Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@05:16:41 GMT

امحای اسناد محرمانه آمریکا در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۲۱۸۶

امحای اسناد محرمانه آمریکا در افغانستان

همزمان با افزایش احتمال تخلیه سفارت آمریکا در کابل، این سفارت از کارکنانش خواست تا اسناد محرمانه و چیز‌هایی که می‌تواند به عنوان تبلیغات منفی علیه آن‌ها استفاده شود را معدوم کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با «هیل» تایید کرد که سفارت آمریکا در کابل از کارکنانش خواسته تا اسناد محرمانه و دیگر مواد حساس را معدوم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفارت آمریکا از کارکنانش خواسته تا از زباله‌سوزها، مواد تجزیه کننده و سطل‌های مخصوص سوزاندن داخل محوطه سفارت برای از بین بردن اسناد محرمانه استفاده کنند.

براساس این گزارش، سفارت آمریکا همچنین از کارکنانش خواسته تا هر چیزی که می‌تواند در تبلیغات سوء علیه آن‌ها استفاده گردد را از بین ببرند.

چندی قبل رسانه‌ها، در ادامه افشای جنایات نظامیان خارجی در افغانستان، یک نظامی آمریکایی اعتراف کرده بود که این نیرو‌ها برای پاکسازی تله‌های انفجاری در افغانستان از کودکان استفاده می‌کردند.

این درحالی است که دولت آمریکا بار‌ها دادگاه بین‌المللی لاهه را برای بررسی جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان تحریم کرده است.

گروهبان «جف کورک» که در سال ۲۰۱۰ میلادی در قالب تیم واکنش سریع ارتش آمریکا در افغانستان حضور داشت در پادکست «انیسیتو مودرن وار» اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی برای پاکسازی تله‌های انفجاری از کودکان می‌کردند و برای ترغیب آن‌ها برای پاکسازی کوچه‌ها از شکلات و اسباب بازی و بسته‌های غذایی استفاده می‌کردند.

با این حال، مقامات دولت افغانستان همواره در قبال این جنایت‌ها سکوت اختیار کرده‌اند، اشرف غنی رئیس جمهور این کشور درحالی که تاکید می‌کند، دولت برای محاکمه عاملان رویداد‌های تروریستی متعهد است، اما در برابر جنایات نظامیان آمریکایی و ناتو و مصونیت قضایی آن‌ها همواره سکوت کرده است.

وی اردیبهشت ماه سال جاری در دیدار با هیئت مذاکره‌کننده دولت با دادستان دیوان کیفری بین‌المللی بدون اشاره به جنایات نظامیان آمریکایی و ناتو و مصونیت نیرو‌های خارجی گفت که دولت به محاکمه عاملان رویداد‌های تروریستی متعهد می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسناد محرمانه آمریکا جنایات آمریکا در افغانستان سفارت آمریکا نظامیان آمریکایی اسناد محرمانه سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان اظهار داشت برای دولت جو بایدن درباره چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه وجود داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت برای دولت بایدن درباره مواجهه با توافقنامه دوحه سه گزینه، عدم اصرار بر مشروط بودن توافق و تاکید به عقب نشینی و مبارزه با تروریسم، خروج از توافق و سرانجام پذیرش مشروط توافقنامه دوحه، وجود داشت.

وی افزود رئیس جمهور بایدن گزینه خروج مشروط نیروها از افغانستان را انتخاب نکرد در حالی که گزینه پذیرش مشروط توافق دوحه را توصیه کرده بودم.

خلیلزاد ادامه داد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم نظر من را توصیه کرده بود اما افراد دیگری در دولت واشنگتن با این استدلال که طالبان حملات‌ خود را علیه نظامیان آمریکایی از سر می‌گیرند از پذیرش توصیه ما خودداری کردند.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرد نخستین گام‌ها به سوی گفتگو درباره توافق با طالبان در دولت اوباما برداشته شده بود.

خلیلزاد: آمریکا امید به پیروزی برابر طالبان را از دست داده بودموافقت «بلینکن» با ارائه اسناد بررسی خروج نظامی آمریکا از افغانستان به کنگره خلیلزاد: خروج نظامیان آمریکایی دلیل تشدید جنگ در افغانستان نیست

خلیلزاد اظهار داشت کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا روند کامل عقب‌نشینی نظامی در سال 2021 را هدایت می‌کردند و در ماه آگست که خروج مرگبار اتفاق افتاد، تصمیم مهم درباره تعامل با طالبان از سوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن گرفته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد دولت اشرف غنی با اصل آزادی زندانیان مخالف نبود بلکه با تعداد زیاد آن مخالف بود.

نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به تاثیر خروج نظامی آمریکا تصریح کرد این روند تاثیر روانی داشت و بر موازنه قدرت برای دولت اشرف غنی تاثیر منفی گذاشت.

خلیلزاد درباره برنامه‌ریزی احتمالی وزارت خارجه آمریکا در افغانستان هم گفت که این وزارتخانه فاقد هرگونه برنامه‌ریزی بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • بازخوانی یک جنایت
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند