Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «مهرداد گودرزوند چگینی» در نشست علنی  روز شنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استعفای «علیرضا زاکانی» از سمت نمایندگی مردم قم و مرکز پژوهش های مجلس با هدف تصدی ریاست شهرداری تهران،  گفت:‌ طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نمایندگان در برابر ملت ایران مسوولیت دارند. اصل ۸۵  نمایندگانی را قائل به شخص می داند و براساس اصل ۶۷ قانون اساسی نمایندگان قسم یاد کرده‌اند که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای جمهوری اسلامی، انقلاب و ملت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودبار افزود: این استعفا سبب شده موارد قانونی در سه اصل مهم قانون اساسی زیرپا گذاشته شود. از طرفی  گناه مردم قم برای اعتماد به شما چیست؟ هزینه برگزاری یک دوباره انتخابات را محاسبه کرده‌اید؟ آیا به تبعات کوچ خود از جایگاه نمایندگی به شهرداری تهران فکر کرده‌اید؟

وی با بیان اینکه دیگر انتخابات میاندوره‌ای برای مجلس وجود ندارد و تا پایان دوره مردم قم از یک نماینده محروم خواهند بود،‌ ادامه داد: شما در سخنرانی‌ها و در بخش های مختلف برای گرفتن آرای مردم سخنرانی کرده و تعهد دادید که در دوره نمایندگی بتوانید در سطح ملی و حوزه انتخابیه موثر شوید. اما  امروز با حضور در شهرداری و استعفای خود، این محرومیت برای مردم قم در سه سال باقیمانده بجا می‌ماند.چه کسی این مسوولیت را تقبل می‌کند؟

گودرزوند چگینی با بیان  اینکه در متن استعفا تفسیرهای مختلفی وجود دارد،  گفت: بیان مقام معظم رهبری قابل تفسیر نیست. ایشان خیلی روشن و شفاف نمایندگان را از حرص برای گرفتن پست منع کردند. از طرفی پست گرفتن در شهرداری تهران نیازمند رایزنی است و نمایندگان عزیز یقین داشته باشید که گرفتن پُست در میان اعضای شورای شهر تهران، با استقبال شورا روبرو نیست.

وی با اشاره به تناسب شغل با شاغل گفت: با پیام رهبر معظم انقلاب تکلیف نمایندگان مشخص شد. چگونه می شود فردی نماینده مجلس باشد و ادعای انقلابی بودن داشته باشد، اما فرمایشات مقام معظم رهبری را به نفع خود تفسیر کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم این تفسیرها فقط برای منافع شخصی جایگاه دارد. لذا انتظار دارم با توجه به جایگاهی که دکتر زاکانی در مجلس دارند و اینکه یکی از جایگاه های مهم یعنی مرکز پژوهش‌ها توسط هیات رییسه به وی واگذار شده است، با این استعفا موافقت نکنید.

در ادامه نمایندگان با استعفای «علیرضا زاکانی» از سمت نمایندگی مردم قم و ریاست مرکز پژوهش های مجلس با ۱۴۸ رای موافق و ۹۹ رای مخالف، موافقت کردند.

زاکانی پیش از نیز در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد بود که پیش از روز انتخابات به نفع آیت الله «ابراهیم رییسی» از نامزدی انصراف داد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی علیرضا زاکانی رودبار مقام معظم رهبری شهرداری تهران قم مجلس یازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی علیرضا زاکانی رودبار مجلس شورای اسلامی علیرضا زاکانی رودبار مقام معظم رهبری شهرداری تهران قم مجلس یازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی شهرداری تهران قانون اساسی مردم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی

شهردار تهران گفت: در رابطه با قراردادهای شهرداری یک عده هستند که نمی‌‌خواهند مردم سود کنند. عده‌ای علاقه دارند برخی افراد خاص در کشور سود و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست و دور از انسانیت است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی ایجاد شده درباره  قرارداد شهردای تهران با طرف چینی برای واردات خودروهای برقی گفت: در رابطه با قراردادهای شهرداری یک عده هستند که نمی‌‌خواهند مردم سود کنند. عده‌ای علاقه دارند برخی افراد خاص در کشور سود و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست و دور از انسانیت است. 

وی درباره همکاری شهرداری تهران با فراجا در پیاده‌سازی طرح نور خاطرنشان کرد:  ما براساس سیاست تعامل و مشارکت با دستگاه‌ها،  به هر کسی که هر کاری در راستای خدمتش انجام می‌دهد در چارچوب وظایف‌مان کمک می‌کنیم. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • زاکانی: عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران