Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بدهی‌ مالی کشور‌های جهان به علت شیوع بیماری همه گیر کووید-19 و تغییرات آب و هوایی سنگین‌تر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، بدهی‌های مالی کشور‌های جهان که به علت شیوع بیماری همه گیر کووید-19 به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است، با تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین، سنگین‌تر نیز می‌شود تا حدی که ممکن است برخی کشور‌ها از عمل به تعهدات مالی خود ناتوان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز بر اساس گزارشی که شرکت مدیریت سرمایه گذاری جانوس هندرسون (Janus Henderson‎) تهیه کرده است، اعلام کرد تعهدات پرهزینه بسیاری از دولت‌ها برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه ای، بدهی‌های عمومی بسیاری از کشور‌های جهانی را افزایش داده است، به طوری که بدهی جهانی، اکنون 62.5 هزار میلیارد دلار برآورد شده است (53.230 هزار میلیارد یورو) برآورد شده است. این میزان بدهی‌ها تنها برای پایان سال 2020میلادی است.

تخمین زده می شود بدهی جهانی تا سال 2100، به حدود 54000 تا 69000 میلیارد دلار خواهد رسید
بانک آو آمریکا نیز در گزارشی که امسال منتشر شد، تخمین زده است که بدهی جهانی تا سال 2100، به حدود 54000 تا 69000 میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که کل تولید ناخالص داخلی تا این سال حدود 80 هزار میلیارد دلار خواهد بود. جولیان موسوی (Julien Moussavi) یکی از نویسندگان این گزارش در این باره می‌گوید: دیری نخواهد پایید که نخستین دور کاهش رتبه اعتبار مالی کشور‌ها به علت تعهداتی که برای کاهش گاز کربنیک یا دی اکسید کربن داده اند، از راه خواهد رسید. درست است که کشور‌های در حال توسعه در معرض تغییرات آب و هوایی هستند، اما اقتصاد‌های پیشرفته و کشور‌های ثروتمند از پیامد‌های منفی اقتصادی ‏و ‏مالی ناشی از آن در امان نخواهند بود؛ بنابراین در بدبینانه‌ترین سناریوی اقلیمی، کشور‌های در حال توسعه مانند مالزی، آفریقای جنوبی، مکزیک یا اقتصاد‌های ثروتمندتر مانند ایتالیا ممکن است تا سال 2050 نتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند و به این ترتیب از نظر عمل به تعهدات مالی ورشکسته اعلام خواهند شد.
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها و پژوهش‌هایی که موسسه فوتسی روسل انجام داده است نشان می‌دهد کشور‌هایی که تمایل به واکنش بسیار کند دارند، مانند استرالیا، لهستان، ژاپن و غیره... آنها نیز در معرض خطر هستند. اگر ما درباره پیامد‌های منفی ناشی از تغییرات آب و هوایی و تأثیر آن صحبت کنیم، اثرگذاری آن برای کشور‌هایی مانند باربادوس، فیجی یا مالدیو خیلی به طول نخواهد انجامید. وی می‌افزاید چیزی که من را بیشتر شگفت زده کرده است تأثیر تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین، بر بهترین کشور‌های جهان و ثروتمند است که اتفاقا از نظر رتبه مالی نیز رتبه‌های خوبی نزد آژانس‌های ارزشیابی مالی مانند آژانس ارزشیابی مالی استاندارد اند پورز S&P Global، آژانس ارزشیابی مودیز Moody`s و آژانس ارزشیابی فیچ Fitch دارند.

میزان بدهی‌های حاکمیتی آمریکا به نسبت 100 درصد کل تولید ناخالص داخلی آن رسیده است
ممکن است برخی کشورها تا سال 2030میلادی رتبه اعتبار مالی شان شش درجه تنزل پیدا کند
طبق مطالعه دیگری که توسط گروهی از دانشگاه‌ها انجام شده است، 63 کشور یعنی نیمی از کشور‌هایی که توسط آژانس ارزشیابی استاندارد اند پورز و مودیز رتبه بندی شده اند ممکن است رتبه اعتبار مالی شان تا سال 2030میلادی به علت پیامد‌های منفی اقتصادی ‏و ‏مالی ناشی از تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین، به شدت افت کند. چین، شیلی، مالزی و مکزیک از جمله کشور‌هایی هستند که ممکن است تا این سال رتبه اعتبار مالی شان شش درجه تنزل پیدا کند. نتایج این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که تا پایان این قرن رتبه اعتبار مالی کشور‌هایی مانند آمریکا، آلمان، کانادا، استرالیا، هند و پرو نیز ممکن است چهار پله کاهش یابد.
هنگامی که چنین وضعی از نظر مالی و اقتصادی برای جهان در نتیجه تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین، به وجود آید آنگاه هزینه‌های استقراض یعنی سودی که دولت‌ها باید برای فروش اوراق قرضه بهادار خود در نظر بگیرند به طور چشمگیری، افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر میزان سودی که دولت‌ها باید بابت اوراق قرضه بهادار که می‌فروشند باید پرداخت کنند تا سال 2100 از 137 میلیارد دلار در سال به 205 میلیارد دلار در سال خواهد رسید. توضیح بیشتر آنکه کشور‌های توسعه یافته در تلاشند تا به سرعت هزینه‌های خود را افزایش دهند تا پیامد‌های منفی اقتصادی ‏و ‏مالی ناشی از تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین، را کاهش دهند. به عنوان مثال، آلمان صندوق بازسازی 30 میلیارد یورویی ایجاد کرده است تا به مناطقی که دستخوش حوادث غیر طبیعی به ویژه سیل می‌شوند کمک شود.
افزایش بدهی‌های مالی کشور‌های جهان به علت شیوع کروناسنگاپور هم قصد دارد 72 میلیارد دلار برای محافظت از خود در برابر افزایش سطح دریا طی این قرن سرمایه گذاری کند. اما برای اقتصاد‌های در حال ظهور، که از قبل تحت تأثیر شیوع بیماری همه گیر کووید-19 قرار گرفته اند بحران آب و هوایی تاثیرات به مراتب شدیدتر روی آنها خواهد گذاشت. بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول (IMF) افزایش 10 درصد آسیب پذیری کشور‌ها در مواجهه با تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین، هزینه استقراض یعنی میزان سودی که باید برای فروش اوراق قرضه بهادار در نظر گرفته شود 150 واحد پایه برای کشور‌های در حال توسعه افزایش خواهد یافت. برای کل کشور‌های جهان میانگین این رقم حدود 30 واحد پایه خواهد بود. طبق برنامه محیط زیست سازمان ملل، هزینه‌های سازگاری سالانه در کشور‌های در حال توسعه در سال 2030 به 300 میلیارد دلار و سپس در سال 2050 به حدود 500 میلیارد دلار می‌رسد.
در ادامه این گزارش آمده است که در کشور‌های دارای اقتصاد نوظهور از جمله کشور‌های عضو گروه ‏‏بریکس (برزیل، روسیه، هند، ‏‏چین و آفریقا جنوبی) ‏ میزان بدهی‌های حاکمیتی به 60 درصد کل تولید ناخالص داخلی شان اکنون رسیده است. این رقم برای آمریکا به نسبت 100 درصد کل تولید ناخالص داخلی آن است. میزان بدهی‌های حاکمیتی برای ژاپن حتی به 200 درصد تولید ناخالص داخلی آن رسیده است. قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 و بحران ناشی از آن، سهم بدهی‌های حاکمیتی کشور‌های دارای اقتصاد نوظهور از جمله کشور‌های عضو گروه ‏‏بریکس 552 درصد تولید ناخالص داخلی آنها بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بدهی کرونا تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین شیوع بیماری همه گیر کووید 19 تولید ناخالص داخلی آن کل تولید ناخالص داخلی کشور های در حال توسعه رتبه اعتبار مالی بدهی های حاکمیتی پیامد های منفی کشور های جهان مالی کشور میزان بدهی ها میلیارد دلار مالی کشور ها کشور هایی تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبانت، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به انباشت زباله در نوار غزه، درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع اپیدمی در این باریکه هشدار داد.

آنروا با تاکید بر افزایش دما با نزدیک شدن فصل تابستان اعلام کرد که زباله در سراسر نوار غزه تلنبار شده و حشرات و موش‌ها و همچنین بیماری‌ها و اپیدمی‌ها رو به افزایش است.

به گفته این آژانس، فقدان سیستم بهداشت مناسب شرایط را وخیم‌تر می‌کند. هشدارها درباره شیوع بیماری‌های واگیر در شهر غزه پس از انباشت حجم وسیعی از زباله و فاضلاب در خیابان‌های این شهر، تشدید شده است. همچنین اجساد باقیمانده زیر آوار بمباران وحشیانه رژیم صیهونیستی نیز به این هشدارها دامن می‎‌زند.

کد خبر 6097958

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • بخشی از بدهی‌های بانکی شهرداری تهران با مولدسازی تسویه شد
  • عملیات پیچیده حمله به H۳ هنوز در جهان تدریس می‌شود
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد