Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسن امیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان ثبت شده است که در بسیاری از موقوفات در سال‌های گذشته در خصوص پرداخت حقوق موقوفات کوتاهی می‌شد و اجاره بها موقوفات براساس نرخ عادلانه و به روز پرداخت نمی‌شد که  طرح به روز رسانی اجاره بها موقوفات در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این استان از نظر تعداد موقوفات جز استان‌های درجه سه کشور است، اظهار داشت: درآمد موقوفات استان بسیار ناچیز است و اجرای طرح به روز رسانی اجاره بها موقوفات باید اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به افزایش اجاره بها یکی از موقوفات در شهرکرد و افزایش نارضایتی مستاجران اشاره کرد و گفت: حوزه وقف یک حوزه تاثیرگذار در اقتصاد کشور است و باید درآمد موقوفات براساس نیت واقف هزینه شود و هرگونه کاستی در این زمینه تخلف است.

امیری بر توسعه فرهنگ وقف و نیت واقف در استان تاکید کرد و گفت: باید نیت‌های واقفان به سمت نیازهای روز جامعه از جمله درمان، اشتغال، مسکن، ازدواج و تحصیل جوانان سوق داده شود.

وی افزود: از پارسال تاکنون ۱۰۰ هکتار اراضی موقوفات به موقوفه بازگشت داده شده است تا درآمد موقوفه براساس نیت امینانه موقوفه اجرا شود.

امیری خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداری‌ها نسبت به موقوفات شد و گفت: بیشتر موقوفات استان با نیت توسعه و آبادانی محله و منطقه وقف شده است و باید بر اساس نیت وقف و همچنین به روز رسانی اجاره بها موقوفات در راستای نیت وقف تلاش کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: هم اکنون برای توسعه فرهنگ وقف مشارکتی، موقوفه حضرت زهرا(س) در دست اجراست که هر فرد با پرداخت ۵۰۰ هزار ریال می‌تواند در این وقف سهیم باشد و تاکنون بیش از ۲ میلیارد ریال برای این موقوفه جمع‌آوری شده است.

امیری با اشاره به اهمیت بحث دریافت سند برای موقوفات استان افزود: در سه ماهه نخست امسال ۱۳ سند مالکیت برای موقوفات استان دریافت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲۵ درصد رشد داشته است در حالی که در سه ماهه نخست پارسال چهار فقره سند مالکیت موقوفات در استان صادر شد.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان  با  جمعیتی بیش از ۹۷۹ هزار نفر است.

برچسب‌ها نرخ اجاره بها چهارمحال وبختیاری وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ اجاره بها چهارمحال وبختیاری وقف نرخ اجاره بها چهارمحال وبختیاری وقف اجاره بها موقوفات موقوفات استان روز رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در سطح شهرستان لردگان تعهد ایجاد یک هزار و ۵۰۷ فرصت شغلی جدید در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا