Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماران خاص و صعب‌العلاج از گروه‌های در معرض خطر برای ابتلا به بیماری کرونا هستند و یکی از اهداف کمیته واکسیناسیون دانشگاه، ایمن سازی تمامی مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج بر علیه بیماری کووید۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وجود بیماری زمینه‌ای از یک سو سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن این افراد می‌شود و از سوی دیگر به دلیل مراجعه مکرر این بیماران به مراکز درمانی برای دریافت خدمت، ریسک مواجهه آنان با کروناویروس در مقایسه با افراد سالم جامعه نیز بیشتر است.

همتی ادامه داد: بر همین اساس، مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج، از گروه‌های اولویت دار دریافت واکسن کووید ۱۹ بوده و تلاش کمیته واکسیناسیون دانشگاه، ایمن سازی تمامی مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج بر علیه بیماری کروناست.

او توضیح داد: در این راستا و با همکاری معاونت درمان دانشگاه، بیماران مبتلا به سرطان، دیالیز، هموفیلی، تالاسمی، MS (ام اس)، CF (فیبروزکیستیک)، SMA (آتروفی عضلانی نخاعی)، اوتیسم، پیوند اعضا، PID (نقص سیستم ایمنی بدن) و EB (پروانه ای) به عنوان گروه‌های پُرخطر شناخته شده و به صورت مرحله‌ای واکسن کرونا دریافت کرده اند.

بیماران مبتلا به دیابت واکسینه می‌شوند

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه با برنامه ریزی و تلاش‌های انجام شده، ۳۴ هزار و ۸۱۳ دوز واکسن کرونا برای ۲۴ هزار و ۲۶۰ بیمار خاص و صعب العلاج نیز تزریق شده است، ادامه داد: در حال حاضر نیز، بیماران مبتلا به دیابت که انسولین دریافت می‌کنند، در اولویت دریافت واکسیناسیون بر علیه کووید ۱۹ قرار گرفته اند.

همتی یادآور شد: بیماران مبتلا به دیابت و دیگر بیماران غیرواگیر زمینه‌ای و صعب العلاج که تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند، می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به پزشک خانواده خود مراجعه و برای دریافت واکسن معرفی نامه دریافت کنند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: اگر بیماری پزشک خانواده ندارد، اما مدارک و مستندات پزشکی مبنی بر ابتلا به بیماری دیابت و دیگر بیماری‌های غیرواگیر زمینه‌ای و صعب العلاج در دست دارد، می‌تواند برای دریافت معرفی نامه به پزشکان مستقر در پایگاه‌های سلامت مراجعه کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس بیماران مبتلا خاص و صعب العلاج برای دریافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۴ ساله اهل لردگان جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
خانم کیانی افزود: صبح امروز در بیمارستان لردگان اعضای پیکر علی خلیل طهماسبی که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی برای اهداء به شیراز ارسال شد.
کیانی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی