Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر منتشر شده در فضای اجتماعی نشان می دهد که گروه طالبان وارد دفتر استاندار ننگرهار شده و افراد مسلح طالبان در اطراف ضیاالحق امرخیل قرار دارند.

به گزارش برنا، لحظات پس از توئیت ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان مبنی بر پیشروی به طرف مقر استانداری و فرماندهی پلیس، تصاویر طالبان در دفتر استاندار ننگرهار در فضای  مجازی منتشر شد و افراد طالبان در اطراف استاندار دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیروز تاکنون شهرهای شرنه در پکتیکا، گردیز در پکتیا، اسعدآباد در کنر، مرکز استان لغمان، مزارشریف در شمال و فاریاب به تصرف طالبان در آمد و صبح امروز نیز شهر جلال آباد سقوط کرد.

اما وضعیت در کابل پایتخت آرام است و شب گذشته شورشی در زندان مرکزی پلچرخی کابل رخ داد اما وزارت دفاع ساعت ۳ بامداد اعلام کرد که شورش خاموش شد و زندانیان به سلول های خود برگشتند.

عطامحمد نور فرمانده نیروی مردمی در استان بلخ پس از سقوط بدون جنگ شهر مزارشریف از یک توطئه بزرگ خبر داد و نوشت که تمام تجهیزات و سلاح های دولت با یک توطئه بزرگ به طالبان واگذار شد و قصد به دام انداختن و ی و ژنرال دوستم را نیز داشتند.

اما هشدار داده است که چنین توطئه برای سران کابل نیز چیده شده و آنها باید متوجه خود باشند.

پیشروی سریع طالبان کشورهای خارجی و مردم افغانستان را حیرت زده ساخته است و همه افغان سراسیمه شده اند و در وضعیت کنونی نمی دانند چه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طالبان پایتخت زندان وزارت دفاع شورش جنگ دولت افغانستان طالبان جلال اباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه قرآنی در سال‌های اخیر در افغانستان است آثار و تولیدات قرآنی در قصر «دارالامان» کابل به نمایش گذاشته شد.

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد افغانستان در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: افغانستان برای اینکه قرآنی بماند، بهای سنگینی داده است. تعدادی از قاریان و هنرمندان قرآنی و گروه تواشیح «سبطین» از کشورمان میهمانان ویژه نمایشگاه قرآنی کابل هستند.
فلسطین یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه قرآنی کابل است، در بخشی از این نمایشگاه که نماد قدس در آن ساخته شده است، مردم را با درد و رنج غزه بیشتر آشنا می‌کند.
«جامعه افغانی، تربیت قرآنی» عنوانی است که برای این نمایشگاه انتخاب شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

عبدالطیف نظری - معاون وزارت اقتصاد افغانستان 

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد