Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@22:32:26 GMT

ارمنستان،جمهوری آذربایجان را متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۳۳۱۲

ارمنستان،جمهوری آذربایجان را متهم کرد

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه امروز (شنبه) خود مدعی شد که مواضع این کشور در مرز شمال شرقی هدف تیراندازی از سوی ارتش جمهوری آذربایجان قرار گرفته است. ناطقان:  ارتش ارمنستان در بیانیه خود آورده است: در ۱۳ اوت و از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۴۰ به وقت محلی نیروهای مسلح ارتش جمهوری آذربایجان به سمت مواضع ارمنستان در استان گغارکونیک واقع در شمال شرق کشور تیراندازی کردند که هم‌مرز بین دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، اوضاع در مرز جمعه شب تقریبا با ثبات بود. هیچ تلفات یا زخمی در میان پرسنل نیروی ارتش ارمنستان گزارش نشد. همچنین اوضاع تحت کنترل است.

درگیری‌های نسبی بین نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در اواخر ژوئیه از سر گرفته شد.

دولت باکو مدعی است که ایروان توافق آتش‌بسی را که نوامبر و پس از شش هفته درگیری در قره‌باغ و با میانجی‌گری روسیه به دست آمد، نقض کرده است.

درگیری‌های مسلحانه بین دو طرف پاییز گذشته و بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ آغاز شد. درگیری‌ها با آتش‌بس با میانجی‌گری روسیه در نوامبر ۲۰۲۰ پایان یافت.

کنترل مناطق کلبجر، لاچین و آغ‌دام که پیشتر در اختیار ارمنستان بود به دولت باکو واگذار شد.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: ارمنستان ، آذربایجان ، تیراندازی ، ارتش ، کنترل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ارمنستان آذربایجان تیراندازی ارتش کنترل جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه هند به انتقادهای جمهوری آذربایجان درباره ارسال تسلیحات به ارمنستان توسط دهلی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند در یک نشست خبری گفت: «ما هم با جمهوری آذربایجان و هم با ارمنستان روابط خوبی داریم.»

به نوشته روزنامه ارمنی ماسیس پست، وی افزود: « دهلی سیاستی دارد که بر اساس آن به دنبال پیشبرد و ارتقای صادرات دفاعی خود است.»

اخیرا الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفته بود که کشورش نمی‌تواند زمانیکه فرانسه، هند و یونان به ایروان سلاح می‌دهند، بی تفاوت باشد.

پیشتر روزنامه اکونومیک تایمز هند گزارش داده بود، یک مقام ارشد ارمنستانی به شهر دهلی سفر کرده و مذاکراتی را در زمینه ارسال تسلیحات با مقامات هندی برگزار کرده است.

آنها اضافه کردند، هند به عنوان یک تامین کننده مهم تسلیحات ارمنستان مطابق با ملزومات این کشور ظاهر شده است.

جزئیات مربوط به این محموله جدید تسلیحاتی هند برای ارمنستان مشخص نشده اما این نشریه هندی به نقل از چند ناظر حوزه ارمنستان گمان‌زنی کرده که این بسته احتمالا شامل تجهیزاتی است که همزمان با وضعیت ملتهب موجود بین ایروان و باکو، نوعی بازدارندگی را برای ارمنستان به وجود می‌آورد.

آخرین محموله تسلیحاتی که هند برای ارمنستان فرستاد شامل راکت اندازهای پیناکا، موشک‌های ضد تانک، راکت‌ها و مهمات دیگر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!