Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:18:26 GMT

روغن مناسب برای بیماری های قلب و عروق

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۵۹۸۳

روغن مناسب برای بیماری های قلب و عروق

متاسفانه امروزه بیماری‌های قلب و عروق، در بین افراد، شیوع زیادی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روغن غنچه، از علل اصلی این بیماری، می‌توان به تغذیه نادرست و سبک زندگی اشتباه اشاره کرد. اگر در انتخاب مواد غذایی دقت نداشته باشید و انواع نامرغوب را انتخاب کنید، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصرف بیش از حد روغن‌ها، علاوه بر ایجاد چاقی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. در این بین، اما انواع روغن‌های مایع گیاهی به دلیل وجود اسیدهای چرب غیر اشباع، به میزان کمتری سلامتی را تهدید می‌کند و حتی می‌توانند برای سلامتی شما مفید باشند.
هنگام خرید روغن خوراکی، نوعی را تهیه کنید که دارای اسیدهای چرب غیر اشباع باشد، به عنوان مثال، نسل سوم روغن خوراکی و روغن غیر تراریخته، از این ویژگی برخوردار است و از بیماری‌هایی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند. همچنین می‌توانید از کره مارگارین، به عنوان جایگزین کره در پخت و پز و تهیه کیک و شیرینی مانند کیک شکلاتی استفاده کنید.

روغن زیتون و جلوگیری از بیماری های قلبی

منظور از بیماری‌هایی قلبی، شرایطی است که در آن، افزایش سطح میزان کلسترول بر دیواره رگ‌ها، مانع از رسیدن جریان خون به اندام‌ها می‌شود. در این حالت است که می‌گویند فردی دچار بیماری قلبی شده است. از این رو، باید برای جلوگیری از این بیماری‌ها، از مواد غذایی سرشار از کلسترول، مانند روغن‌های نامرغوب خودداری کرد.
با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته، ثابت شده است که مصرف روغن زیتون یا روغن‌هایی مانند روغن اسمارت بالانس که حاوی روغن زیتون هستند، از لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری کرده و به طبع، آمار مشکلات قلبی و عروقی را به شدت کاهش می‌دهد. با استفاده از روغن گیاهی خوراکی، می‌توانید غذاهای کم کالری و سالمی را تهیه کنید و طبیعتا از ایجاد چنین عارضه‌هایی جلوگیری کنید.

مصرف روغن خوراکی گیاهی، موثر در جلوگیری از افزایش کلسترول

در صورتی که برای پخت و پز، از روغن یا چربی‌های حیوانی استفاده کنید، خطر افزایش کلسترول بد در بدن، وجود خواهد داشت. اما با استفاده از انواع روغن خوراکی گیاهی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به شدت کاهش پیدا می‌کند.
علاوه بر این، در روغن‌های نسل سوم گیاهی، مواد مغذی ضروری و ویتامین هایی افزوده شده تا ویتامین‌های مورد نیاز بدن نیز تامین شود. در نتیجه، باید هنگام خرید روغن مایع گیاهی، غنچه پلاس را انتخاب کنید تا خطر بیماری‌های قلبی، به شدت کاهش یابد و فوایدی از جمله تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن را به همراه داشته باشد.

روغن های مناسب برای جلوگیری از بیماری های قلبی چه ویژگی‌هایی دارند؟

قبل از خرید روغن، باید با ویژگی‌های روغن با کیفیت و مناسب برای جلوگیری از بیمای‌های قلبی، به خوبی آشنا باشید. روغن‌هایی که حاوی اسیدهای اشباع هستند، گزینه خوبی برای شما نخواهند بود. به جای اسیدهای اشباع، می‌بایست روغنی را خریداری کنید که اسیدهای غیر اشباع در آن وجود داشته باشد.
این دسته از اسیدهای چرب ضروری، منجر به کاهش کلسترول می‌شوند. اسیدهای چرب غیر اشباع، در مواد خوراکی مانند ماهی‌ها، انواع مغزها و زیتون قرار دارد. به طور مثال، ماهی سرشار از اسید چرب امگا ۳ است. روغن زیتون نیز دارای اسید اولئیک و آنتی اکسیدان بوده که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.
روغن زیتون و دیگر روغن‌ها، علاوه بر خواصی که برای بهبود مشکلات قلبی و عروقی دارند، برای سلامت عمومی بدن نیز بسیار مهم هستند.

چه روغن هایی برای پیشگیری از بیماری های قلبی مفید هستند؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، به طور کلی روغن‌هایی که چربی غیر اشباع تک زنجیره‌ای و چند زنجیره‌ای دارند، به مقدار کمی کلسترول بد، و مقدار زیادی کلسترول خوب دارند. حال باید بررسی شود که چنین ویژگی در کدام دسته از روغن‌ها وجود دارد. پیشنهاد ما به شما این است که روغن مناسب پخت و پز و سرخ کردنی اسمارت بالانس را تهیه کنید. در ادامه، این دسته از روغن‌ها را برای شما ذکر خواهیم کرد:

روغن زیتون روغن گردو روغن بادام زمینی روغن آفتابگردان روغن کانولا روغن دانه کتان روغن کنجد

این دسته از روغن‌ها، علاوه بر مزایایی که ذکر کردیم، حاوی آنتی اکسیدان هستند که منجر به کاهش التهاب در بدن می‌شوند.

آیا ما نیازی به مصرف چربی و روغن داریم؟

شاید بارها شنیده‌ باشید که مصرف چربی، منجر به مشکلات قلبی عروقی یا حتی اضافه وزن می‌شود. با این حال، این امر به این معنی نیست که نباید به هیچ وجه روغن و چربی‌ها را مصرف کرد. چربی‌ها مانند مواد ضروری دیگر، برای بدن بسیار لازم و ضروری هستند، اما باید به اندازه مصرف شوند.
در حقیقت، با مصرف چربی، انرژی بدن تامین می‌شود. همچنین چربی‌ها نقش‌های مختلفی از جمله در سوخت و ساز و متابولیسم بدن را برعهده دارند. از تاثیرات مثبت خرید روغن مایع گیاهی بر بدن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم دمای بدن تولید هورمون دریافت اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹ (روغن خوراکی هوشمند) عدم وجود کلسترول کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن

کلام آخر

اگر در انتخاب و اندازه مصرف روغن دقت داشته باشید، قطعا احتمال ایجاد مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش خواهد یافت. با خرید روغن غنی شده که از دسته روغن‌های کم کاری است، می‌توانید تمام مواد ضروری بدن خود را تامین کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دسته از روغن‌ها می‌توانید به بلاگ غنچه مراجعه کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید روغن خوراکی روغن خوراکی روغن غنچه بیماری های قلبی دسته از روغن ها قلبی و عروقی روغن خوراکی اسیدهای چرب روغن زیتون خرید روغن روغن هایی غیر اشباع چربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و ۳۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

به گزارش جام جم آنلاین از هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر «سوفی پادوک»، محقق ارشد از بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک بریتانیا، می‌گوید: «اگر انتخابی بین رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند».

پادوک گفت: «بالا رفتن از پله یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با وجود این، اغلب افرادی که برای رسیدن به طبقه بالاتر عجله دارند، پله‌ها را نادیده می‌گیرند.»

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالارفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در برنامه‌های روزمره باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه شامل بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

پادوک در ادامه افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، فواید بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها بالا بروید.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901445

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!