Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:56:16 GMT

دارو در خراسان رضوی به اندازه کافی موجود است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۴۱۸۰

دارو در خراسان رضوی به اندازه کافی موجود است

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: دارو و امکانات در استان به اندازه کافی موجود است و این‌که بیماران برای تایید نسخه به مراکز درمانی مراجعه کنند، آن هم در چنین شرایطی قابل قبول نیست.

محمدصادق معتمدیان در نشست با تعدادی از شرکت‌های بیمه، اعضای دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی که شامگاه گذشته، ۲۲ مرداد ماه، در استانداری خراسان رضوی برگزار شد با بیان این‌که هدف ما این است که در استان آرامش را فراهم آوریم و از پزشکان استان هم باید به عنوان یک سرمایه استفاده کنیم، اظهار کرد: شدت موج جدید کرونا نسبت به پیک‌های گذشته چند برابر بیش‌تر بوده است، اما دارو و امکانات در استان به اندازه کافی موجود است و این‌که بیماران برای تایید نسخه به مراکز درمانی مراجعه کنند آن هم در چنین شرایطی قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که مراکز درمانی ما غیر از درمان دغدغه‌ای دیگر نباید داشته باشند، ادامه داد: هم‌اکنون به یک درجه اطمینانی در موضوع درمان رسیده‌ایم. در مبحث دارو هم نظارت‌ها باید کماکان تشدید یابد.

معتمدیان با تأکید بر این‌که بیماری کرونا زمان نمی‌شناسد، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی، حوزه‌های بیمه‌ای و پزشکی باید به صورت شبانه‌روزی با شرایط خود را تطبیق دهند.

وی گفت: آرامش باید در استان حاکم شود و هدف ما هم این است که مردم به راحتی به دارو و درمان دسترسی داشته باشند.

در این نشست پیرامون مسائل و مشکلات بیمه‌ای مبتلایان به کرونا با هدف تأمین دارو و تسهیل‌گری‌های لازم برگزار شد. از جمله مصوبات این نشست این بود که مقرر شد نسخه «رمدسیویر» تجویز شده توسط پزشکان متخصص داخلی، فوق تخصص ریه، متخصص طب اورژانس، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و متخصص عفونی مورد تأیید است و نیاز به مهر بیمارستان ندارد.

همچنین تصمیم بر این شد که پزشکان عمومی در مطب و مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته «رمدسیویر» را نسخه نکنند و در سربرگ جدا بیمار را با ثبت علائم بالینی به مرکز درمان سرپایی «رمدسیویر» معرفی کنند. از طرفی دانشگاه علوم پزشکی متعهد شد تا ظرف مدت یک هفته آتی تعداد مراکز درمان سرپایی را به ۱۴ مرکز برساند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی درخواست مشترک از استانداری و شورای تامین جهت ابلاغ به پزشکان متخصص برای باز بودن مطب‌ها و داروخانه‌ها در روزهای تعطیل پیش رو داشته باشند.

همچنین بیمه‌ها متعهد می‌شوند پرداختی‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمان سرپایی «رمدسیویر» را در اولویت قرار دهند و حتی‌الامکان پرداخت‌ها ماهیانه باشد. همچنین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی متعهد شد، داروخانه‌های توزیع «رمدسیویر» را طی روزهای آینده افزایش دهد و حداقل این رقم را به هشت داروخانه اضافه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا کروناویروس كرونا مشهد خراسان رضوي استاندار خراسان رضوی دارو موج پنجم کرونا مشهد در موج پنجم کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی مراکز درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور با بیان اینکه هر ساله تعدادی از جانوران وحشی در اثر فعالیت‌های انسانی و یا حوادث طبیعی آسیب می‌بینند، اظهار کرد: امکان نگهداری، درمان، آماده سازی و بازپروری گونه‌های با ارزش آسیب دیده جهت بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در استان تیمار می‌شود، گفت: فاز یک ساخت تیمارگاه چند منظوره جهت تیمار و درمان گونه‌های جانوری از محل تأمین اعتبار طرح ملی حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و اسناد خزانه در مجموع به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تأمین و اجرا شد.

وی اظهار کرد: تکمیل و تجهیز اجرای این مرکز تیمار و نگهداری با کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز از نظر فضاسازی در حال انجام است.

اله پور گفت: خریداری و استقرار یک باب کانکس جهت حضور دامپزشک و معاینات اولیه با توجه به اقدامات موفق سنوات قبل و تأمین برخی اقلام دامپزشکی از قبیل ست جراحی و کالبدگشایی، میز کالبدگشایی، جعبه‌های حمل گونه جانوری، انواع سرنگ بیهوشی و غیره از دیگر امکانات تأمین شده در این پروژه است.

کد خبر 6090170

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد