Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:09:46 GMT

انگلیس: مداخله نظامی در افغانستان را بررسی نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۵۱۷۵

انگلیس: مداخله نظامی در افغانستان را بررسی نمی‌کنیم

نخست وزیر انگلیس که در پی تحولات افغانستان جلسه‌ای را درباره این کشور برگزار کرده، تاکید نمود که لندن گزینه مداخله نظامی در افغانستان را بررسی نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که خواستار یک جلسه اضطراری درباره وضعیت روز افزون وخیم امنیتی در افغانستان شده بود تاکید کرد که انگلیس گزینه مداخله نظامی در افغانستان را بررسی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر انگلیس به «اسکای نیوز» گفت: فکر می‌کنم که ما در شرایط کنونی نباید به دنبال گزینه نظامی و یا جنگی باشیم.

جانسون در پاسخ درباره احتمال بازگشت نظامیان انگلیسی به افغانستان اظهارداشت: باید درباره توانایی انگلیس یا هر نیروی دیگری برای مداخله نظامی در افغانستان واقع‌بین باشیم.

زمزمه بازگشت و حضور نظامی طولانی‌مدت انگلیس در افغانستانعملیات سری انگلیس در افغانستان بدون هماهنگی با دولت کابلسومین شکست انگلیس در افغانستان 97 ساله شد + عکس

وی تاکید کرد: آنچه ما قطعاً می‌توانیم انجام دهیم این است که با همه شرکای خود در منطقه و در سراسر جهان همکاری کنیم که با ما در جلوگیری از تبدیل مجدد افغانستان به مکانی برای پرورش تروریسم، همکاری دارند.

پیش از این «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس گفته بود که اگر طالبان از القاعده میزبانی کرده و به انگلیس و متحدانش حمله کند «ما ممکن است به افغانستان بازگردیم».

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان مداخله نظامی در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان