Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:53:25 GMT

ضرورت آشنایی نسل جوان جامعه با افکار شهدای محراب

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۹۹۹۲

ضرورت آشنایی نسل جوان جامعه با افکار شهدای محراب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و نیز مراسم گرامیداشت شهادت حضرت آیت الله مدنی اظهار داشت: وظیفه همه ماست تا یاد شهید آیت الله مدنی، شهید آیت الله قاضی طباطبایی و شهدای دولت را زنده نگه داریم و نسل جدید و جوان جامعه را با افکار ایشان بیشتر آشنا کنیم چرا که این افکار جوانان ما را بیمه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت هفته دولت گفت: باید هفته دولت را از یاد نبریم، شهید رجایی دیدگاه‌های عجیبی در رابطه با انقلاب داشت و می‌گفت باید انقلاب اسلامی را صادر کنیم که این سخن، نشأت گرفته از فرمایشات امام راحل بود و به لطف خدا امروز فرهنگ انقلاب اسلامی به تمام دنیا صادر شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی، امام راحل ومقام معظم رهبری در خارج از کشور بسیار با عظمت یاد می‌شود، افزود: شهید رجایی می‌فرمود هر قدر انسان تر باشیم انقلابی‌تر هستیم، شهدا ما را انقلابی‌تر کردند، انقلاب ما با خواستن و تمنا تداوم نمی‌یابد و باید در جامعه دگرگونی و تحولی عظیم اتفاق بیفتد.

وی افزود: شهید باهنر نیز یک شخصیت علمی و فرهنگی بود و می‌گفت ما به یک موفقیت بزرگی بواسطه انقلاب رسیدیم و و اسلام بعد از ۱۴ قرن دوباره متولد شده است، انقلاب ما صد درصد اسلامی است، انقلابی که مردم را بسیج کرد تا متحد شدند و در سایه اسلام این انقلاب متولد شد.

آل هاشم در خصوص ویژگی‌های شهید مدنی، دومین شهید محراب گفت: استان ما نسبت به سایر استان‌هایی که شهید محراب دارند ویژه گی خاصی دارد و آن اینکه دو شهید محراب داریم که سید اولاد پیغمبر و امام جمعه هستند لذا تبریز باید به این موضوع ویژه پرداخت کند.

وی افزود: شهید مدنی از چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی بود که همواره دغدغه دین و انقلاب داشت و همیشه در میدان عمل حاضر بود، از جمله مبارزان فعال و انقلابیون پیشرو و پیشقدم بود و از بُعد عملی و از بُعد نظری واقعاً دردش ارتقای ارزش‌های اسلامی بود، خود را مطیع ولی امر و امام راحل می‌دانست و اطاعت از ولی فقیه را برای همه مطرح می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در مبارزات سیاسی و گسترش عدالت اجتماعی از موضوعاتی بود که این شهید والامقام به آن پرداخت می‌کرد، خدمت صادقانه با اخلاص و ایثار به مردم و اتحاد درونی و اجتماعی که در ایشان بود و ولایت مداری را در ایشان تبلور می‌ساخت به همین جهت حوزه‌های علمیه ما باید تلاش کنند تا ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی که مد نظر شهید والامقام و انقلاب است را ترویج و نهادینه سازی کنند.

وی همچنین اجرای مفاد قانون اساسی را از ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدنی برشمرد و گفت: ایشان در بحث استقلال اقتصادی هم دیدگاه‌های بسیاری داشتند، لذا وظیفه ماست تا یاد شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی را زنده نگه داریم چرا که روزهای شهادت ایشان از ایام الله است.

کد خبر 5280673

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شهدای محراب محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم بوشهر واکسن کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا گرگان روز خبرنگار خطبه های نماز جمعه اردبیل انقلاب اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم تسریع در اجرای طرح ساماندهی و بهسازی میدان شهید حسن‌پور و نصب المان این شهید بزرگوار تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضای کمیسیون، معاون حمل‌ونقل و ترافیک، معاون خدمات شهری، مدیرعامل سازمان زیباسازی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز و کارشناسان مرتبط و با هدف واکاوی و بررسی دلایل اجرایی نشدن طرح ساماندهی میدان شهید حسن پور در تالار مردم این نهاد برگزار شد، در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم تسریع در اجرای طرح ساماندهی و بهسازی میدان شهید حسن پور و نصب المان این شهید بزرگوار تأکید کردند.

قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس نهاد مقدس شوراها، اظهار کرد: صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸، نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و سرفصل جدیدی در تحقّق مردم سالاری دینی و ارتقا سطح مشارکت حقیقی مردم در اداره امور کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: استفاده از خرد جمعی و مشورت در امور باعث تحقق اهداف و پیشبرد بهتر کارها خواهد شد، هرچه مردم در تصمیم‌گیری‌ها سهیم باشند، در اجرا نیز ما را حمایت خواهند کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به دستور کار این جلسه، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان قزوین ساماندهی و بهسازی میدان شهید حسن پور است؛ همچنین شرایط کنونی این میدان در شأن این شهید شاخص و مردم قزوین نیست.

اللهیاری ادامه داد: جلسات متعددی در کمیسیون‌های شورا در این خصوص برگزار شده است، اما به نظر می‌رسد همت و اراده‌ای برای اجرای طرح ساماندهی میدان شهید حسن‌پور از سوی مدیریت شهری وجود ندارد و این جلسه برای واکاوی دلایل اجرا نشدن این طرح برگزار شد.

وی خواستار بررسی فنی و رفع مشکلات بر سر راه این پروژه شد و در ادامه این جلسه نیز هرکدام از اعضای کمیسیون و مدیران شهری به بیان نقطه نظرات خود پیرامون اجرای طرح ساماندهی میدان شهید حسن‌پور پرداختند.

به گزارش ایمنا، مهم‌ترین مشکل اجرای طرح ساماندهی میدان شهید حسن وجود چاه آب فضای سبز در این میدان است که مقرر شد تا نکات و پیگیری‌های فنی برای استحکام بخشی چاه توسط مدیریت شهری صورت گیرد و پس از برطرف شدن موانع کار در اسرع وقت کار بهسازی و اصلاح هندسی میدان شهید حسن‌پور آغاز شود

کد خبر 749030

دیگر خبرها

  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان