Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-01@23:16:15 GMT

این افراد بار اقتصاد را به مقصد نمی‌رسانند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۷۴۹۶

سیدابراهیم رییسی اسامی وزیران مورد نظر خود را برای اداره اقتصاد ایران در بخش واقعی اقتصاد و نیز در بخش سیاستگذاری بودجه‌ای و مالی به مجلس معرفی کرده است. بدون تردید رییسی و گروه همکارانش اگر افرادی کارآمدتر را از درون جناح سیاسی اصولگرایان می‌شناختند آنها را انتخاب می‌کردند. بنابراین کسانی که از سوی رییسی و حلقه اول یارانش برای وزارتخانه‌های اقتصادی برگزیده شده‌اند ورزیده‌ترین بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واقعیت اما این است که بازتاب و داوری درباره توانایی‌های این افراد برای عبور دادن اقتصاد از این روزهای سخت‌، ابهام و نااطمینانی وجود دارد. به طور مثال می‌توان به وزارت نیرو اشاره کرد.
در شرایطی که ایران با بدترین بحران‌های برق و آب دست و پنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد مجادله آبی استان‌ها به اوج برسد آیا آقای محرابیان دانش و تخصص و ورزیدگی مدیریتی چند لایه برای این بخش را دارد؟ تا جایی که کارنامه او نشان می‌دهد‌، وی پیش از رسیدن به مقام وزارت صنعت در دوره احمدی‌نژاد مقام اجرایی حتی سطح میانی هم نداشته است و در هشت سال ریاست‌جمهوری حسن روحانی هم خبری که نشان دهد او در چه نهادی و در چه فعالیتی بوده، منتشر نشده است که نشان دهد توانایی اداره نیروی کشور را داشته باشد.
از سوی دیگر آقای فاطمی‌امین نیز یکی از سخت‌ترین کارهای دولت را بر دوش گرفته است‌. او باید بسیار کوشش کند تا تجارت خارجی ایران را که یکی از با اهمیت‌ترین بخش‌های اقتصادی ایران به حساب می‌آید و باید راه توسعه صادرات را به معنای واقعی هموار کند‌.
آیا فعالیت کوتاه‌مدت در یکی از معاونت‌های وزارت صنعت این دانش و تخصص را برای او فراهم کرده است؟ حقیقت این است اگر تجارت خارجی ایران کوچک بماند از اقتصاد جهانی بیرون رانده خواهیم شد و برگشت به دوران خوب در اقتصاد جهانی یک رویا خواهد شد.
برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر جهادکشاورزی نیز نشان می‌دهد وزیر انتخاب شده برای این بخش بسیار با اهمیت اقتصاد تولیدی ایران که باید امنیت غذایی ایران را تامین کرده و کاری کند که روستانشینان این محل‌ها را به سوی شهرها ترک نکنند نیز چنگی به دل نمی‌زند و بیشتر از هر چیز، ردیف کردن همه آرزوهای خوب است. وزیر جوان انتخاب شده برای وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی نیز فاقد تجربه کافی در این بخش بسیار با اهمیت اقتصادی – اجتماعی کشور است و اداره نهادی مثل شستا که یک سازمان کوه‌پیکر است، برای او نباید کار آسانی نباشد.
واقعیت این است که وزیر معرفی شده برای وزارت اقتصاد نیز در کارنامه‌اش سابقه و نقطه درخشان اجرایی و تئوریک که نشان دهد او می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌ها را اداره کند، دیده نمی‌شود و اصولا نگاه او به مقوله‌هایی مثل تحریم و نیز اف‌ای‌تی‌اف نگاه آشتی‌جویانه نیست.
در این وضعیت آیا او می‌تواند ده‌ها وظیفه بزرگ و کوچک را اداره کند؟ این نوشته اولا می‌داند شاید دیگر دیر است که بتوان روی تصمیم رییسی برای تغییر در افراد معرفی شده اثرگذاشت، اما می‌شود امیدوار بود مجلس قانونگذاری به وظایف ذاتی خود بدون برخورد سیاسی- جناحی عمل کرده و اگر برنامه‌ها و کارنامه اقتصادگردانان دولت سیزدهم را ناکارآمد دانستند، در دادن رای عدم‌اعتماد تعارف و رودربایستی نشان ندهند. شاید اگر مجلس نیز به همین افراد رای اعتماد داد تنها راه این باشد که وزیران یادشده در انتخاب معاونان و به ویژه مشاوران ارشد، کاستی‌ها و کجی‌ها را جبران کنند. به نظر نمی‌رسد این تیم اقتصادی بار گران و سنگین اقتصادایران و کسب‌وکار و زندگی شهروندان را به مقصد برساند.

جهان صنعت

   

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان

در نخستین مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی از مدیرعامل و پرسنل شرکت پاکسان به عنوان واحد برتر و درجه یک حوزه اقتصاد مقاومتی استان تهران تجلیل شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی پاکسان، در نخستین آیین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران که با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار تهران، مسئول سازمان بسیج و کارگران و کارخانجات کشور، مدیران عامل کارخانجات و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران برگزار شد.

 در این جشنواره با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تندیس و لوح تقدیر نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به شرکت پاکسان و شهریار محمدی راد مدیرعامل این شرکت تعلق یافت.

الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

شایان ذکر است 250 واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به 12 واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان