Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک مرکزی لبنان خطاب به مسوولان سیاسی این کشور با تاکید بر اینکه هدف از لغو یارانه سوخت "کودتای سیاسی" و یا ممانعت از تشکیل کابینه نیست، گفت: تامین بودجه واردات از منابع ذخیره نیازمند تصویب قانونی در پارلمان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان تاکید کرد: هدف از تصمیم برای لغو یارانه سوخت کودتایی سیاسی و یا ممانعت از تشکیل کابینه نیست، خطاب به دولت لبنان گفت: به کابینه بروید و اجازه دهید ما تمامی این دلارها را هزینه کنیم و گازوئیل بیاوریم، مسوولیت ما این است که بودجه را تامین کنیم، قانون آن را در اختیارمان قرار دهید تا بودجه را تامین کنیم، اگر می‌خواهید از ذخایر استفاده کنیم ما آماده‌ایم اما ابتدا به ما مشروعیت بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بانک مرکزی لبنان در ادامه اظهار کرد: ذخایر موجود در بانک مرکزی به خط قرمز رسیده و بانک امروز مجبور است حمایت مالی از این موارد را قطع کرده و جایگزینی برای آن ارائه کرد، جایگزین این است که پارلمان با تصویب قانونی به بانک مرکزی اجازه دهد از دستورالعمل‌های الزام‌آوری برای تامین بودجه سوخت استفاده کند.

سلامه ضمن افشای اینکه ذخایر لبنان به ۱۴ میلیارد دلار رسیده، گفت: حل این بحران با تصویب قانون و یا تشکیل کابینه ای جدید با برنامه اصلاح ممکن است، زمانی که معتقد بودیم اصلاحاتی صورت خواهد گرفت، در اشتباه بودیم.

او با تاکید بر اینکه همه از دولت گرفته تا پارلمان و رئیس جمهور از تصمیم برای لغو یارانه سوخت مطلع بودند، گفت: اینکه برخی تصور می‌کنند رئیس بانک مرکزی این تصمیم را به شکل انفرادی گرفته، نادرست است، در واقع این شورای مرکزی است که سیاست‌ها را تصویب می‌کند و من ملزم به اجرای تصمیمات شورای مرکزی هستم.

سلامه افزود: قابل قبول نیست که ۸۲۰ میلیون دلار برای سوخت وارد کنیم اما نه از گازوئیل خبری باشد نه بنزین و نه برق، ما فکر می‌کردیم با ۸۲۰ میلیون دلاری که برای سوخت اختصاص دادیم، نیاز سه ماه ما برطرف خواهد شد اما تجار مسؤول توزیع غیرمنطقی کالاها هستند به شکلی که کالاهای وارده تنها برای یک ماه کفایت کرد و این اصلا قابل قبول نیست.

وی ضمن آرزوی اینکه کابینه امروز و نه فردا تشکیل شود، گفت: بانک لبنان از سیاست به دور است، ما جایگاه خود را می‌دانیم و در عرصه سیاسی دخالت نمی‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان رئیس بانک مرکزی لبنان یارانه سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳ لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.


مظفری  گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود
  • کودتای ۵۰ میلیاردی در استقلال | دلیل برکناری خطیر از مدیرعاملی مشخص شد
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است