Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی به همراه تنی چند از معاونین قضایی، ابتدا از حوزه قضایی سرحد و قوشخانه (لوجلی) و سپس شیروان بازدید کرد. خبرگزاری میزان - در جریان بازدید‌های میدانی حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی عملکرد این دو حوزه قضایی را در بخش‌های مختلف و با حضور کارشناسان ذی ربط مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در حوزه قضایی سرحد و قوشخانه بر ضرورت بهبود شاخص‌های عملکردی در ابعاد دادرسی الکترونیک، نوبت دهی اینترنتی، دادگاه‌های آنلاین و صلح و سازش و همچنین کاهش میزان موجودی پرونده‌ها تأکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در پایان بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب، دادگستری و شورای حل اختلاف شیروان عملکرد قضایی در این شهرستان را مثبت ارزیابی و از تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران و کارکنان این حوزه قضایی قدردانی و بر ضرورت تقویت شاخص‌های عملکردی در مقایسه با سال گذشته تأکید کرد.
وی سپس مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه را بررسی کرد و حسب مورد به درخواست‌ها و مطالبات طرح شده از سوی کارکنان پاسخ داد.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی، صیانت از حقوق عامه، تقویت سازوکار دادرسی الکترونیک، کاهش حجم ورودی و موجودی پرونده‌های قضایی، استفاده متناسب از تأسیسات حقوقی، اهتمام جدی در حصول سازش در پرونده‌ها و همچنین تعیین تکلیف قطعی وضعیت پرونده‌های معوق قضایی، بعنوان مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۰ یاد کرد.
گفتگوی چهره به چهره با تنی چند از مراجعین و صدور دستور پیگیری موارد مطروحه از دیگر محور‌های این بازدید به شمار می‌رفت.
لازم به ذکر است رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در وقت فوق العاده و بعد از ظهر همان روز به همراه مدیران و قضات حوزه قضایی شیروان از زندان این شهرستان نیز بازدید و در دیدار با زندانیان ضمن بررسی درخواست‌های طرح شده از سوی مددجویان، در راستای پیگیری موارد، حسب مورد دستور‌های لازم را صادر کرد.   بیشتر بخوانید: بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از حوزه قضایی نقده   انتهای پیام/ برچسب ها: بازدید از حوزه قضایی بررسی عملکرد دستگاه قضایی خراسان شمالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازدید از حوزه قضایی بررسی عملکرد دستگاه قضایی خراسان شمالی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی حوزه قضایی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی