Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@20:47:01 GMT

VAR به ورزشگاه آزادی می‌آید؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۹۰۷۷

VAR به ورزشگاه آزادی می‌آید؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هنوز تکلیف میزبانی تیم ملی در انتخابی جام جهانی مشخص نیست ولی احتمال می‌رود با توجه به اهمیت این موضوع، صداوسیما اسناد و مدارک لازم برای پرداخت حق پخش تلویزیونی را در اختیار فیفا و AFC  قرار دهد و به این ترتیب تیم ملی تا فروردین ۱۴۰۰، پنج دیدار خانگی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از این، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در مسیر میزبانی، نبود زیرساخت لازم برای استفاده از VAR در ایران بود اما با رایزنی‌های انجام شده، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا این اطمینان را داده‌اند که اگر سایر مشکلات حل شود، تجهیزات مورد نیاز برای هر بازی، وارد تهران می‌شود.

این مدل از سیستم VAR دارای قابلیت جا به جایی است و تیمی از شرکت سازنده، مطابق آنچه در قطر انجام داده بودند، ظرف چندین ساعت دوربین‌ها و دستگاه‌های ارتباطی را وصل و آماده بهره‌برداری توسط داوران می‌کنند. البته این سیستم ماندگار نیست و مجددا بعد از اتمام مسابقات از تهران خارج خواهد شد.

اکنون نهادهای بین‌المللی برای افزایش دقت در مسابقات، این اطمینان را به کشورها داده‌اند که در صورت نبود زیرساخت، خودشان سیستم VAR را تامین خواهند کرد؛ به طوری که سوریه و عراق هم با وجود از دست دادن میزبانی و همینطور لبنان با وجود نبود تجهیزات لازم، می‌توانند در ورزشگاه‌های نه چندان پیشرفته از VAR استفاده کنند.

در حال حاضر فقط موافقت صداوسیما با فیفا و AFC باقی مانده تا میزبانی به ایران برسد و سیستم VAR برای نخستین بار از زمان بهره‌برداری در فوتبال جهان به ایران برسد.

از طرفی در ایران هم تلاش‌ها برای اجرای این تکنولوژی آغاز و چندین جلسه با حضور مدیران فدراسیون فوتبال برگزار شده است. مطابق اعلام فدراسیون فوتبال، حداقل زمان تقریبی برای اجرای این سیستم در ورزشگاه‌های ایرانی حدود ۱۵ تا ۱۸ ماه است که در حال حاضر در مرحله نخست اجرای این سیستم در ایران به سر می‌برند.

پربیننده ترین درگذشت قهرمان بدنسازی ایران بر اثر ابتلا به کرونا + عکس حامد حدادی کرونا گرفت احسان حدادی از رنکینگ جهانی خارج شد دعوت پرسپولیس از ۵بازیکن برای تمدید قرارداد + عکس یک پرسپولیسی در کنار توپ طلاهای مسی + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق ویژه: جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد

به گزارش "ورزش سه"، در این هفته از رقابتهای لیگ برتر پرسپولیس میزبان سپاهان در ورزشگاه آزادی است. اگرچه ابتدا گفته می‌شد این بازی توسط سهامدار پرسپولیس رایگان می‌شود اما با مخالفت سازمان لیگ از ظهر امروز بلیت فروشی این مسابقه حساس با قیمت معمول شروع شد.

به دلیل استقبال فوق‌العاده هواداران پرسپولیس از این بازی، بلیت‌فروشی طبقه دوم غربی برای اولین در این فصل باز شد. سمت غربی استادیوم در این فصل به دلیل بازسازی کاملا بسته بود اما حالا در این دیدار حساس برای طبقه دوم این قسمت از ورزشگاه بلیت فروشی می‌شود.

تا کنون بیش از ۳۹ هزار بلیت به فروش رفته است و پیشبینی می‌شود تا روز بازی بلیت‌های بیشتری نیز رزرو شود.

دیگر خبرها

  • (عکس) برای اولین بار این جایگاه ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • عکس| برای اولین بار جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • اتفاق ویژه: جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان
  • مکان بازی پیکان - استقلال تغییر می‌کند!
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)