Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:25:20 GMT

بررسی کتاب «سقای آب و ادب» مهدی شجاعی در رادیو

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۳۹۲۴

بررسی کتاب «سقای آب و ادب» مهدی شجاعی در رادیو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، سارا شریفی تهیه کننده برنامه «عشق کتاب» گفت: این برنامه از تولیدات گروه بهداشت و روان رادیو سلامت است و برای دوستداران کتاب پخش می شود. در برنامه روز یکشنبه ۲۴ مرداد ماه ساعت ۱۶:۳۰ کتاب «سقای آب و ادب» نوشته سیدمهدی شجاعی بررسی می شود. همچنین حسن فتاحی به عنوان نویسنده مهمان در این برنامه حضور دارد و در این باره صحبت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معرفی کتاب «سقای آب و ادب» اثر سید مهدی شجاعی آمده است:

این کتاب روایتی است از وفاداری و شخصیت بزرگ مردی که نام او در فرهنگ شیعه و اسلام با برادری و پشتیبانی از حق تا آخرین لحظه ای که جان در بدن داشت گره خورده است. داستانی از دلاوری ابوالفضل عباس (ع) که یار و یاور امام حسین (ع)، علمدار لشکر حق و «سقای آب و ادب» بود. در مدح و ستایش شخصیت بلند ایشان و ایضا در توصیف واقعه عظیم عاشورا، کتاب های زیادی نوشته شده اما سید مهدی شجاعی نویسنده خوش قلمی که آثار او همواره توجه مخاطبین را جلب کرده، این بار نیز اثری متفاوت در ژانر داستانی خلق کرده که هم منطقا و هم احساسا این واقعه و نقش حضرت عباس(ع) را در آن به تصویر کشیده است.

«سقای آب و ادب» روایتی است در ۱۰ فصل که هر کدام، قسمتی از شخصیت عباس بن علی را در ارتباط با حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، حضرت ام البنین (س)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت سکینه (س) به تصویر می کشد.

کد خبر 5280976 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی شجاعی عاشورا محرم 1400 رادیو سلامت برنامه رادیویی معرفی کتاب محرم 1400 حسینیه مهر علی سلیمانی برنامه تلویزیونی تئاتر ایران ویروس کرونا فیلم کوتاه درگذشت چهره ها موسیقی آئینی شبکه پنج سیما ارشا اقدسی نماهنگ موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سقای آب و ادب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت

شادروان مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، دار فانی را وداع گفت.

دوستداران ورزش از نسل قدیم، گزارش‌های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه‌های ورزشی را در برنامه «ورزش از نگاه دو» تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال ۶۰ به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را گزارش می‌کرد.

استاد اسکویی قدیمی‌ترین مجری کارشناس و گوینده ورزشی صدا و سیما بود که دوره تهیه کنندگی برنامه‌های تلویزیونی را در تلویزیون آلمان گذراند و یکسال در شهر‌های زونه گورگ و ماینس با تلویزیون همکاری کرد.

یکی از شاخصه‌های او در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود. او همیشه در مصاحبه هایش با اهالی رسانه به ریشه اش در ایران و عشق به کارش تاکید می‌کرد و همین عشق به مردم باعث شد با اینکه حال مساعدی نداشت، اما سال تحویل پشت میکروفن رادیو نشست تا شنوندگان رادیو ورزش بخش‌هایی از برنامه سال تحویل را با اجرای او بشنوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید