Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایتان نائیه» رئیس هیأت دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در امارات در گفت‌وگویی اختصاصی با « i24NEWS » گفت، رژیم اسرائیل و امارات در چندین مورد منافع مشترک دارند که فراتر از «تهدید از جانب» ایران است.

وی ضمن اتهام‌زنی به ایران و گفتن این جمله که رفتار ایران بویژه اقدام دریایی اخیرش در دریای عمان باعث نگرانی دو طرف شده، افزود: تصور اینکه اسرائیل و امارات توافقنامه ابراهیم را به خاطر ایران امضا کردند، اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما منافع مشترک زیادی داریم و این توافقنامه‌ها را به خاطر منافع دو طرف و نه فقط ایران امضا کردیم.

نائیه در پاسخ  به این سوال که آیا روابط دو طرف تحت تأثیر درگیری ماه می میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی (سیف القدس) قرار گرفته یا خیر، گفت، خیر. با آغاز روند صلح (مذاکرات سازش) در غرب آسیا میان رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها، امارات تمایل خود برای تحقق صلح را پنهان نکرد و در عین حال از طریق ایجاد الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز میان اسرائیل و امارات، در تحقق این هدف کوشید.

سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) کشورهای امارات، بحرین، سودان و مغرب با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» توافقنامه‌ عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به توافق‌ صلح آبراهام (یا صلح ابراهیم) را امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.

پس از آن، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سرکنسولگری این رژیم در دبی را با حضور وزیر خارجه امارات افتتاح کرد. (جزئیات بیشتر)

متقابلا، فعالیت رسمی سفارت امارات عربی متحده در فلسطین اشغالی طی مراسمی با حضور مقام‌های سیاسی و نظامی صهیونیستی و اماراتی آغاز شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو