Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:41:37 GMT

آمریکا باید مسئولیت هرج و مرج در افغانستان را بپذیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۷۶۵۶

آمریکا باید مسئولیت هرج و مرج در افغانستان را بپذیرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «یو شیائو یونگ» روز شنبه در تشریح نتایج نشست سه روزه نمایندگان ویژه کشور‌های همکار صلح افغانستان که روز پنجشنبه در دوحه پایتخت قطر به پایان رسید افزود: در این جلسه، شرکت کنندگان در شمار زیادی از موارد به اجماع رسیدند از جمله اینکه گزینه نظامی راه حل مسئله افغانستان نیست و راه حل سیاسی تنها راه صحیح برای دستیابی به صلح پایدار در افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همه طرف‌ها از دولت افغانستان و طالبان می‌خواهند که مذاکرات صلح را پیش ببرند و درباره تحقق پایان جنگ و خشونت و برقراری صلح و آشتی گفتگو کنند.

او همچنین خاطرنشان کرد: مساله افغانستان شکست بزرگ آمریکا در امور نظامی، سیاست بین الملل و ضربه به اعتبار این کشور است. ما چه در دیدار دوجانبه و نشست چندجانبه، بار‌ها به اشتباهات جدی آمریکا اشاره کردیم از ایالات متحده می‌خواهیم که درس بگیرد، اشتباهات گذشته را تصحیح کند و تکرار نکند.

نماینده چین همچنین تصریح کرد: پکن به شدت نگران وضعیت امنیتی افغانستان است. ما امیدواریم همه طرف‌ها متوجه شوند که اولویت اصلی توقف جنگ و خشونت و در نتیجه اجرای آتش بس است، زیرا این امر اجازه گسترش و توسعه هرج و مرج را نمی‌دهد تا مردم بیش از این آسیب نبینند و جان و مال آن‌ها از بین نرود.

یوشیائو ادامه داد: دو طرف درگیری یعنی دولت افغانستان و طالبان باید ترغیب شوند تا بلافاصله مذاکرات صلح را آغاز نمایند تا روند صلح و آشتی را شروع کنند.

وی با اشاره به همسایگی چین و افغانستان گفت: چین و افغانستان دارای مرز مشترک ۹۰ کیلومتری هستند، ما امیدواریم که افغانستان به سرعت به صلح و آشتی برسد و همچنین امیدواریم که هرج و مرج به خارج سرازیر نشود و از گسترش تروریسم به کشور‌های همسایه جلوگیری شود و صلح و امنیت در مرز‌های چین حفظ شود.

نماینده چین خاطرنشان کرد که چین به عنوان یک کشور همسایه افغانستان، به ترویج روند صلح در افغانستان ادامه داده و با جامعه بین المللی و سایر کشور‌های همسایه درباره راه‌های دستیابی سریع به صلح و توسعه پایدار در افغانستان بحث و مشورت می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا زاکانی محمد مخبر محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی شب ششم محرم چین آمریکا افغانستان علیرضا زاکانی محمد مخبر محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی شب ششم محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان

بلال کریمی سفیر طالبان در پکن در دیدار با شهاب‌الدین دلاور وزیر معادن این کشور در مورد مسائل مختلف به‌ویژه قراردادهای معادن گفتگو کرد.

دلاور با اشاره به قراردادهای مس عینک، حوزه نفتی آمو، طلا سمتی در تخار و مس عینک دوم گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در بخش صنایع استخراجی افغانستان واضح است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مساعد کرده‌ایم که یکی از شرایط مهم آن فرآوری صد درصد در داخل این کشور است.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی می‌توانند در عرصه منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذارای کنند.

در این دیدار کریمی نیز با اشاره به دیدارهایش با سران شرکت‌های قراردادی حوزه نفتی آمو و مس عینک در چین گفت سرمایه‌گذاران چینی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معادن افغانستان هستند.

پیش از این وزارت معادن افغانستان از آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در معادن «لیتیوم» افغانستان خبر داده بود.

چین یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان به صورت عملی ورود پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان