از بیماران با شرایط اورژانسی  و نیمه اورژانسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست انتظار  مبتلایان به کرونا برای ورود به آی سی یو

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های آی سی یوی ما در اختیار بیماران مبتلا به کرونا است، افزود: در عین حال لیست انتظاری هم برای مبتلایان به کرونا برای ورود به آی سی یو داریم که با تمهیداتی که در داخل بخش‌ها دیدیم و به عبارتی با بردن خدمات آی سی یو به داخل بخش‌ها، داریم از این بیماران مراقبت می‌کنیم.

شدت بالای درگیری ریوی در سویه دلتا

ریاحی ادامه داد: شدت درگیری ریوی در این پیک و در این سویه کووید ۱۹ نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر است و رنج سنی بیماران بستری هم از پیک‌های قبلی کمتر است. ما روزانه در بیمارستان تعداد زیادی خدمات بستری موقت در بیمارستان ارائه می‌کنیم که این حجم از مراجعه هم باری به فعالیت‌ها و خدمات بیمارستان اضافه کرده است.

وی درباره وضعیت داروهای کرونا و سرم در بیمارستان رسول اکرم (ص) نیز گفت: خوشبختانه ما در حال حاضر مشکلی از جهت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در این زمینه نداریم.

تعطیلی دو هفته‌ای؛ تنها نسخه کمک کننده در پیک پنجم

ریاحی درباره ایجاد تعطیلی دو هفته‌ای برای پیشگیری از گسترش بیشتر ابتلا به کرونا و شرایط اثرگذاری این تعطیلی، گفت: تاثیر تعطیلی بسته به این است که با چه میزان ضمانت اجرایی و همراهی همه دستگاه‌ها و صنوف اتفاق افتد، اما به نظر می‌آید که در شرایط فعلی هیچ نسخه دیگر و راه دیگری برای اینکه بتوانیم از پس این پیک برآییم، نیست. در نهایت به نظر می‌آید که تاخیر بیشتر در آغاز تعطیلی مجاز نیست و با توجه به اغلب پیش‌بینی‌ها مبنی بر پایداری شرایط فعلی و افزایش میزان مراجعه به بیمارستان‌ها، این تاخیر برای مراکز درمانی و بیماران و خانواده‌هاشان جایز نیست.

وی در ادامه درباره تفاوت‌های پیک پنجم با پیک‌های قبلی، گفت: تفاوت پیک پنجم با پیک‌های قبلی به ماهیت سویه دلتا وابسته است که هم میزان سرایت بسیار بالایی دارد و قدرت درگیری ریوی هم در آن به نسبت سویه‌های قبلی بیشتر است و به نظر می‌رسد قدری میزان پاسخ‌دهی درمان‌های متعارف هم نسبت به سویه‌های قبلی در حال تغییر است.

مردم از حریم خود و خانواده‌هایشان در برابر دلتا مراقبت کنند

ریاحی در پایان تاکید کرد: توصیه‌ام به مردم این است که با توجه به پنج پیک کرونا در کشور و همه عقب ماندگی ما در امکان کنترل بیماری در ۱۸ ماه گذشته، از حریم خود و خانواده‌هایشان با رعایت حداکثری فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مراقبت کنند تا بتوانیم بیمار را در جامعه با واکسیناسیون حداکثری و حجیم در ماه‌های آینده که باز هم به نظر می‌آید که تنها استراتژی در کنترل این اپیدمی در دنیاست، کنترل کنیم و بعد از عبور از پیک پنجم بتوانیم این مصونیت را برای مردم ایجاد کنیم.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان رسول اکرم پیک های قبلی پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد