Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@07:22:51 GMT

نگاه شهردار به شهر باید واقع بینانه باشد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۰۰۳۴

نگاه شهردار به شهر باید واقع بینانه باشد

یک دکترای طراحی شهری گفت: نگاه به شهر باید نگاهی واقع بینانه و نه آرمان گرایانه باشد لذا نیاز است شخص شهردار با مشکلات و مسائل شهر آشنا باشد و در انجام کارهای خود با متخصصان شهری که نسبت به مشکلات و معضلات شهر آگاهی دارند، مشورت و از نظریات و پیشنهادات آنان استفاده کند.

حسن سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معتقدیم شهردار بیشتر از آنکه قرار باشد برنامه ارائه بدهد، مجری است چرا که برنامه‌ها و طرح‌های شهری از جمله طرح‌های تفصیلی، جامع، طرح‌های راهبردی و موضوعی از قبل تهیه شده و شهردار به عنوان مجری وظیفه پیاده سازی آنان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای شهر که مغز متفکر شهرداری و متشکل از اعضای هیئت علمی و متخصصان شهر هستند باید اقدام به تهیه برنامه کنند.

این دکترای طراحی شهری با تاکید بر اینکه شهرداری نهادی اجرایی و شخص شهردار مجری است، خاطرنشان کرد: شهردار نباید در اجرای برنامه‌ها وطرح‌های خود تحت تأثیر گروه و جناح خاصی باشد در حالی که ما نگران هستیم در انتخاب شهردار بیشتر مسائل جناحی و سیاسی، و نه واقعیت‌های علمی مورد توجه قرار بگیرد.

سجاد زاده تاکید کرد: یک شهردار باید آسیب شناسی دوره‌های گذشته را به دقت مورد توجه قرار دهد تا اشتباهات دوره‌های قبل را مجدداً تکرار نکند و در مسیر اجرای برنامه‌ها نباید تحت تأثیر گروه یا جناح خاصی باشد.

وی اضافه کرد: نگاه تخصصی و علمی هم در سطح شورا و هم در سطح شهرداری، در انتخاب اعضای شورای شهر و انتخاب شهردار باید مورد توجه قرار بگیرد.

این دکترای طراحی شهری تصریح کرد: نگاه به شهر باید نگاهی واقع‌بینانه و نه آرمان‌گرایانه باشد لذا نیاز است شخص شهردار با مشکلات و مسائل شهر آشنا باشد و در انجام کارهای خود با متخصصان شهری که نسبت به مشکلات و معضلات شهر آگاهی دارند، مشورت و از نظریات و پیشنهادات آنان استفاده کند.

سجاد زاده تاکید کرد: نهاد شهرداری و در رأس آن شهردار باید فردی واقع بین و علاقه مند به مشورت باشد و بتواند وحدت رویه‌ای را میان شهرداری و سایر سازمان‌های شهری ایجاد کند تا مدیریت واحد شهری تا حد ممکن محقق شود.

وی ادامه داد: شخص شهردار باید تعاملی با سازمان‌های مختلف شهری از جمله میراث فرهنگی، استانداری، راه و شهرسازی، اوقاف و حتی سازمان‌های مردم نهاد داشته باشد چرا که شهرداری تنها وظیفه انجام طرح‌های عمرانی را ندارد.

این دکترای طراحی شهری گفت: شهردار باید سعی داشته باشد روحیه شهر باید به سمت انسان محور شدن، تعاملات اجتماعی، همبستگی‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی به پیش ببرد و نگاه صرفاً پروژه‌ای به شهر در عمل آسیب‌های محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی به شهر وارد می‌کند.

کد خبر 514326

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران انتخاب شهردار شهر شهرداری مدیریت شهری معضلات شهري پروژه هاي عمراني طرح شهری مشارکت شهروندان شوراي شهر انتخاب شهردار متخصص شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دکترای طراحی شهری شخص شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از شهرداری فردیس در خصوص ۶ محله هدف عنوان کرد: در مجموع ۹ محله در فردیس و مشکین دشت مورد هدف این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود شهرداران مربوطه در خصوص برنامه‌های ویژه برای سال ۱۴۰۳، طرح ارائه دهند. شهرداری‌ها باید رضایتمندی مردم را ارتقا دهند چراکه در مراجعات مردمی، بیشترین گله‌مندی از مدیریت شهری است، از این رو با توانمندسازی محله‌های هدف، می‌توان اعتماد و رضایت آنها را جلب کرد.

عبداللهی مطرح کرد: شهرداران و مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بخش خدمات روی محله‌ها متمرکز شوند و با همپوشانی نسبت به حل موانع اقدام کنند. شهرداران طی هماهنگی با شرکت برق، روشنایی محله‌های بی دفاع شهری را تأمین کنند چراکه از این طریق علاوه بر تأمین روشنایی، امنیت محله‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

استاندار البرز پس از استماع گزارش شهردار چهارباغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهار محله هدف بیان کرد: چهارباغ هفت محله شامل چهار محله در بافت شهری و سه روستا مورد توجه این قرارگاه دارد. باید طی تعامل با مدیران خانه محله‌ها، نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم احصا و در جهت اجرای برنامه‌ها اقدام شود.

وی در خصوص پنج محله هدف شهرداری نظرآباد گفت: پروژه‌های بزرگ تعریف شده می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای رضایتمندی و رفاه مردم داشته باشد، از این رو ضرورت دارد اجرای آنها تسریع شود. احداث و راه اندازی فرهنگسرا و ایجاد کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در محله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی پس از گزارش شهردار طالقان در خصوص دو محله هدف افزود: شهرداری طالقان باید تعامل بیشتری با این محله‌ها داشته باشد و در ارتباط سازنده با مدیران خانه محله‌ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا بار دیگر با حضور پرشور خود، دشمنان را از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم برای این مرز و بوم ناامید کنند.

کد خبر 6088365

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد