Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اعضاء هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد دیشب، ۲۲ مرداد ماه، با هدف پیگیری همکاری و شناسایی راهکار‌های برون رفت استان از شرایط حاد کرونایی با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار اعضاء هیئت مدیره نظام پزشکی مشهد خواستار سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در مشهد شدند و تقاضا کردند برای کاهش آمار مرگ و میر بر اثر کرونا سهمیه داروی استان تا سه برابر سهمیه فعلی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار همچنین اعضاء هیئت مدیره نظام پزشکی مشهد بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در عزاداری‌های محرم و صفر تاکید کردند و افزودند: شرایط شهر به قدری وخیم است که تعطیلی حرم مطهر رضوی ضروری به نظر می‌رسد. برگزاری مراسم ختم متوفیان، باز بودن استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی یعنی استقبال از مرگ؛ همچنین بایستی نظارت بر فعالیت هیئت‌های مذهبی توسعه یابد و از تردد دسته‌های عزاداری در شهر جلوگیری شود.

همچنین در این دیدار بر سوق دادن نذورات و کمک‌های خیرین به سمت اهداء ماسک به مردم حاشیه شهر، آموزش و اهداء اقلام مورد نیاز مثل کپسول اکسیژن تاکید شد.

اعضاء هیئت مدیره نظام پزشکی مشهد در ادامه بر کاهش تعداد مسافران از طریق ورودی‌های زمینی، ریلی و هوایی به طور واقعی و انجام اجازه به سفر‌های صرفا ضروری از این طرق تاکید کرده و ادامه دادند: امروز اگر سفر‌های رفت و برگشت مشهد کنترل نشود، بحران به همه کشور تسری پیدا خواهد کرد.

در ادامه همچنین به موضوع کمبود سرم اشاره و بیان شد که سرم برای درمان سرپایی علاوه بر بیمارستان‌ها باید در داروخانه‌ها هم توزیع شود.

توصیه به افزایش مراکز تزریق «رمدیسیویر» و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز کلینیکال تحت پوشش سازمان نظام پزشکی نیز از سایر پیشنهادات مطرح شده از سوی نمایندگان جامعه پزشکی شهر به استاندار بود.

بیشتر بخوانید

مشهد تعطیل شد

در این جلسه هیئت مدیره نظام پزشکی مشهد بر لزوم تسهیل تجویز دارو‌ها توسط خط اول درمان و در مرحله سرپایی تاکید کرده و بیان کردند: اگر بیمار در مرحله سرپایی نتواند داروی مورد نیازش را دریافت کند و درگیر چالش صلاحیت‌ها و بیمه‌ها بماند، قطعاًً با افزایش بار بیماران بستری و افزایش روند فاجعه در شهر مواجه خواهیم بود.

 نمایندگان جامعه پزشکی شهر بر لزوم توجه به واکسیناسیون پرسنل مطب‌ها و خانواده کادر درمان اشاره کرده و تصریح کردند: همکاران عضو سازمان با درک شرایط بحرانی جامعه مثل همیشه، برای خدمت به هموطنان خود پا در رکاب هستند و برای کمک به مراکز درمانی دولتی آمادگی دارند. مطب‌های بسیاری در سطح شهر می‌توانند به توسعه بیماریابی کمک کرده و در انجام رپید تست و واکسیناسیون عمومی وارد عمل شوند و استفاده از این ظرفیت آماده، متخصص و متعهد، بر عهده مسئولان است. کما اینکه هم‌اکنون نیز بخش خصوصی در کنترل و درمان بیماران همت گمارده و در مرحله نخست درمان و در بخش سرپایی ۷۰ تا ۸۰ درصد بار درمان را عهده دار بوده است.

انجام برخی از پیشنهادات و راهکار‌های ارائه شده در این نشست با حمایت استانداری وارد فاز عملیاتی شد و بررسی سایر درخواست‌ها و پیشنهادات در دستور کار نشست‌های آتی استانداری و نظام پزشکی قرار گرفت.

 

انتهای پیام//ر.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهمیه دارو کرونا ویروس تعطیلی اعضاء هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد

به گزارش "ورزش سه"، احمد شهریاری، عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعامل اسبق باشگاه صباباطری، به‌عنوان نماینده ویژه هلدینگ خلیج فارس در جلسات هیئت مدیره استقلال حاضر می‌شود.

شهریاری نامی آشنا برای هواداران در فوتبال و البته استقلالی‌هاست که در سالیان گذشته به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره در این باشگاه حضور داشته و همچنین در زمان ریاست عبدالعلی علی‌عسگری در صداوسیما، معاون مالی اداری این سازمان بود.

او یک چهره ورزشی و اقتصادی است و حضورش در هیئت مدیره باشگاه استقلال مُبین تحولاتی است که در مسیر فعالیت آبی‌ها با ترکیب جدید مدیریتی رخ خواهد داد.

هلدینگ خلیج فارس اخیرا سهامدار عمده باشگاه استقلال با دریافت 85 درصد از سهام شد و حالا شهریاری را به‌عنوان نماینده ویژه خود در جلسات هیئت مدیره این باشگاه معرفی کرده تا امورش را به شکل بهتری دنبال کند.

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد