Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:14:20 GMT

آغاز از بین بردن اسناد جنایات آمریکا در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۹۹۷۴

آغاز از بین بردن اسناد جنایات آمریکا در افغانستان

همزمان با افزایش احتمال تخلیه سفارت آمریکا در کابل، این سفارت از کارکنانش خواست تا اسناد محرمانه و چیزهایی که می‌تواند به عنوان تبلیغات منفی علیه آن‌ها استفاده شود را معدوم کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «هیل» تایید کرد که سفارت آمریکا در کابل از کارکنانش خواسته تا اسناد محرمانه و دیگر مواد حساس را معدوم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت آمریکا از کارکنانش خواسته تا از زباله‌سوزها، مواد تجزیه کننده و سطل‌های مخصوص سوزاندن داخل محوطه سفارت برای از بین بردن اسناد محرمانه استفاده کنند.

براساس این گزارش، سفارت آمریکا همچنین از کارکنانش خواسته تا هر چیزی که می‌تواند در تبلیغات سوء علیه آن‌ها استفاده گردد را از بین ببرند.

چندی قبل رسانه‌ها، در ادامه افشای جنایات نظامیان خارجی در افغانستان، یک نظامی آمریکایی اعتراف کرده بود که این نیروها برای پاکسازی تله‌های انفجاری در افغانستان از کودکان استفاده می‌کردند.

این درحالی است که دولت آمریکا بارها دادگاه بین‌المللی لاهه را برای بررسی جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان تحریم کرده است.

گروهبان «جف کورک» که در سال 2010 میلادی در قالب تیم واکنش سریع ارتش آمریکا در افغانستان حضور داشت در پادکست «انیسیتو مودرن وار» اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی برای پاکسازی تله‌های انفجاری از کودکان می‌کردند و برای ترغیب آنها برای پاکسازی کوچه‌ها از شکلات و اسباب بازی و بسته‌های غذایی استفاده می‌کردند.

برگ جدیدی از جنایات آمریکا در افغانستان؛ کودکان و تله‌های انفجاریطالبان: رسانه‌ها در برابر جنایات آمریکا در افغانستان سکوت می‌کنند

با این حال، مقامات دولت افغانستان همواره در قبال این جنایت‌ها سکوت اختیار کرده‌اند، اشرف غنی رئیس جمهور این کشور درحالی که تاکید می‌کند، دولت برای محاکمه عاملان رویدادهای تروریستی متعهد است اما در برابر جنایات نظامیان آمریکایی و ناتو و مصونیت قضایی آن‌ها همواره سکوت کرده است.

وی اردیبهشت ماه سال جاری در دیدار با هیئت مذاکره‌کننده دولت با دادستان دیوان کیفری بین‌المللی بدون اشاره به جنایات نظامیان آمریکایی و ناتو و مصونیت نیروهای خارجی گفت که دولت به محاکمه عاملان رویدادهای تروریستی متعهد می باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان آمریکا در افغانستان نظامیان آمریکایی سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دیوار کشی در مرز افغانستان

به گزارش خبرآنلاین از فارس، براساس اعلام گزارش سازمان ملی مهاجرت، با توجه پیگیری های وزارت کشور و مصوبه شورای سیاستگذاری و هماهنگی مهاجرین، طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد.

اجرای دیوار بتونی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که به بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901414

دیگر خبرها

  • بازخوانی یک جنایت
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • آغاز دیوار کشی در مرز افغانستان
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است